Auto kupione w listopadzie dziś kiedy piszę ten komentarz mamy listopad od tego czasu przejechane 8 tys km i jest po jednej wymianie oleju po 1,5 tyś której nie musiałem robić ale wykonałem w serwisie koszt oleju filtra usługi 500 zł.A teraz do meritum czyli mojej subiektywnej oceny tego samochodu. Mam w posiadaniu oprócz HRV e-hev jeszcze dwie inne hondy CRV RD1z 1998 i Civica Ufo z 2010. Z pojazdami tej marki jestem dosyć dobrze zaznajomiony i jeżdze nimi od lat. Dlatego wybór na kolejne nowe auto dla żony padł własnie na HRV a nie na toyote CHR jak zaplanowała sobie małzonka . Po 8 tyś do auta nie mam żadnych zastrzeżeń pod względem wykonania prowadzenia czy spalania tego własnie oczekiwałem od hondy. Auto w miescie sprawuje sie rewelacyjnie spalanie niskie łatwe w manewrowaniu kamera cofania bardzo przydatna duze lusterka westeczne daja dobra widocznośc do tyłu . My kupiliśmy wersję podstwową po paru miesiącach a w zasadzie po pierwszej wizycie w supermarkecie kiedy szedłem do auta obładowany zakupami załowałem ze nie nabyłem wersji z podnoszoną klapą bagażnika automatycznie polecam nabyć wersję o klasę wyżej w tej opcji jest parę dodatkowych gadżetów które w brew pozoru przydają sie a było to 10 tys róznicy . Największym mankamentem tego wozidełka jest to ze nie ma homologacji na hak . Producent nie przewidział takiej opcji. Barrdzo nad tym ubolewam bo przez ten fakt trzymam w stajni civic-a jako opcję do ciagniecia przyczepy campingowej. Tak czy owak polecam HRV jako auto do jazdy po miescie i na krótkie dystanse tak jak w moim przypadku na dojazd do pracy do 100 drogami wojewódzkimi. Apetyt na paliwo bardzo wzrasta przy predkości 120 i przy takiej ostrzejszej jeździe siegnąc może 8-9 l na 100 km co juz nie czyni go ekonomicznym . Do jazd na długie dystanse autostradami nie polecam to raczej świetny miejski crossover . Duże koła 18 i spory przeswit ( wysoko zderzak przód tył ) idealny dla pań które nie muszą sie zastanawiać czy juz maja przed sobą krawężnik. Na plus przemawia tez silnik 4 cylindy bardzo trwałe silniki o prostej konstrukcji z regulacja zaworów śrubkami jak to w hondzie. Wymieniać olej co 10 tyś nie tak jak podaje producent czyli według wskazań komputera . Lać Shell-a i cieszyć sie jazdą . O jednej rzeczy bym zapomniał. W aucie jest problem z komunikacją android auto działa poprawnie jak ma sie ustawiony jezyk angielski w telefonie nie działaja niektóre aplikacje jak np Yanosik wywala system robi sie czarny ekran i trzeba wygasic auto i odpalać od nowa zeby zrestartowac system. Na iphone nie ma tego problemu działa wszystko bez zarzutu . Moze w stosunku do innych aut cena nie jest atrakcyjna ale jest to Honda i wiem ze odwdzieczy bezproblemową eksploatacją a i przy odsprzedaży utrata wartości jest duzo niższa jak u konkurencji.
Wrażenia
5,0
Silnik
mały apetyt na paliwo
5,0
Skrzynia biegów
działa bezproblemowo
5,0
Układ jezdny
ładnie tłumi nierówności
4,0
Karoseria
słabe lakiery bardzo podatne na zarysowania i odchody ptasie
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzpo duzo miejsca zaskakująco duzo
4,0
Wyciszenie
mogło by być ciszej . W zasadzie głośny jest przy ekstremalnym dodaniu gazu jak trzeba szybko wyprzedzić Kto jeździ z pedałem gazu w podłodze?
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-MMD 131KM 96kW
[l/100km]