Niestety, ale samochód w konfiguracji 2.0 + manual 5 biegowy to porażka. Krótkie biegi, silnik z żenującą dynamiką. Co mi z faktu, że mam duży bagażnik i mogę przewieźć 4 dorosłe osoby, skoro ta podróż w komfortowych warunkach odbywa się z prędkością 100 km/h? Trwałość silnika na plus, zmiana biegów jak w każdym japońskim aucie, spory bagażnik, jak na segment D (choć czy aby na pewno?). Minusy to wszystko inne. Ergonomia, krótkie siedziska, brak możliwości obniżenia fotela w pożądany sposób, gdy jest on regulowany elektrycznie, korozja, która występuje mimo bezwypadkowości auta (samochód od początku w rodzinie na tzw. flagowych blachach), czuć "japońskość" samochodu w wykończeniu, cienkich blachach, podatności na podmuchy wiatru. Jeśli ktoś chce po prostu jeździć z punktu A do B po mieście to jak najbardziej, ale jakiekolwiek inne użycie tego bolidu to pomyłka.
Podejrzewam, że w konfiguracji z 2.4/2.2 dieslem dynamika wzrasta, bo cyferki są już w miarę akceptowalne.
2.0 nadawałby się do Civica, bo do Accorda jest po prostu zbyt słaby.
Wrażenia
2,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]