Jest to moja kolejna Honda po Hondzie Civic VIII(17800 przebiegu),Hondzie Civic IX(134000 przebiegu) i Hondzie HRV II.Wybrałem ją ze względu na fakt, że odkąd zacząłem jeździć Hondami mechanicy zapomnieli moje nazwisko.Co roku olej filtry i zmiana opon.Po prostu żadna z w/w Hond NIGDY(!!!) mi się nie zepsuła.
Dodatkowo po wielkim dzwonie w HRV w którą uderzyła centralnie w bok(szkoda całkowita) jakaś nieszczęśnica grzebiąca w komórce, ani mi ani mojej żonie nic się nie stało.Nie mieliśmy nawet złamania.Czyli HRV uratowała życie moje i żony .HRV została zezłomowana.Więc nie chcę już innej marki.
Poza wszystkim Honda CRV Hybrid jest piękna, więc gdy wysiadam nie ma mowy o tym bym się nie obejrzał, ciesząc na pożegnanie oko.Samochód jest przestronny,wręcz komfortowy.Przy moim wzroście (190 cm ) jest to nie bez znaczenia.
Jak każda Honda jest wspaniale zabezpieczona antykorozyjnie,lecz lakier także jak w każdej Hondzie to wpyłka (0,98 mikrona ) więc warto pomyśleć o ceramice.Niektórzy kwękolą nad specyficznym odgłosem bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów przy przyśpieszaniu ,lecz akurat mi ten odgłos nie przeszkadza i nawet go polubiłem.Pojawia się on gdy gwałtownie przyśpieszamy,wyprzedzamy potem się stabilizuje i w samochodzie jest cichutko jak w kościele.W trasie ,ku mojemu zdumieniu , przy takich gabarytach pojazdu ,podczas spokojnej jazdy, bez przekraczania 110 km na godzinę zszedłem do 5,4 l/100km.W mieście ,w codziennej jeździe,na krótkich odcinkach 8,9l/100km.Na razie odwdzięcza się bezawaryjnością i pięknem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Właściwie nie słychać go wyjąwszy przyśpieszanie i wyprzedzanie.Jest tak zrywny że gdy bierzesz się za wyprzedzanie wciska w fotel.Nie ma możliwości dostrzeżenia momentu przełączania się na elektryczny.Po prostu ich obu nie słychać
5,0
Skrzynia biegów
Specyficzny odgłos nie wpływający na odbiór całości
5,0
Układ jezdny
Zgrabnie wybiera zakręty ,bez żadnego wrażenia bujania czy szarpania.
4,0
Karoseria
Wygląda jak przyczajony tygrys ukryty smok.Jest piękna.To dzieło sztuki pośród kwadracioków Audi ,BMW,czy Vw.
Jedyny mankament to ultracienki lakier .
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort najwyższy,choć mam nieodparte wrażenie że siedzenia kubełkowe z Hond Civiców były wygodniejsze.
Nagłośnienie systemu audio wewnątrz pojazdu idealne, choć sam system oparty na androidzie 4,2 to kpina z nabywcy .Po prostu poprzednia epoka.Android Auto możliwy tylko na kablu.Ale od czego są Chińczycy.Poratowałem się Airboxem (120zł)z Aliekspresu który nie tylko usunął ten mankament ale dodatkowo poprawił jakość dżwięku poprzez zainstalowanie w nim PowerAmpa.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i w zasięgu kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze spełnia swoją rolę choć wolałbym więcej ustawień klimatyzacji np. nawiew na same szyby bez nóg itp.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można spać
5,0
Wyciszenie
Pozwala na swobodną rozmowę bez podnoszenia głosu,wręcz nieraz zastanawiam się czy nie zgasł,tak jest cichutko co daje także radość ze słuchania muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak jakiejkolwiek usterki przy 54 000 przebiegu więc nie wiem jakie to koszty
4,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do innych marek na rynku dość drogi ale wiem za co zapłaciłem i oby tak dalej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden jedyny raz zwariował radar gdy używałem tempomatu aktywnego na autostradzie podczas potwornego śniegu z deszczem. Zarzuciło go lodem .Po skasowaniu błedu wszystko wróciło do normy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz błędu radaru w ekstremalnych warunkach nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC TURBO 193KM 142kW
[l/100km]