Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting

Piotr, 5 miesięcy temu
Silnik 1.6 MPI 123KM 90kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Ogólnie oceniam auto na 4,5. Po 10 miesiącach użytkowania. Zawieszenie dla mnie za mało stabilne, brakuje wielowahacza z tył, czuć to szczególnie na progach zwalniających i na szybkich łukach. Plusem jest, że belka to rozwiązanie nie generujące kosztów serwisowych. Kilka razy zaparował mi tylny reflektor w sezonie jesień-zima. Raz elektroniczny ręczny się zablokował podczas zmiany z P na D, dopiero powtórne wrzucenie P i D uwolniło tylne koła. No i te nieszczęsne zawiasy tylnej klapy, zabierają sporo bagażnika. Na plus spasowanie, nic nie trzeszczy zimą czy latem. Wyciszenie akceptowalne do 120 km/h, potem głośno. Silnik wyraźnie za słaby, 2.0 byłoby idealne. Nie jestem fanem skrzyń CVT ale ta w Elantrze wypada bardzo pozytywnie, nie irytuje podczas codziennej jazdy. Niska masa, zwinny samochód jak na swój rozmiar. Ogrom miejsca, wyposażenie zaskakuje, ale automat od wycieraczek żyje swoim życiem, podobno dla tego, że bazuje na kamerze a nie czujnikach deszczu jak to bywa w starszych autach. Patrząc przez pryzmat tego co oferuje rynek w 2024-25 to ciężko o lepszy wybór w kategorii sedan, mazda 3 wychodziła 20tys drożej z podobny wyposażeniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dam 4 bo doceniam prostotę konstrukcji i wtrysk pośredni, ale mocy za mało.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest na prawdę super, miałem wcześniej klasyczny automat hydrokinetyczny i bałem się przesiadki na cvt.
3,0
Układ jezdny
Zbyt mało stabilny samochód do dynamiczniejszej jazdy. Doceniam komfort na nierównej drodze, ale inne aspekty wypadają słabo.
4,0
Karoseria
Wygląd jak najbardziej na tak, ale brak ocynku (przynajmniej na mierniku nie ma info o jakiejś warstwie)
Komfort
5,0
Widoczność
jak to w sedanie, a z kamerami 360 nie ma problemów
5,0
Ergonomia
Fizyczne przyciski to jest duża wartość.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ja jestem zadowolony, zarówno z czasu nagrzewania jaki wydajności klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca, w najwyższym wyposażeniu fotel kierowcy ma regulacje lędźwi.
4,0
Wyciszenie
Akceptowalne w tym budżecie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znajomy kupił w tym samym czasie toyote ch-r, sumarycznie 3 miesiące w serwisie, nie chciała odpalać. Problemy z modułem alarmu i akumulatorem 12v. Inny znajomy skusił się na c5x, co jakiś czas kasują mu błąd 2giej sondy lambda w aso. Na razie Elantra nie była na serwisie ani razu
5,0
Stosunek jakość/cena
Cieżko o lepszego sedana, wybierając znane marki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka razy zaparował mi tylny reflektor w sezonie jesień-zima. Raz elektroniczny ręczny się zablokował podczas zmiany z P na D, dopiero powtórne wrzucenie P i D uwolniło tylne koła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów