Szukaj

Ocena kierowcy - FSO 1500 Sedan

zorc1@poczta.onet.pl, 21 lat temu
Silnik 1.5 75KM 55kW
Rok produkcji 1985
Przebieg: 90 tys. km
FSO 1500 Sedan 1.5 75KM 55kW 1983-1991 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
W sumie konstrukcyjnie świetne auto, trochę już z innej epoki. Jakościowo zależy kiedy zrobione. Trochę zły dostęp przy naprawch, trzeba robierać pół silnika, zeby się gdzieś dostać. Ale generalnie jest niezawodny i -jak piszecie - trzeba o niego dbać, bo zapuszczony się potrafi złośliwie zemścić. Auto nieskomplikowane, i niedrogie w naprawach. Ważna jest regularna konserwacja podwozia. Mój był trochę tu zapuszczony i dziadek trochę przerdzewiał od spodu -szkoda, bo to skróci mu trochę życia. Gdyby nie to, zastanowiłbym się nad gazem. Myślę, ze już niedługo te auta zaczną być w cenie jako zabytkowe i przyjdzie jeszcze moda na Karole - nieco krążownikowe, toporne ale i wdzięczne i mające swój styl, dobre kiedyś samochody.
Wrażenia
4,0
Silnik
a jak na auto rodem z lat 60-tych - rewelacja
3,0
Skrzynia biegów
Parę razy rozłaziło wrzucanie jedynki. Jak się w porę nie naprawi, zostaje wsteczny i czwórka. Po naprawie wszyskto chodzi OK i leciutko.
4,0
Układ jezdny
Może nawet 4,5, tylko nie ma w skali takiej oceny
Komfort
5,0
Widoczność
Tego mogą pozadrościć dużemu nowe auta. Klasyczny kształt, niska maska z przodu i z tyłu, wąskie słupki z tyłu miedzy szybą drzwi tylnych i szybą tylną. Teraz się tego praktycznie już nie spotyka.
3,0
Ergonomia
Generalnie nie jest źle. Gorzej jest z wyłacznikami świateł zewnętrznych, awaryjnych i dmuchawy. Dlatego wsadziłem za dźwignie dmuchawy żarówkę i jest lepiej. To czego mi brakuje to podświetlenie gniazd wyłaczników świateł, ogrzewania szyby i awaryjnych. Bo inaczej jest macanka. W wyłaczniku świateł powinna być też diodka informująca o świeceniu tylko pozycyjnych, ew. mijania. Zdarzyło mi się jeździć na pozycyjnych. Lampa w bagażniku świeciła tylko po włączeniu pozycyjnych, nawet w czasie jazdy. Teraz zmieniłem i włącza się po otwarciu klapy, nawet przy zgaszonych światłach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest to to co w niektórych nowych autach. Kiepsko jest szczególnie zimą, przy szadzi i dużym mrozie w pierwszych minutach jazdy. przednia szyba odmarza z 5 minut. Ale jak już odmarznie, jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w krążowniku. Z nowych aut jest tak tylko w tych z górnej półki.
3,0
Wyciszenie
Jak na konstrukcję z lat 60-tych super. W porównaniu np. z PF 126 nie ma nawet o czym mówić.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim po 17 latach jazdy przez Ojca, okazało się, że w ogóle nie chodzi sprzęgło elektromagnetyczne przy wentylatorze chłodnicy, choć elektromagnes jest. Dwóch mądrych mechaników powiedziało mu na początku, że sprzęgła tam nie ma. Skutek: wiatraczek chodził od razu po uruchomieniu silnika. Latem przez pierwszych 3-5 minut, a zimą nawet i 20 jazda na ssaniu. Dało to jakieś 9-10 na trasie a zimą po mieście nawet 16l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Powinno być 4,5. Jakoś nieprodukowanych samochodów trudno już oceniać jednoznacznie. Za te pieniądz można trafić na zadbany samochodzik, można się też naciąć na auto z kryzysu i zapuszczone. Warto pouważać na jego stan przy kupnie 125-tki
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Popielniczki w drzwiach - obrywają się łapki i spadają. To samo z korbkami opuszczania szyb. Rozpacz ze spadającą uszczelką bagażnika i rdzą pod nią.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W 1. roku po kupnie (1985) regler zagotował akumulator i rozlazła się skrzynka biegów. Kilka razy zmieniałem pompę paliwa. Po kilku latach do wymiany były krzyżaki. Kiepsko było z rozrządem (kilkakrotne awarie). Ostatnio trochę ciągnie olej, choć przebieg nie za duży jak na wiek.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO 1500 Sedan 1.5 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO 1500 Sedan