Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V II SUV

hondalegend, 6 lat temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów fajnie pracuje, auto dosyć oszczędne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : za głośny
4,0
Całokształt
Długo się zastanawiałem nad zakupem kolejnego auta, wcześnie miałem Hondę CRV III i bywając na przeglądach zerkałem na HRV, podobała mi się linia, na jeździe próbnej też przypadł mi do gustu choć przejechałem jedynie 15 km po dobrej drodze, brałem pod uwagę Toyotę CHR ale średnio odpowiadała mi jej linia, Seata Atecę ale drogi, Suzuki SX4 S-cross w nowym wydaniu ale nie miałem trochę zaufania do marki. Na auto po zamówieniu czeka się 6-10 miesięcy, ja skorzystałem z tego, że klient zrezygnował i praktycznie miałem ją od ręki i może dlatego szybko ją złapałem. Miałem w trakcie użytkowania drobne otarcie parkingowe i na czas naprawy jeździłem Civikiem X 1,0 i muszę przyznać, że to auto jest w każdym calu lepsze od HRV. Gdybym przed zakupem HRV przejechał się też Civikiem X to wybór padł by na niego. Honda HRV to udane auto dla średnio wymagających, dobrze się prowadzi, sprawdzi się w miejskiej dżungli a ponieważ jest niezwykle ładne, przypadnie do gustu głównie kobietom. Ja pewnie pojeżdżę HRV ze 2 lata i sprzedam, nie pasuje do mojego temperamentu ale nie ma na razie kandydata na następcę, będę uważnie obserwował doniesienia motoryzacyjne (głównie na autocentrum.pl :-)
Wrażenia
3,0
Silnik
żwawy, oczywiście na wyższych obrotach (tj. pow. 3500) ale wówczas zaczyna być głośny, przy równej jeździe do 3000 obrotów dosyć cicho, silnik przyjemnie mruczy.
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, krótki skok, nie haczy, drążek na dobrej wysokości, jest OK.
4,0
Układ jezdny
dobrze się prowadzi w zakrętach, nie przechyla się, przy ostrym hamowaniu nie zarzuca. Miałem poprzednio CRV poprzedniej generacji - prowadził się dużo gorzej. Zawieszenie twarde, na nierównościach nieprzyjemnie podskakuje, bywa, że lekko zarzuci tyłem, na dobrej nawierzchni OK. Niestety zawieszenie pracuje dosyć głośno, informacje o rodzaju nawierzchni są przekazywane wyraźnie, nie jest to przyjemne.
5,0
Karoseria
bardzo ładny samochód, jeden z najładniejszych crossoverów, ładna linia, może tylko mazda ma ładniejszą.
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i na boki w porządku, trochę zasłaniają widok do tyłu słupki C
4,0
Ergonomia
generalnie nie ma się czego czepić, wszystko na miejscu, trudny dostęp gniazda 12 V i USB z przodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez problemów, działa bez zarzutów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tej wielkości auto dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, mam 182 cm wzrostu i znajduję właściwą pozycję za kierownicą, bagażnik wystarczająco duży, system magic seats super!
3,0
Wyciszenie
No tu niestety nie jest różowo! To największa bolączka tego modelu. Silnik jest dosyć głośny, szczególnie podczas przyśpieszania i wkręcania się na wyższe obroty, czasem tak nieprzyjemnie warczy :-) Przy równej, spokojnej jeździe mruczy całkiem przyjemnie, przy zmianie biegu wg wskazań "zielonego duszka" też jest spokojnie. Co ciekawe powyżej 100 km/godz silnik nawet przy wyższych obrotach nie wydaje się być taki głośny, bardziej przeszkadza szum powietrza, który w zimie był na tyle głośny, że myślałem że to wichura.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To trzeba przyznać - auto oszczędne, nawet przy dynamicznej jeździe średnie zużycie paliwa nie przekracza 10 l/100 km. W mieście pali dosyć dużo 8-10 l/100 km, ale na trasie przy seniorskim tempie, prędk max 80 km/godz spalił mi 4,3 l/100 km!
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersję Elegance, bardzo dobre wyposażenie, szczególnie wspomagające kierowcę więc cena raczej uzasadniona choć porównując z konkurencją powinien kosztować ok 10 tys mniej ale ponoć traci mniej na wartości. Materiały we wnętrzu wyraźnie odstają od konkurencji (patrz np Qashqai), ten materiał na drzwiach to nie jest dobry pomysł, szybko się brudzi, ciężko czyścić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
7,4
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda HR-V II SUV