Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V III SUV

Jarek 1975, 10 lat temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V III SUV 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy silnika na +.
4,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Duże rodzinne auto typu SUV, poza kiepskim plastikiem w środku i kilkoma drobiazgami nie mam do niego zastrzeżeń. Wygląd karoserii - wygląda jak napompowana stonka ziemniaczana, uroda co najmniej dyskusyjna. Kupowałem to auto nie kierując się wyglądam tylko walorami użytkowymi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Witam, To moja druga Honda CRV. Pierwszą z rocznika 2000r kupiłem w 2007r i jeździłem przez 6 lat - kultowo niezawodne auto (salon PL). Zachęcony dotychczasowym użytkowaniem CeeRVałki mając do wyboru Toyotę Rav4, Suzuki Grand Vitara i Honde CRV zdecydowałem się na tą ostatnią. Samochód zakupiony w polskim salonie Hondy, kupiony od pierwszego właściciela. Silnik 2.2 i-cdti to mój pierwszy diesel jakim jeździłem. Z plusów zaliczyć mogę brak filtra cząstek stałych (odpada kosztowna wymiana), dużą elastyczność oraz zaskakującą cichość jak na silnik diesla. Zanim zdecydowałem się na kupno auta sporo o nim poczytałem i faktycznie, informacje z netu sprawdzają się co do joty. Z rzeczy które mniej mi się podobają wymienić muszę konieczność ciągłego operowania lewarkiem skrzyni biegów, ale to chyba taki urok diesla. W benzyniaku 2.0 z 2000r zdecydowanie rzadziej zmieniało się biegi. Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń do silnika. Z serwisu w którym naprawiam auta od lat dowiedziałem się, że ta konstrukcja to mocny i niezawodny punkt CRV, należy tylko przestrzegać regularnych zmian oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Manual. Sześć do przodu + wsteczny. Wchodzą miękko, poprawnie, żadnych zastrzeżeń. Jak wspomniałem powyżej silnik 2.2 i-cdti wymaga sporego \'wachlowania\' lewarkiem i zmiany biegów, ale to chyba urok diesla. Dlatego też daję 4 punkty zamiast 5ciu. Śmiesznie umiejscowiony lewarek (jak w dostawczakach) ale szybko idzie się do tego przezwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Sztywny, zwarty. Doskonały na polskie dziurawe (choć z roku na rok coraz mniej) drogi. Dobrze sprawuje się przy 120 km/h na autostradzie jak i 60km/h w krętej leśnej drodze. Auto zawieszone wysoko choć, pisząc szczerze, odnoszę wrażenie że jego zdolności terenowe są mniejsze niż starej CRV Iszej generacji. Tą ostatnią jeździłem po poligonach czołgowych w zachodniopomorskim, lotnym piachu, zabłoconych leśnych duktach a nawet świeżo zaoranym polu - i dawał radę! Co to zdolności terenowych CRV IIIej generacji jeszcze nie mogę się wypowiedzieć - nie miałem okazji jej testować. Na razie napiszę tak: nie straszne jej dziury, krawężniki, studzienki kanalizacyjne i polne piaszczyste drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w SUVie średniej wielkości. Do przodu rewelacja. Wysoko siedzisz - dużo widzisz. Boczne słupki dość grube, mogą utrudniać. Do tyłu - widoczność szczątkowa. Pomimo czujników parkowania udało mi się wpakować tyłem na jakiś kosz i lekko zarysować tylni błotnik. Ale to urok aut typu SUV.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, sprawnie zaplanowane. Kierownica wielofunkcyjna z obsługą radia i tempomatu. Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze starą CRV 2000r miałem problem bo lubiła zaparowywać i ciężko było pozbyć się pary z przedniej szyby. Z nową nie mam z tym żadnego problemu. Nawiew bardzo silny i skuteczny. Klima chłodzi a co najważniejsze może ustawić ją na inne ustawienie dla kierowcy a inne dla pasażera (żona lubi ciepłe powietrze a mnie od tego chce się spać - co nie jest za dobre jak się prowadzi auto).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - bardzo dobrze. Mam 185 cm wzrostu i 95 kg wagi. Tył -bardzo dobry z minusem. Przestrzeń ładunkowa w bagażniku bardzo duża. Półkę która rozdzielała ją na pół w poziomie od razu wyciągnąłem i schowałem w garażu. Szkoda, że aby otworzyć bagażnik trzeba podnieść całą klapę, w starym modelu miało się wybór - albo uchylić tylnią szybę albo całą klapę. Acha, jak podniesie się klapę a wcześniej jechało w deszczu to z klapy ścieka woda na człowieka - coś japońskim inżynierom przy projektowaniu nie wyszło. Drobiazg ale czasami wnerwia. W środku coś co mnie zabolała - KIEPSKIE PLASTIKI. Rysują się byle czym, jak się postaracie to zarysujecie je nawet paznokciem. To chyba największy ból z CRV IIIej generacji.
5,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń. Na pewno lepsza niż w CRV Iej generacji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niesłychany pozytyw. Ustawiłem komputer i jeżdżąc rozsądnie, 65% miasto 35% trasa, bardzo często na tempomacie (nawet w mieście, ustawiam 60km/h, wbijam tempomat) komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 6,2 litra na 100 km. Przy tankowaniu średnia wyszła 6,3 L/100 km. Jazda spokojna, w trasie do 100 km/h na tempomacie (unika się nieświadomego przyspieszenia i wzrostu spalania z tym związanego). Jak dla mnie rewelacja. Choć mam znajomego, który dziwi się że tak mi pali bo on nie może zejść poniżej 9 litrów. Tyle że znajomy jeździ po Warszawie w korkach a ułańska fantazja nakazuje mu od czadu do czasu deptać w gaz ile wejdzie. Napiszę jeszcze raz - przy rodzinnej, normalnej jeździe bez szaleństwa, wspomaganej tempomatem spalanie zamyka się w średniej 6.2 - 6.3 L/100 km. Najmniejsze chwilowe spalanie komputer pokazuje przy prędkości 80km/h + 6 bieg + tempomat, na moje oko wychodzi wtedy koło 4 litrów na 100km. Przy przyspieszaniu komputer spokojnie dobija do 15-20 litrów na 100km. Ale to spalanie chwilowe. Wpisze więc średnią 6.2 L na 100km. Gdyby ktoś nie wierzył - mam zdjęcia średniego spalania pstryknięte komórką.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto z 2008r 55 tys zł, salon Polska, pierwszy właściciel. Dobrze trzyma cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd bez problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd bez problemu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V III SUV