Szukaj

Informacje o FSO Polonez

Lata produkcji: 1978 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Oceny FSO Polonez

Liczba ocen: 1 870
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~KAMIILCIIOCars
Caro 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Ocena całego auta była by doskonała... gdyby auto było produkowane w harmonii wraz z panującymi obecnie trendami. Dość stara i archaiczna konstrukcja auta, przestarzałe zawieszenie, brak elektroniki a chociażby wspomagania kierownicy w standardzie. Wszystko to działa na wielki minus, nie uraczymy się w Polonezie komfortem podróżowania. To auto nie było do tego zaprojektowane, a tak je reklamowali. 96 roku ta konstrukcja była daleko z tyłu nawet za Primerą p10 z91 roku. Jednak pod względem bezawaryjności i wytrzymałości auto jest naprawdę niezawodne. Pokona tysiące kilometrów, i na pewno nas nie zawiedzie.
4,3
~autopasje
Caro Plus 1.6 GL 87KM 64kW
FSO Polonez
Auto mam niecałe 5 lat jestem zachwycona miałam fiata 125 p z 1985 roku od salonu gdyż mam prawo jazdy 40 lat ! mój pierwszy samochód to był maluszek miałam go rok ale dobrze przejdźmy do sedna Polonez był kupiony z Warszawy za 6000 zł samochód wygodny lecz najgorsze jest to że nisko się siedzi a ja mając 60 lat mam co raz większe problemy z wsiadaniem. konto "autopasje" jest prowadzony przez 24 użytkowników więc wiek i płeć może się zmieniać pozdrawiam i polecam Poloneza dla osób już leciwych i dla młodych kierowców chcących mieć duży bagażnik i przestrzeń
3,9
~Jerry
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Samochód odstaje od współczesnych standardów. Z drugiej strony kupilem go za 1700 pln, a za rower który kupilem miesiąc wczesniej zaplacilem 2100 pln. Obecnie to auto jest juz albo zdezelowanym gratem, albo dobrze utrzymanym egzemplarzem za ok. 3-5000 pln. Jako srodek lokomocji po zwyklych drogach nadal wystarczający, w miescie też sobie radzi, ale jest nieporęczny. Duzy plus za wspomaganie. Generalnie jako czwarty samochód ( na dwie osoby) się sprawdza. Jeżdzę nim dla przyjemnosci a nie z przymusu ekonomicznego. Na lata 90-te ten samochód był jeszcze akceptowalny jako codzienny środek lokomocji, teraz jest on dobry dla takiego jak ja co lubi przypomnieć sobie lata młodości lub dla biednego rolnika . Autostrady nie dla niego, maks. 120-130 km/h,ale na zwyklych drogach nie czuję zbyt wielkiego dyskomfortu. Polecam zakup tego auta tym osobom , które lubią powroty do przeszłosci ! Ktoś kto nie patrzył na poldka łakomym wzrokiem w latach 80-tych, tego nie zrozumie. A teraz spelniłem moje marzenie młodości za dwa dni mojej pracy ! Przypomnę że w latach 80tych zeby kupić poldka za sr. pensję trzeba by było odkładać całą pensję przez `16 lat ! To tak jakby ten samchód kosztował teraz 480 000 pln ( przy obeznej pensji 2500 netto) . A tyle kosztuje teraz najdroższy Mercedes Benz! Generalnie - samochód daje pozytywne wrażenie jako youngtimer ( moj ma już 17 lat)

Raporty spalania FSO Polonez

Liczba raportów: 1 204
Średnie spalanie dla FSO Polonez
7,5 – 10,5
l/100 km
4,6 – 27,4
l/100 km
9,0 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
na 60km odcinku, gdzie 30km to były drogi lokalne ze światłami i terenami niezabudowanymi z prędkością maksymalną 90km/h i kolejne 30km to ekspresówka, gdzie jechałem 100-115km/h spalanie wyszło mi ok. 6,4l/100km PB98. Przy dynamicznej jeździe miejskiej - np. wyścigach spod każdych świateł, zmianie biegu przy 5000 obrotach, gdzie np. jedzie się 120km/h na 3. biegu spalanie może dojść nawet do 15l/100km. Przy typowej jeździe mieszanej, gdzie prędkość jazdy jest równa limitowi + 20km/h spalanie nie przekracza 9l/100km. Dodatkowo mój Polonez ma zamontowane relingi na dachu, które mogą nieco zawyżać spalanie.
9,3
Caro 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Auto użytkuję od 2002r. Jestem jego drugim włascicielem w przeciągu tylu lat. Jak go mam i poruszam się nim w każdą porę roku to wręcz super auto nigdy mnie nie zawiodło z nieznanych przyczyn... Tylko raz miałem poważną usterkę przez mój błąd!!! bo wstawiłem akumulator z odwrotna polaryzacją moje niedopatrzenie i tak podłączyłem moja głupota, a co za tym idzie spaliłem diody na alternatorze... Wszyscy ludzie co gadają jakies bzdury, ze pali dużo to jakieś wyssane z palca bo jaką nogę masz to tyle spali taka jest prawda, a jak umiesz człeku jeden z drugim operować "gazem" i masz do tego wyważone koła+odpowiednio napompowane to auto bardzo ekonomiczne. Dane z zeszłego roku bo pojechałem na mazury i spalanie w 4!!! osoby+cały bagażnik załadowany i tylna półka, a nawet troche w samochodzie na tylnej kanapie z jazdą w przedziale 90-110km/h to samochód skonsumował 7 litrów gazu na 100km!!! Co prawda o samochód dbam i wymieniam płyny do tego sam przeprowadzam diagnostykę oraz reperuję silnik po swojemu nie oddam mechanikom bo to %6$%^& :) Sam wymieniłem już dwa razy uszczelkę pod głowicą (NIE BYŁA WYDMUCHANA ZANZACZAM) sam zregenerowałem hydropopychacze sam robiłem zawory ;) sam wymieniałem sprzęgło ;) wymieniałem wszystko za wczasu nim padło bo taka prawda jak dbasz tak masz ;) Efekty tego mam po dzień dzisiejszy i to od 12 lat!!! AUTO nigdy nie odmówiło współpracy czy to było -30 czy +30 zawsze zapaliło zawsze dowiozło mnie to auto do celu. Drodzy użytkownicy bo zamiast wypicia kilku piw w piątek po robocie czy w sobotę to można przenzaczyć na proste prace i nawet samochód nie rdzewieje bo sam go zabezpieczyłem starymi metodami smar+olej przepracowany+wiórki i o dziwo działa... Zamiast narzekać jakie to złe jak dużo pali troche roboty własnej i auto śmiga!!! EFEKT murowany nawet dla laika
10,2
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Spalanie LPG jak na Poldka jest na prawdę nie wielkie. Spalanie minimalne i maksymalne liczone w terenie mieszanym (trasa ~50km dziennie, gdzie ~35km to teren zabudowany). Na długiej trasie prowadzone tylko raz. 5 osób w samochodzie, pełen bagażnik (3 duże plecaki podróżne) oraz śmieci w środku (śpiwór, karimaty, 1,5 kraty piwa i inne) obciążyły auto konkretnie (resor był niemal równy). Dodatkowo na 300km ok 20 było stromymi podjazdami, gdzie Polonez dawał radę dopiero na 3-cim biegu. 25km przejechane po mieście. Więc jak na takie obciążenia spalanie zadowalające.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 40
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez