Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Sedan

Piccon (mailto: stamor83@onet.eu), 16 lat temu
Silnik 2.0 i 120KM 88kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 0 tys. km
Ford Sierra II Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1990-1993 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jezeli ktos twierdzi, ze lepiej kupic jest Vectre A lub Audi 80 B3, niech wyjedzie dla porownania poza drogi asfaltowe. W momencie, gdy znajdzie sie za Sierka, momentalnie straci szybe przednia, lampy oraz lakier z maski. TYLNY NAPED TO NIE TYLKO NIEPODWAZALNY ATUT STARUSZKI SIERRY, ALE I WSZECHpotezna BRON!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Kupujac ja w marcu 2004 nie spodziewalem sie, ze 2litrowy silnik o mocy 120 koni moze byc yak elastyczny! Ciagnie z samego dolu niczym TDI. Co wazne, pali tez niewiele wiecej: na trasie wystarcza... 6,5 litra!!! Jazda wiejsko-miejska to przepal ok. 8,5-9,5 litra. Silniczek genialny!!! Maly minus za odglos pracy: na luzie slyszy sie szklanki i rozrzad (lancuchowy - nie trzeba wymieniac!)
3,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, V bieg odpowiednio "dlugi" do smigania po autostradzie. "Dwojka" bezstresowo robi stowe. UWAGA NA SYNCHRONIZATORY!!! Zgrzyta zwlaszcza zmiana 1-2: trzeba to robic umiejetnie i szybko, inaczej dwojka moze sie nie dopiac i wyskoczyc!
5,0
Układ jezdny
O moj Panie dziekuje Ci stokroc za to zes natchnal inzynierw do wyposazenia Sierry w JEDYNIE SLUSZNY TYLNY NAPED!!! Czepial sie bede, bo w mojej wersji (podstawowa - CL) nie ma SZPERY (mechanicznej blokady mechanizmu roznicowego). Jest ona dopiero w Ghia i XR4i.
Komfort
4,0
Widoczność
Tyle co trzeba to widac. Wlascicielom trojbrylowego sedana polecam montaz skrzydelka na tylnej klapie - lepiej wtedy widac kufer.
2,0
Ergonomia
O ile szyby drzwiowe i szyberdach na korbe jeszcze mozna wybaczyc, o tyle (przy wersji CL) BRAK OBROTOMIERZA PRZY 2-LITROWYM 12O-KONNYM SILNIKU TO SKANDAL!!! (Ja kupilem na zlomie zegary za 40 zeta i podciagnalem kabel z cewki - trzeba sobie jakos radzic...) Na pocieszenie za to jest kierownica regulowana w 2 plaszczyznach i fotele z regulacja nie tylko wysokosci, ale i wkleslosci ledzwiowej. Tylne oparcie sedana sklada sie w 1/3, siedzenie zas nie jest dzielone. Bagaznik dlugi ale plaski (RWD, wiadomo, gdzies to wszystko musi przeciez siedziec, no nie???)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze. Suwakowa regulacja nawiewu chodzi troche ciezko, ale DZIALA! Nawet w najwieksze mrozy na tylnym siedzeniu po kilku minutach czuje sie przyjemne cieplo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O tunel na srodku podlogi ograniczajacy wygode pasazerom siedzacym z tylu NIE WOLNO sie rzucac, bo to przeciez wozek tylnonapedowy, a nie jakas tam Croma, Espero czy P405...
3,0
Wyciszenie
Konstruktorzy nie przesadzili, i dobrze - SLYCHAC MRUCZENIE SILNIKA!!! Mata firewallu odkleja sie od strony kolumny kierownicy, ale znacznie bardziej niebezpieczne jest... wygluszenie maski - moze zablokowac linke gazu gdy pedal jest "do dechy"!!! (Mnie tak sie stalo przy wyprzedzaniu - mata wlazla w ciegno przy 5000rpm, a znaprzeciwka wyskoczyl TIR...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa ok. 6,5 litra benzyny, jazda wiejsko-miejska to ok. 8,5-9,5 itra. Czesci tanie i ogolnodostepne. Konstrukcja auta prosta, duzo mozna zrobic samemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtansze auto w tej klasie i chyba ostatnie, ktore daje TAKA FRAJDE Z JAZDY!!!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mata wygluszajaca maski blokuje ciegno pedalu gazu - radze "ogolic" maske od spodu do golej blachy! Ciezko wchodzacy II bieg, czasami wyskakuje (synchronizatory) Rdzewiejace nadkola tylne od strony drzwi oraz tlunik (przynajmniej jest powod do zalozenia sportowej "mruczajki")
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Slaba linka sprzegla, pare "przypalow" albo gwaltownych redukcji i sie zrywa. UWAGA NA CHLODZENIE - gdy wentylatory nie chodza (sa 2, jakby ktos nie wiedzial), winny jest czujnik temperatury albo przekaznik ktory je zalacza. Tenze przekaznik psuje sie automatycznie w przypadku zatarcia silniczka ktoregokolwiek z wentylatorow.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra II Sedan