Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V I

Tomek, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 147KM 108kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda CR-V I 2.0 16V 147KM 108kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Uniwersalność. Na długą trasę i jako "wół roboczy" po budowach. Pojemny. Dobre przyspieszenie. Mało awaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja krawędzi maski - być może wskutek naprawy lakierniczej
Inne : Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
Dzięki wysokiemu zawieszeniu auta nie ma krawężnika, na który nie da się wjechać. Nisko jest wydech i wał ale przy pewnym doświadczeniu można przejechać spore dziury. Nie jest to auto terenowe ale dojedzie znacznie dalej niż osobowe. Dołączany napęd tyłu włącza się szybko (bez elektroniki) dając dobrą trakcję, szczególnie zimą. Hondy CR-V trzymają cenę i są tego warte. Obszerna i wygodna, mało awaryjna, bardzo uniwersalna. Trochę już leciwa konstrukcja bez wielu mało potrzebnych dodatków, dzięki czemu nie ma się co psuć.
Wrażenia
4,0
Silnik
brutalne traktowanie, "średnia" instalacja LPG, nie terminowe przeglądy nie są w stanie zniszczyć tego motoru. Elastyczność "japońska" czyli powyzej 3500 obrotów - bardzo dobra. Głośny na wysokich obrotach. Zupełnie dobrze radzi sobie z 1,5t pojazdem. Również osprzęt bezawaryjny. Wymiana sondy lambda - co jest częste w przypadku LPG. Należy pamiętać o regulacji zaworów.
4,0
Skrzynia biegów
Długa dźwignia nie zapewnia nadzwyczajnej precyzji- długi skok. Biegi wchodzą zawsze, bez problemu. brakuje trochę 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
zawieszenie wielowahaczowe, brak sztywnego mostu z tyłu - bardzo dobre prowadzenie i komfort. Pomimo wysokiego nadwozia i "balonowych" 15' opon prowadzi się pewnie nawet przy większych prędkościach czy ciasnych zakrętach. Obraz psuje mało precyzyjny układ kierowniczy - ale to nie WRC. Poza tym to konstrukcja z połowy lat 90-tych.
Komfort
5,0
Widoczność
Przeszklenie jak w akwarium. Przy cofaniu zasłania lekko koło zapasowe, genialne lusterka boczne. Opadająca maska - nie widać końca przodu, trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Niektóre przyciski zupełnie niewidoczne - te mniej ważne - mycie reflektorów, dziwnie umieszczony sterownik szyby kierowcy, do hamulca ręcznego trzeba się nachylić (szczególnie niskie osoby). Regulacja fotela bardzo dobra. Reszta poprawna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, nawiewy na nogi pasażerów z tyłu. Trzeba pamiętać o wymianie filtra kabiny - brudny potrafi skutecznie ograniczyć wentylację. Wymiana jest nieco skomplikowana. Chłodzenie nieco gorsze - duża objętość kabiny i powierzchnia szyb, ale daje radę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi, szeroko z przodu. Płaska podłoga! (nie spotkałem się z tym w innym 4x4)dzięki temu mieści się lodówka między przednimi fotelami. Z tyłu również sporo miejsca, tylne oparcia regulowane, podłokietniki. Schowki, szufladki, wnęka w bagażniku na 43 litrowy zbiornik, stolik turystyczny jako podłoga bagażnika, uchwyty na kubki. Schowek przed pasażerem bardzo pionowy i nie zbyt wygodny. Trochę fotel zbyt blisko drzwi, nie wygodny podłokietnik na drzwiach.
3,0
Wyciszenie
Silnik głośny na wysokich obrotach. Trochę pomogło wyciszenie grodzi silnika. Przy większych prędkościach szum powietrza. Do 120 -130 km/h akceptowalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże auto, napęd 4x4 (nawet gdy tył nie jest załączony to ma się co kręcić) musi "wypić" swoje. 12-13 l gazu przy mieszanej, mało oszczędnej jeździe (miasto trasa, często autostrada). Na długiej trasie jadąc ok. 130 km/h spali ok. 10 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić modele za 12 tyś, ale i za 18 tyś. Lepiej wybrać model o rok czy dwa starszy za to w dobrym stanie. Osobiście obejrzałem ok. 15 sztuk zanim kupiłem. Polecam z mocniejszym silnikiem. Stosunek jakości do ceny najlepiej pokazują raporty awaryjności, gdzie auto znajduje się zwykle na czołowych miejscach
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł się zegarek, kabel w drzwiach od centralnego zamka, zamek drzwi bagażnika (czyszczenie i smarowanie), kilka żarówek. Kable wysokiego napięcia - kupiłem czeskie za 1/4 ceny oryginalnych. Urwana raczka otwierania klapy. Jak na ten wiek auta i przebieg jest bardzo dobrze. Istotna jest też duża dostępność części używanych i zamienników w przyzwoitych cenach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zasadniczo brak. Z poważniejszych usterek to wyciek z tylnego mostu (naprawa ok. 100 zł). Podczas sprawdzania oleju, wraz z miarką wyciągnęła się rurka z bloku silnika. Poza tym naprawy eksploatacyjne - zawieszenie (na razie bez amortyzatorów), akumulator, wydech. Jak na ciężką eksploatację i wiek auta jest bardzo dobrze

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V I