Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V II

Demro, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wg testów napęd 4x4 nie nadaje się nawet na mokry trwanik, tymczasem przy dobrych oponach (niekoniecznie wyczynowych offroadowych) wyjedzie z każdego miejsca, w które wjechała i to naprawdę wystarczy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : jeśli zastosujesz tanie klocki hamulcowe zacierają siętłoczki i tym sposobem wymieniasz klocki i tarcze.
Przeniesienie napędu : Jeśli coś dość głośno huczy z tyłu zmień olej w moście (lepiej zmień na czas i nie czekaj na koncerty)
5,0
Całokształt
W swojej klasie nie ma sobie równych. RAV4 mniejsza i gorzej wykończona. Stara Kia Sportage - znacznie gorzej wykończona i mniejsza. Suzuki Grand Vitara - mniejsza, ale jeśli chcesz wjechać w poważny teren to jednak na nią warto się zdecydować, jeśli głównie jeździsz po asfalcie - bierz Hondę
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o doskonałej kulturze pracy, Bezawaryjny. Zużyie oleju przy tym przebiegu to 06-07 l między przeglądami i to tylko przy jeżdzie miejskiej. i-VTEC sprawdza się doskonale ale kilka koni więcej by nie zaszkodziło. Z drugiej strony jednak radzi sobie z autem w sposób conajmniej wystarczający.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie wybiera biegi, dobrze zestopniowana. Jeśli mam znaleźć jakieś \"ale\" to minimalnie haczy dwójka ale i to sporadyczny objaw i występuje od nowości.
4,0
Układ jezdny
Tak długo jak pamiętamy, że to nie jest rajdówka to ie ma do czego się przyczepić. Wychylanie w zakrętach stosunkowo niewielkie. Prowadzi się zdecydowanie lepiej niż obecna generacja Subaru Forester. Napęd 4x4 wymaga przyzwyczajenia, ale wbrew wszelkim testom jest bardzo sprawny. Nie proponuję wjazdu z głębokie błoto, z pozostałymi przeszkodami auto sobie poradzi - warunek: dobre opony. Przy zużytych gumach niebezpieczny objaw zimą na śniegu i lodzie: auto jest podsterowne i w momencie załączenie tylnego mostu nagle staje się nadsterowne. Przy dobrym bieżniku sprawa niezauważalna.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja.
5,0
Ergonomia
Pozycja \"krzesełkowa\" - bardzo wygodna i dobrze sprawdza się w trasie. Wsadanie i wysiadanie - rewelacja. Wyłączniki rzmieszczne tam gdzie powinny być. Jeden minus. Zegarek - umieszczony w fabrycznym radiu (które jest podłej jakości). Albo widzisz godzinę, albo co jest grane...Otwierana szyba w tylnej klapie - bardzo wygodna. tylna kanapa z regulacją oparcia - OK. Drugi minus za brak możliwości łatwego wyjęcie tylnej kanapy - można jątylko żzłożyć, co trochę ogranicza przestrzeń ładunkową. Schowek pod podłogą bagażnika większy niż bagażnik w Golfie :). Ostatni Minus. Dźignia ręcznego hamulca - może i fantazyjnie umieszczona, ale jak masz 2m wzrostu i wsiadasz do auta - uderzasz w nię kolanem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę parją szyby. W benzynowym silniku nagrzewa się szybko. ok 3,5 minuty przy -18st. C. Klima manualna daje radę, choć brakuje nawiewów na tył (w tamtych latach nie było to standardem). Nawiewy na tył są pod siedzeniami i sprawdzają się tylko przy ogrzewaniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie nie było konkurencji i chyba nadal nie ma. Przy 2m wzrostu - rzecywiście brakuje 2-3cm do cofnięcia fotela kierowcy, ale nie ma źle. Płaska podłga wewnątrz znacznie zwiększa przestrzeń na nogi.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h rewelacja. Nie slychać silnika, opon, wiatru. Cisza. Przy większej prędkości niestety wzrasta szum wiatru. Zaczyna się takż odzywać silnik. Da się przeżyć, ale teraz auta są już cichsze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prosta sprawa. Auto bezawaryjne na 200 tys km więc koszty niewielkie. Rzeczywiście lubi przytrzeć tarcze hamulcowe (TRW 120 zł, Bosch za 250 znacznie trwalsze). Olej w moście tylnym co 60-80tys km wymiana nie jest jakos specjalnie drogi. Warto sprawdzać ceny w ASO - gumy stabilizatora w oryginale tańsze od wielu zamienników - a jakość rewelacyjna. Minus za amortyzatory przednie. Oryginał wytrzymał 190tys km, brak zamienników (są w katalogach, ale nie da się kupić). Koszt wymiany w ASO 2500PLN!!!. Tylne można kupić bez problemu. Zużycie paliwa 10 trasa, 12 miasto. innych opcji nie ma.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowej nieuzasadniona, gorzej wyposażona od konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
od nowości słabo zwijają się pasy bezp - przytrzaśnięcie ich klamry drzwami powoduje uszkodzenie obić drzwi. Pomaga pranie pasów raz na rok. Żarówki podświetlenia deski rozdzielczej raz na 2 lata. Siłownik centralnego zamka drzwi (typowe).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V II