Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Coupe II

Therione, 9 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 138KM 101kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Coupe II 2.0 i 16V 138KM 101kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Równa praca na 800 obrotach bez najmniejszego zawahania jak się już rozgrzeje. Bardzo duże obroty (przez chwilę nawet 2000 RPM) zaraz po odpaleniu, potem praca zawsze stabilna. Szybko łapie rozrusznik, trzeba mieć refleks przy kluczyku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Nadkola, podłoga
Przeniesienie napędu : Blokująca się skrzynia biegów
Zawieszenie : Łączniki stabilizatorów, hamulce
4,0
Całokształt
Jak za tą cenę auto rewelacja! Bardzo fajne w eksploatacji- silnik dość zrywny- cudów nie ma, ale przy zastosowanym przełożeniu skrzyni biegów (dość krótkim) jak na koreańskie auto przystało prowadzi się świetnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zapala od pierwszego dotknięcie rozrusznikiem. Po rozgrzaniu pracuje świetnie, niestety pali sporo oleju w autach z większym przebiegiem i zostawia za sobą niemałą chmurkę w zimne dni.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma najkrótsze przełożenie spośród wszystkich aut, jakimi dotąd jeździłem- co jest dość dziwne jak na auto z 191Nm momentu obrotowego, ale widać tak producent sobie zażyczył. Problemy z wrzuceniem jedynki!
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak w samochodzie naorawdę sportowym, trzyma się drogi jak przyklejony- bardzo twarde zawieszenie i sztywny układ jezdny dają miłe odczucie przy większych prędkościach. Skutkuje częstszymi wizytami w warsztatach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w porządku, do tyłu mogłoby być lepiej, ale i tak nie ma źle, policję można śmiało dostrzec :). Auto jest nisko zawieszone, i częściej zbiera odpryski na szybie niestety.
5,0
Ergonomia
Auto ogólnie fajnie dopracowane, b. komfortowe, lecz np. duży rozmiar tylnej klapy bagażnika sprawia, że czasami rezonuje i drży podczas jazdy - może nie ma wpływu na akustykę, ale oklejone paski elektrycznego podgrzewania rozmywają obraz za szybą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w porządku, klima działa mocno i szybko schładza auto. Innowacyjne nawiewy w drzwiach robią furorę pomysłem, ale auto aż się prosi o zastosowanie filtra kabinowego - na desce szybko zbierają się duże pokłady kurzu itp.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca b. dużo, ale... tylko w "pierwszym rzędzie". z tyłu od biedy wejdą dwie osoby poniżej 1,6m, a wyższe będą dość sługo wspominały podróż, jeśli trwałą ona dłużej niż 30 minut.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest wyciszony perfekcyjnie- na jałówce nawet nie słychać, czy auto w ogóle jest zapalone. Gorzej już przy większych prędkościach- brak ramek w drzwiach (jak na sportowca przystało) sprawia, że przy starszych uszczelkach mocno szumi powietrze opływające karoserię. Częsta konserwacja może pomóc.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W jeździe miejskiej auto pali jak smok- po zatankowaniu za 50zł przejeżdża niecałe 100km (średnie spalanie oscyluje w okolicach 11l na 100km). Na szczęście instalacja gazowa może sprawić, że auto dostarczy fajnych doznań.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto ma fajnie spasowane elementy karoserii, zawieszenie często wymaga reakcji na polskie drogi, ale rynek części jest duży i nie są drogie. Klient dostaje to, za co płaci bez dwóch zdań.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często problem stanowi układ hamulcowy, zawieszenie czy przednia szyba, którą można śmiało zapolerować. Tak samo blacharka w okolicach nadkola- często zbiera się tam wilgoć przez co może pojawić się rdza. W ostrych przypadkach (jak mój) kończy się wspawaniem dodatkowej wstawki w miejsce korozji postępującej w przód auta po podłużnicy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy uważać na skrzynię biegów, bo lubi się zacinać (ostre szarpanie może uszkodzić mechanizm przy drążku zmiany biegów, a nawet synchronizatory, co przysporzy o ból głowy w warsztacie). Tak samo silnik- należy wymieniać olej regularnie, bo inaczej auto szybko się grzeje i może "wydmuchać" uszczelkę spod głowicy (skrajne przypadki).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Coupe II