Szukaj

Informacje o Honda CR-V

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Zbudowany na bazie modelu Civic, produkowany od 1996 kompaktowy crossover SUV (segment I). Wytworzenie auta było pierwszą samodzielną próbą Hondy zaistnienia na rynku aut terenowych - model Passport sprzedawany wcześniej przez Hondę był autorstwa Isuzu i nie można go było nabyć na Starym Kontynencie. I trzeba powiedzieć, że była to bardzo udana próba – Honda CR-V okazała się komercyjnym sukcesem marki, wyprodukowano dotąd ponad 5 milionów egzemplarzy CR-V. Czwarta generacja modelu dostępna jest od roku 2012. Hondę CR-V rozszyfrować można jako Compact Rereational Vehicle (Kompaktowy Samochód Turystyczny) bądź Comfort Runabout Vehicle (Komfortowy Mały Samochód).
czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz

Honda CR-V – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Honda CR-V

Liczba ocen: 595
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Brak poważnych usterek + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~Wojtek
SUV Facelifting 1.6 i-DTEC 160KM 118kW
Honda CR-V IV
Witam. Przesiadłem się z Hondy Accord 2010r 2,2 diesel 182KM na CRV. Tak jak to w hondzie... Duża zwarta bryła, przestrzeń, mocny silnik i niezawodna skrzynia biegów.Komfortowo jest super, w zakręty wchodzi lepiej niż niejedne auto osobowe, bardziej jest to tylko odczucie że wysoko się siedzi. Automatyczna skrzynia dobrze redukuje, chociaż na przełożeniu Sport trochę szarpie, ale w sumie ma tak być. Co do wad to tylko czasem popiskujace klocki no i ten delikatny lakier w Hondzie od lat, dlatego warto zabezpieczyć . Ogólnie bardzo dobry samochód .
4,7
~Damian
SUV Facelifting 1.6 i-DTEC 160KM 118kW
Honda CR-V IV
Jak już kolega wypowiedział się na temat CRV w poprzednim komentarzu auto jak najbardziej godne polecenia. Do tej pory używam go ponad 2 lata zrobiłem już ponad 50.000 km i jedyne co się w nim stało to sonda lambda musiała być wymieniona na gwarancji naturalnie, ponieważ była zbyt czuła i wyskakiwal dość często błąd i auto przechodzilo w tryb awaryjny. Ale zostało to szybko wymienione i do tej pory nic się więcej nie działo. Auto mam jeszcze rok ze względu na 3 letni leasing i szczerze będzie mi żal go oddawać, a nowego modelu niestety nie wezmę ponieważ potrzebuje Diesla. Przesiade się prawdopodobnie na Kia Sorento Ale to mało ważne. Auto niezawodne, oszczędne, przestronne i przyjazne dla użytkownika. Dla rodziny 5 osobowej jak najbardziej wystarczające. Wielka szkoda że Honda nie produkuje więcej Diesli ponieważ kolejne auto był by to kolejny model CRV, ale po jeździe próbnej i spalaniu ponad 10l benzyny przy normalnej jeździe odpada definitywnie.
4,8
~DarkMark
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Honda CR-V II
To jest auto uniwersalne. Jedziesz w góry, albo na ryby, chcesz pognać autostradą, poradzi sobie. W niecały tydzień po zakupie mojej CR-V wybrałem się w góry na Rajd Dolnośląski...oczywiście, nie po to by startować:) Po skończonej imprezie, chcąc trochę wypróbować tego suva w górskim terenie podążyliśmy więc na nią...Do samego szczytu wiodła asfaltowa droga, potem już gruntowa przez dużą polanę. Później było z górki, droga w lesie kamienista i stromo, pochyłość ok 12-18% i kamienie. Głazy śliskie od wilgoci i wielkości głowy ludzkiej. No i wąsko. Nie było już odwrotu, cofanie po takim terenie groziło zarzuceniem tyłem i rozwaleniem auta o drzewa. Bardzo powoli, bo na osiach 16 calowe alufelgi "kroczyliśmy" w dół kamienistej ścieżki, która w czasie deszczu zamieniała się w potok.W aucie rodzinka w komplecie, (dwie kobiety i ja, pomieszanie paniki z przygodą:). Tylko czemu nawigacja twierdziła, że to jest normalna ulica, nawet miała nazwę, tego nie udało mi się rozgryźć:) Honda spisała się w tym dość ekstremalnym jak na takie auto teście bardzo dobrze, raz tylko przytarłem obudową baku o głaz i wygiąłem lekko felgę. Potem był test w górach, ale w zimie. Wpakowaliśmy się na wielosezonowych oponach,ale dobrej jakości w głęboki śnieg, a pod nim lód. Honda i tu dała sobie radę. Po rozbujaniu auta i włączeniu się napędu z tyłu wyjechaliśmy z tej Syberii bez konieczności wysiadania i popychania. Kolejny pozytyw to jazda po autostradzie. Auto jest ciężkie, waży 1700 kg, a pod maską tylko 150 KM, ale silnik daje tyle ile potrzeba żeby nie musieć wlec się w kolumnie tirów, ale też nie wyhamować tych co lecą lewym pasem do 80km/h. Kolejny pozytyw to koło zapasowe na klapie...ale w bagażniku wnęka w podłodze, idealnie na wstawienie zbiornika lpg. Super sprawa, bo nie traci się przestrzeni ładunkowej. Jedyny mały minus, który na początku dawał mi dosłownie w kość to lewarek hamulca ręcznego. Po zaciągnięciu jego przycisk zwalniający, który ma kształt piramidki wbijał mi się w kolano przy każdym wsiadaniu. Teraz już pamiętam o tym, bo mając długie nogi wali się w ten przycisk za każdym razem. Można jednak nie zaciągać ręcznego i problem z głowy:) Ogólnie, auto było moim drugim wyborem po Foresterze, ale CR-V daje więcej możliwości i jest wygodniejsza dla osób wyższych lub tęższych. Dlatego zrezygnowałem z kupna "leśnika".

Raporty spalania Honda CR-V

Liczba raportów: 677
Średnie spalanie dla Honda CR-V
5,7 – 11,9
l/100 km
4,9 – 8,3
l/100 km
9,4 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
SUV 1.5 VTEC TURBO 173KM 127kW
Honda CR-V V
Witam. Poprzedni mój wpis to ze średnią 7,3 przy przebiegu 2500km. Mówiłem, że "układam auto pod siebie". Obecnie jest 6200 i spalanie zauważalnie spadło. Oczywiście bardzo wiele zależy od stylu jazdy. Tą samą trasę można " zrobić" spalając 5,3, ale można jechać mocno drapieżnie i spalić 7,6. Nie mówię o jeździe autostradowej, gdzie trzeba się liczyć przy prędkości 140- 150km/godz. na poziomie 8,5 - 9,2l. Mocno się obawiałem tak małego silnika przy takiej masie samochodu, ale po półrocznej eksploatacji mogę śmiało powiedzieć, że Japończycy wypuścili sprawdzone auto i nie ma się czego obawiać.
7,3
SUV 1.5 VTEC TURBO 173KM 127kW
Honda CR-V V
Przebieg 2500 tys. średnia z całego przebiegu 7,4 , trasa miasto 40% krajowe 30% autostrada 30% każde kolejne tankowanie miej pali w tej chwili średnia 7,1. Nie używam funkcji ECO (na kolejnym baku przetestuje) fajnie się prowadzi, komfortowo tłumi zawieszenie, no i małe zdziwienie podczas przyśpieszania przy obrotach 4000 tyś odgłos silnika jest dokuczliwy dziwny ciężko to opisać (taki rezonans odgłosu). Przy prędkościach 140 150 km/h jest cichy i przyjemny w prowadzeniu, systemy bezpieczeństwa są pomocne i poprawnie działające
10,6
SUV Facelifting 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Honda CR-V IV
2.0 i-VTEC 4WD manual. W trasie: 4 dorosłych, 800 km autostradą z tempomatem średnio 140 km/h przez większość drogi w zmiennych warunkach pogodowych, AC zawsze włączona, średnie spalanie 10,4 l/100km. Bardzo wiarygodne spalanie z komputera do wyliczanego z tankowania. Miasto z jazdą względnie dynamiczną plus korki ok. 11,3 l/100km. Nie jest to auto wyścigowe ale jeśli ktoś wie co daje redukcja biegu potrafi nim dobrze przyspieszyć. Auto jak na swoją masę dość zrywne na wyższych obrotach ok 4000rpm.

Usterki Honda CR-V

Liczba wpisów: 38
Siadnięty tył
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • zawieszenie
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tył Hondy bardzo obniżony w stosunku do przodu. Po załadowaniu 5 osób koło chowa się w nadkolu, z pełnym bagażnikiem i zbiornikiem LPG jest jeszcze gorzej. Niestety wymiana sprężyn na standardowe nie zdaje egzaminu, może być nawet jeszcze niżej. Prawdopodobnie trzeba by wymienić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu tylnym, ale to pewnie ze 3-4 tyś. z robocizną, jeśli nie więcej, szkoda kasy. Co więcej, PO wymianie sprężyn na wzmacniane (samochód się podniósł) okazało się, że jeden amortyzator jest do wymiany. Stukał przy końcu zakresu, czego nie było słychać, gdy Honda była dużo niżej. Także przy wymianie sprężyn trzeba DOKŁADNIE sprawdzić i amorki, bez sensu raz po raz płacić za ich ściąganie. W moim wypadku, musiałem zapłacić dwa razy (a nawet TRZY!, ale to dłuższa historia i błąd upartego mechanika).
3 komentarze
wycieranie się krzywek wałków rozrządu
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
krzywki wałków rozrządu wycierają się, wałek się wykrzywia. Niestety aby to sprawdzić, trzeba zdjąć pokrywę zaworów, co jest czasochłonne i kosztowne. W moim wypadku dowiedziałem się o tym przy pierwszej regulacji zaworów, zaraz po zakupie Hondy. Co prawda w serwisach motoryzacyjnych piszą o tej wadzie, ale niestety doczytałem to dopiero po zakupie, więc pretensje mogę mieć tylko do siebie. W moim wypadku wytarły się krzywki wałka ssącego. Rozwiązanie - regeneracja krzywek w zakładzie w Krakowie, nie pamiętam nazwy. Z wymianą - około 600 zł (300 regeneracja, 300 wymiana). Póki co przejechane 34000 km i jest OK.
Słabo działajace amortyzatory klapy bagażnika.
  • Honda CR-V I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Witam jestem posiadaczem 2 letniej CRV - ki, od jesieni zauważyłem problem z otwieraniem sie klapy bagaznika, amortyzatory klapy coraz słabiej działaja, byłem w 2 autoryzowanych serwisach Hondy, niestey w jednym po uzgodnieniach z centrala Hony w Warszawie stwierdzono ,że te typy tak mają a w drugim wyrażono zgode wna wymiane jedengo amortyzatora. Uważam że jest to wada fabryczna , porównujac auto nowe z moim 2 letnim wyraznie widac ze klapa nie chce sie podnosić. Uważam ,że jest to wada fabryczna i powinny byc zastosowane mocniejsze amortyzatory klapy bagaznika, moje spostrzeżenia potwierdzają równiez pracownicy autoryzowanych serwisów Hondy. A jak to wyglada u innych uzytkowników?
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 52
5,0
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Honda CR-V II
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Dobrze zgrywa sie instalka zenit pro wtryski hana ,lubryfikator,sprawdzone nie napodstawie propozycji serwisu a ludzi ktorzy maja takie hondy,dlatego do swojej zamontowałem ten zestaw małe spalanie sterownik dobrze gra z hondy sterownikiem.Odradzam brc ponoc głośne wtryski słychac jak maszyne do szycia w srodku osobiscie niesprawdziłem ale tak słyszałem,bo pierwsze mialem...
5,0
SUV Facelifting 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
Honda CR-V III
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Jeśli jesteście niezdecydowani. Gorąco polecam. Sam miałem wiele wątpliwości montując instalację w rocznym samochodzie na gwarancji. Jednak przy spalaniu ca 14-15l/100km benzyny auto było mega drogie w eksploatacji. Zamontowałem gaz zużycie paliwa ca15-15,5l więc przy obecnej cenie gazu przejechanie 100km kosztuje mnie mniej niż w dieslach. Przez te cztery lata jeżdżę tylko...
5,0
SUV 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
Honda CR-V III
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Samochód kupiłam w salonie gdzie mi odradzali montaż gazu.Z uwagi na koszty użytkowania mimo rozterek zdecydowałam się na założenie gazu.Zrobiłam wywiad wśród znajomych i wielu z nich polecało mi montaż w Radwanicach w firmie EkoAlma.Jest to jedyna na dolnym śląsku firma posiadająca certyfikat IS0 przyznany przez niemiecki TUV.Nie żałuję wyboru. Jeżdzę na gazie ok.20 tysięcy...
Honda CR-V