Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-Z Coupe

Łukasz, ponad rok temu
Silnik 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-Z Coupe 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,57
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyposażenie - mimo, że auto ma 11 lat wyposażenie jest naprawdę dobre, nawet jak na dzisiejsze standardy (wersja GT, druga od dołu): ksenony, grzane siedzenia, czujniki parkowania, automatyczne światła i wycieraczki, bluetooth, obsługa iPod/iPhone.
Inne : Ogrzewanie - nawet zimą wystarczy kilka minut i ciepłe powietrze leci z nawiewów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Klamki
Karoseria : Nieszczelność tylnych lamp
5,0
Całokształt
Trzeba sobie uzmysłowić czym to auto jest, a czym nie jest. Nie jest to auto rodzinne, połykacz autostrad, czy auto na wyścigi z pod świateł. Jest to za to auto które daje przyjemność na każdym zakręcie, z każdą zmianą biegu i świetnie się nadaje do kręcenia się w okolicach miasta i na sporadyczne, dalsze wypady wakacyjne. Auto jest w konwencji 2+2, czyli kierowca i pasażer jadą komfortowo i mają naprawdę dużo miejsca. Z tyłu jest półka na kurtkę i plecak wyposażona w pasy bezpieczeństwa. Awaryjnie można kogoś tam wcisnąć, ale będzie to dalekie od komfortu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma przyjemne brzmienie jak na 4 cylindry. Fajnie oddaje moc - układ hybrydowy wspomaga przy niższych obrotach. Hybryda tutaj dział jak bardziej rozbudowany Start-Stop z możliwością wspomagania podczas przyspieszania. Jedyny minus to moc - czasami brakuje tak z 10-20km aby można było spokojnie przyspieszać na autostradzie do 140km/h bez redukcji do 5go, czasem 4go biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna w obsłudze, biegi wchodzą bardzo przyjemnie z małym kliknięciem.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest delikatnie sztywne, ale nie przesadnio. Dla mnie odpowiedni kompromis między komfortem, a sportowym prowadzeniem. Każdy zakręt pokonuje się z przyjemnością.
4,0
Karoseria
Karoseria ogólnie jest w porządku. Nie ma nadmiernych problemów z rdzą jak na Japończyka. Można tu ew. podciągnąć problemy z klamkami zewnętrznymi, szczególnie klamką kierowcy, oraz problemy z nieszczelnością tylnych lamp.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest dobra, słupki A nie tworzą dużego martwego pola. Problem jest z oglądaniem się do tyłu - małe tylne okienka i potężny słupek C. Tylna szyba przedzielona spoilerem - trzeba się przyzwyczaić, ale za to świetnie zalania oślepiające światła aut jadących za nami ;)
5,0
Ergonomia
Kierowca ma wszystko pod ręką. Sterowanie klimatyzacją tuż przy kierownicy, radio sterowane z kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zaskakuje bo bardzo szybko się nagrzewa. Na plus opcjonalne podgrzewane siedzenia. Klimatyzacja też działa dobrze, ale jest napędzana przez silnik spalinowy. W korku latem trzeba wybrać między ekonomią, a komfortem termicznym ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zakładając, że auto jest dwuosobowe wszystko jest w porządku. Dużo miejsca na nogi, nawet wysokie osoby nie powinny mieć problemu. Spora ilość schowków i wygodne fotele.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest poprawne. Trochę brakuje do poziomu marki premium, ale na autostradzie można normalnie rozmawiać i słuchać muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość części eksploatacyjnych jest wspólna z innymi modelami Hondy (Civic VIII, Jazz, Fit, itp.). Spalanie jak na hybrydę trochę spore, ale jak na zwykłe auto (a tak się nim jeździ) jest jak najbardziej zadawalające.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak był nowy to swoje kosztował. Teraz myślę, że stosunek jakość/cena jest dobry. Wnętrze dobrze spasowane, nic nie trzeszczy i nie chce się urwać po ponad 11 latach i 200tyś. km. Jedynie przetarcia na kierownicy i gałce zmiany biegów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po latach wyszyły drobiazgi typowe dla tego modelu: Nieszczelne tylne lampy i problemy z klamkami i wrażliwość na zła kondycję akumulatora 12V.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największym problemem może być akumulator wysokiego napięcia systemu hybrydowego. Nie służą mu długie przestoje auta. Po prostu trzeba na to zwrócić uwagę kupując auto bo jak trafimy na zadbany egzemplarz to nie powinno być problemu z baterią. Poza tym w modelach 2010-13 można w domowych warunkach za niewielkie pieniądze przeprowadzić regenerację. O innych typowych poważnych usterkach nie słyszałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC IMA 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-Z Coupe