Szukaj

Informacje o FSO Polonez

Lata produkcji: 1978 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny FSO Polonez

Liczba ocen: 1 887
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Patryk Nowicki
Caro 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
Zdecydowanie niedoceniony samochód, między innymi przez nadmierną fascynacje niemieckimi samochodami w Polsce, a także niestety nieumiejętną eksploatację przez właścicieli, którzy często kupują je tylko z powody niskiej ceny po to żeby je "zajechać" i sprzedać/zezłomować. Do tego dochodzi też masa mitów o jego beznadziejności w których nie ma grosza prawdy. Polecam każdemu chociaż raz w życiu spróbować przejechać się Polonezem w przyzwoitym stanie, jest to ciekawe doświadczenie. Myślę też że ci, którzy mieli o nim negatywne zdanie, je zmienią. Polonez nadaję się zarówno na dalekie wyjazdy, jak i krótkie codzienne przeprawy, a także do jazdy po drogach gruntowych. Można nim jechać z rodziną, samemu albo przewożąc ładunkek. Jednym słowem jest samochodem uniwersalnym.
3,4
~vonAue
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
FSO Polonez
Kupiłem go w 2019 od pierwszego właściciela - rocznik 1990 z udokumentowanym przebiegiem 95 tysięcy. Nie jest to samochód idealny, ale z pewnością nie zasługuje na aż tak mocną krytykę z jaką spotyka się w polskim Internecie; można wręcz powiedzieć że panuje moda na opluwanie tego auta - zapoczątkowana przez pewnych motoryzacyjnych jutuberów. Samochód mi się podoba; jest bardzo komfortowy jeśli chodzi o tłumienie nierówności; przekłada się to jednak na kiepskie właściwości jezdne. Jeśli mamy jakąkolwiek kulturę techniczna i zaglądamy czasem pod maskę to jest to de facto auto bezawaryjne. Lubi wypić - zwłaszcza w jeździe miejskiej. Czy można jeszcze jeździć nim na co dzień? Oczywiście można - pod warunkiem, że się to lubi.
3,1
~KAMIILCIIOCars
Caro 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Ocena całego auta była by doskonała... gdyby auto było produkowane w harmonii wraz z panującymi obecnie trendami. Dość stara i archaiczna konstrukcja auta, przestarzałe zawieszenie, brak elektroniki a chociażby wspomagania kierownicy w standardzie. Wszystko to działa na wielki minus, nie uraczymy się w Polonezie komfortem podróżowania. To auto nie było do tego zaprojektowane, a tak je reklamowali. 96 roku ta konstrukcja była daleko z tyłu nawet za Primerą p10 z91 roku. Jednak pod względem bezawaryjności i wytrzymałości auto jest naprawdę niezawodne. Pokona tysiące kilometrów, i na pewno nas nie zawiedzie.

Raporty spalania FSO Polonez

Liczba raportów: 1 221
Średnie spalanie dla FSO Polonez
7,5 – 10,4
l/100 km
4,6 – 15,7
l/100 km
9,0 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
na 60km odcinku, gdzie 30km to były drogi lokalne ze światłami i terenami niezabudowanymi z prędkością maksymalną 90km/h i kolejne 30km to ekspresówka, gdzie jechałem 100-115km/h spalanie wyszło mi ok. 6,4l/100km PB98. Przy dynamicznej jeździe miejskiej - np. wyścigach spod każdych świateł, zmianie biegu przy 5000 obrotach, gdzie np. jedzie się 120km/h na 3. biegu spalanie może dojść nawet do 15l/100km. Przy typowej jeździe mieszanej, gdzie prędkość jazdy jest równa limitowi + 20km/h spalanie nie przekracza 9l/100km. Dodatkowo mój Polonez ma zamontowane relingi na dachu, które mogą nieco zawyżać spalanie.
9,3
Caro 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Auto użytkuję od 2002r. Jestem jego drugim włascicielem w przeciągu tylu lat. Jak go mam i poruszam się nim w każdą porę roku to wręcz super auto nigdy mnie nie zawiodło z nieznanych przyczyn... Tylko raz miałem poważną usterkę przez mój błąd!!! bo wstawiłem akumulator z odwrotna polaryzacją moje niedopatrzenie i tak podłączyłem moja głupota, a co za tym idzie spaliłem diody na alternatorze... Wszyscy ludzie co gadają jakies bzdury, ze pali dużo to jakieś wyssane z palca bo jaką nogę masz to tyle spali taka jest prawda, a jak umiesz człeku jeden z drugim operować "gazem" i masz do tego wyważone koła+odpowiednio napompowane to auto bardzo ekonomiczne. Dane z zeszłego roku bo pojechałem na mazury i spalanie w 4!!! osoby+cały bagażnik załadowany i tylna półka, a nawet troche w samochodzie na tylnej kanapie z jazdą w przedziale 90-110km/h to samochód skonsumował 7 litrów gazu na 100km!!! Co prawda o samochód dbam i wymieniam płyny do tego sam przeprowadzam diagnostykę oraz reperuję silnik po swojemu nie oddam mechanikom bo to %6$%^& :) Sam wymieniłem już dwa razy uszczelkę pod głowicą (NIE BYŁA WYDMUCHANA ZANZACZAM) sam zregenerowałem hydropopychacze sam robiłem zawory ;) sam wymieniałem sprzęgło ;) wymieniałem wszystko za wczasu nim padło bo taka prawda jak dbasz tak masz ;) Efekty tego mam po dzień dzisiejszy i to od 12 lat!!! AUTO nigdy nie odmówiło współpracy czy to było -30 czy +30 zawsze zapaliło zawsze dowiozło mnie to auto do celu. Drodzy użytkownicy bo zamiast wypicia kilku piw w piątek po robocie czy w sobotę to można przenzaczyć na proste prace i nawet samochód nie rdzewieje bo sam go zabezpieczyłem starymi metodami smar+olej przepracowany+wiórki i o dziwo działa... Zamiast narzekać jakie to złe jak dużo pali troche roboty własnej i auto śmiga!!! EFEKT murowany nawet dla laika
8,0
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
FSO Polonez
Polonez (przynajmniej mój) wcale nie pali tak dużo jak jest powszechnie uważane. Trzeba jeździć przewidująco, nie ciągle hamować i się rozpędzać na nowo oraz stosować się do zielonego pola na obrotomierzu, aby silnik nie był bardzo obciążony. Eco-driving, czyli jazda na 1000 obrotach to jest bzdura, od tego wcale samochód nie spali mniej, ale za to będzie wymagany szybciej remont silnika.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 42
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez