Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu Plus

Mazzi, 18 lat temu
Silnik 1.6 GSi 84KM 62kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 176 tys. km
FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Super rodzinny samochód za niewielkie pieniądze. Przestronny, pakowny i tani w utrzymaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zawsze zapali, nawet przy największych mrozach. Moc troche mała ale opony piszczą na suchym asfalcie nawet po włączeniu drugiego biegu. Gdybym mógł kupiłbym model z silnikiem 1.4 lub 1.6 GSI. Olej wymieniam co 15 tys. a jak się zapomne to i 25 tys. km. Najgorzej jak ktoś pojedzie do stacji obsługi, gdzie nie można przypilnować sobie samochodu bo wleją do silnika oleju mineralnego (miałem taki przypadek), a ja jeżdże na Lotos Syntetić 5W/40. Silnik pracuje równo i cicho. Od pięciu lat mam założony hak i z przyczepką zrobione kilkanaście tysięcy km i co? I nic bo silnik jest super wytrzymały i cichy dzięki hydraulicznej regulacji luzu zaworowego i lepiej niech nikt przy nim nie majstruje.
5,0
Skrzynia biegów
Dzięki Bogu jest super skrzynia która bardzo dobrze gra z silnikiem. Biegi wchodzą lekko i zawsze wiem że włączyłem bieg. Troche skok przekładni duży ale jak się człowiek przyzwyczai to nawet na to nie zwróci uwagi. Od nowości żadnych problemów, poprawek i regulacji.
4,0
Układ jezdny
Parkuje się lepiej niż autkami miejskimi. Wspomaganie jak marzenie, żadnego zmęczenia rąk. Na nasze bezdroża zawieszenie jest dobre i się nie psuje. Kolumny McPersona przy tym zawieszeniu to popierdułki. Po kilkudziesięciu tysiącach wybiją się gumy i wszystko się telepie. Zawieszenie wysokie i ładować można do oporu bo odbojniki przy tylnej osi i tak bardziej się nie ugną. Może ktoś ma uwagi do tylnego napędu? Ja nie , bo jest trwały a przy pełnem obciążeniu co ma często miejsce nie muszę wymieniać przegubów raz na dwa lata. Nawet krzyżak przy tylnym mości wymioeniłem dopiero po 150 tys. km. Niech mi nikt nie mówi że tylny napęd jest przestarzały bo BMW i Jaguar i Mercedes też mają tylny napęd i nikt im tego nie wypomina.
Komfort
5,0
Widoczność
Gdzie człowiek nie spojrzy wszystko widać. Dodatkowo regulowane lusterka, wjedziesz i wyjedziesz z każdej dziury.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i jeśli o mnie chodzi to przełączniki przy kierownicy są super bo włączam to co chce i nie musze kręcić manetkami we wszystkie strony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ jest sprawny. Jesli ktoś miał problem z nagrzewnicą bo się rozszczelniła to niech podziękuje Daewoo bo te "geniusze" lali do Poloneza różowe Borygo zamiast Borygo Eko. Od kilku lat leje Borygo Eko i zero problemów. Bez klimatyzacji to w każdym samochodzie jast latem gorąco jak w piekarniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest tyle że można ganiać się po samoczodie w czasie jazdy. Pięć dorosłych osób podrużuje wygodnie i jeden drugiemu nie siedzi na kolanach. Nie lubie w innych samochodach wyprofilowania tylnej kanapy dla 2 osób a piąta może jechać w bagażniku. Bagażnik to ma w Atu minimum 400 l i jest troszke większy niż w Caro. Na długie podróże też wszyscy zmieszczą bagaże.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre bo sprawny Polonez pracuje cucho i nic nie zgrzyta a własnie taki jest mój.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jade na przegląd do ASO bo nie zanją się na tym modelu i jedune co potrafią zrobić to popsuć samochód i naciąć na kase. FSO nie ma co robić a na rynku części zamiennych nie ma tak naprawdę dobrych części zamiennych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przykład: Kupując samochód o 10 tys. zł droższy od Poloneza przy aktualnej cenie paliwa mam 2500 litrów benzyny. Jeśli znajdzie się porównywalny samochód który spala o 3 litry na 100 km mniej od Poloneza to jego koszt zakupu zwróci się po przejechaniu ok. 80 tys. km . Do tego dochodzą różnice części zamiennych i przeglądów. Wniosek: Wybieram Poloneza Jeśli ktoś przeczytał tą długą wypowiedź to bardzo mu za to dziękuje. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Polonezów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po tylu latach pewnie coś się przytrafiło ale od ostatniego roku nic nie przychodzi mi do głowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regularne przeglądy w Polonezie Plusie wyeliminują poważne usterki jeśli taka miałaby się przytrafić. Ja nie pamiętam żebym był na regularnym przeglądzie bo potrzebuje taniego i trwałego samochodu jakim jest polonez.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GSi 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Atu Plus