Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Accent I Sedan

Adam/\'1987, 12 lat temu
Silnik 1.5 i 88KM 65kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Hyundai Accent I Sedan 1.5 i 88KM 65kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,23
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Hyundai Accent to mały samochód, a kryje w sobie przestronne wnętrze i wystarczający bagażnik. Oferuje więcej miejsca niż niektóre większe auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja - Accent miał swoje lata, a i nasze warunko dorgowe do dobrych nie należą, niemniej samochód po prostu rdzewiał, zwłaszcza progi drzwi i nadkola.
Układ elektryczny : Dwukrotna awaria alternatora - nic dodać, nic ująć, zdarza się.
Przeniesienie napędu : Awaria pompki do wspomagania kierownicy - wyła i ciekł z niej olej. Pomogła wymiana.
4,0
Całokształt
Hyundaiem Accentem już nie jeżdżę, odsprzedałem go kuzynowi, a sam kupiłem sobie Chevroleta Lacetti. Accentem przejeździłem trzy lata i powiem szczerze, miło wspominam ten okres. Samochód miał już swoje lata, więc kilka rzeczy (rdza, alternator, jakieś drobnostki) się trafiały, ale i tak nie miałem z nim jakichś poważnych problemów. Okazał się bardziej przestronny, niż wydaje się to z zewnątrz, bardzo dobrze się prowadził i sprawdzał zarówno w mieście, jak i w trasie. Był tani, a miał klimę (pochodził z polskiego salonu). Wbrew obiegowej opinii, plastiki we wnętrzu nie były wcale takie złe (kuzynka w Seacie Cordobie z chyba 2001 roku ma bez porównania gorsze), podobnie jak awaryjność. Generalnie, był to mój pierwszy samochód (nie licząc ojcowskiego Lanosa) i cieszę się, że właśnie na niego trafiłem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobre osiągi, zwłaszcza przyspieszenie i elastyczność, niskie spalanie (góra 7 litrów na setkę, i to z klimą!), niska awaryjność i jedna wada - hałas. Powyżej 3000 obrotów robi się naprawdę głośno.
5,0
Skrzynia biegów
Długie skoki lewarka, ale to nic. Ogólnie, nie ma co narzekać, także na trwałość.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie - Accent prowadzi się jak auto o klasę większe, to tego znakomicie wybiera i tłumi nierówności. Lekka nadsterowność tylko zwiększa przyjemność z jazdy. Plus świetny układ kierowniczy z dobrze dobranym wspomaganiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, dobra pozycja za kierownicą, więc wszystko dobrze widać. Czego chcieć więcej?
4,0
Ergonomia
Przyzwyczajenia wymagają przyciski do elektrycznych szyb - przy lewarku zmiany biegów. Deska rozdzielcza mogłaby też być lepiej podświetlona. Reszta - ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto zimą bardzo szybko się rozgrzewało dzięki wydajnemu nawiewowi, do działania klimy też nie ma zastrzeżeń. W ulewny dzień szyby szybko parowały, ale wystarczyło włączyć klimatyzację i po problemie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Accent I generacji to małe auto - Koreańczycy chcieliby, żeby to był kompakt, ale do klasy C dużo brakuje. Niemniej, wnętrze było całkiem przestronne, jeśli chodzi o miejsce na nogi. Szeroko nie było, chociaż kilka razy podróżowaliśmy w 5 na długie trasy i nikt się nie skarżył. Mogłoby być trochę więcej miejsca nad głową. Bagażnik w sam raz.
3,0
Wyciszenie
To chyba jedna z większych wad Accenta - silnik nie tylko nie jest dobrze wyciszony, ale i o wytłumieniu zapomniano; na postoju czuć niezłe wibracje. Nieco lepiej z szumem opon i wiatru, ale też nie rewelacja.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na zużycie paliwa nie ma co narzekać, samochód pali najwyżej 7 litrów na setkę w ruchu mieszanym, nawet z włączoną klimą (w mieście około 8, na trasie można zejść gdzieś do 5,5). Przegląd robiłem u zaprzyjaźnionego mechanika, więc ze mnie nie zdzierał, a co do cen części... No, tu jest gorzej, zwłaszcza jeśli chcemy kupić nowe w serwisie. 1400 zł za pompkę do wspomagania - chyba kogoś pop... Zamienniki w sklepach są znacznie tańsze, ale rzadko kiedy dostępne od ręki. W sumie jednak auto nie jest drogie w eksploatacji, rzadko się psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko takie można już kupić za 1000 zł, i to nieźle wyposażone. Mój miał klimę, centralny zamek z alarmem, elektryczne szyby z przodu, wspomaganie kierownicy, obrotomierz, regulację wysokości fotela kierowcy i regulację lędźwiową oparcia, a nawet regulację podświetlenie zegarów (deska rozdzielcza i tak prawie nie była podświetlona) - czyli bajery, których w starym Hyundaiu się nie podziewałem. Jakość też nie jest zła, wbrew obiegowej opinii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto miało swoje lata, dlatego trzeba się było do kilku rzeczy przyzwyczaić, np. do zacinającego się zamka w tylnych lewych drzwiach albo do zamarzającego akumulatora w zimie. Poza tym - wymiana części eksploatacyjnych, co jest w końcu rzeczą normalną.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwa razy (raz, na szczęście, w garażu, raz niestety w trasie) posłuszeństwa odmówił alternator. To najpoważniejsza awaria, jaka dręczyła Accenta. Zepsuła się też pompka do wspomagania kierownicy, z której zaczął cieknąć olej i pracowała głośniej niż silnik. Kupiłem na szrocie używaną i wymieniłem - było po problemie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Accent I Sedan 1.5 i 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
9,8
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Accent I Sedan