Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai H1 II Van

Paul Eagle, 7 lat temu
Silnik 2.5 CRDi 170KM 125kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Hyundai H1 II Van 2.5 CRDi 170KM 125kW od 2008 - Oceń swoje auto
3,69
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Hyundaiem H1 jeżdżę od 3-4 lat. Miałem okazje jeździć zarówno wersją 3 os. jak i 6 os. 3 os. wersja miała 150 tys km, kiedy skończyły się wtryski. Po 3 tyg na warsztacie(próba regeneracji) i ściąganiu części z Anglii, udało się zregenerować wtryski - koszt ok 4-5 tys, nie pamiętam dokładnie. Zarówno wersja 3os. jak i 6 os. nie miały parametrów mocy podanych przez producenta. Po wgraniu nowych map silniki zdecydowanie zyskują na elastyczności, mocy i przyjemności w jeździe codziennej. Parametry producenta: wersja 3 os - 136 km/343 Nm -w rzeczywistości 129km i 329 Nm. wersja 6 os - 170km/392 Nm - w rzeczywistości 149,2 km/333,7 Nm. Po wgraniu nowych map odpowiednio: 148 km/377Nm 189,4km/436,9 Nm więc różnica jest zdecydowana, szczególnie jeżeli chodzi o start i wyprzedzanie. Pokonałem kilkadziesiąt tys kilometrów z nowymi ustawieniami i nic się nie dzieje, więc kto jeszcze nie jest zdecydowany temu zdecydowanie polecam, zupełnie inna przyjemność i komfort jazdy:) Podsumowując , nie jest najgorzej, ale trzeba niestety samemu ulepszyć auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza
Przeniesienie napędu : niezbyt udane skrzynia biegów, brak 6 biegu
Układ hamulcowy : szybko zużywające sie klocki/tarcze. Duża masa auta, małe hamulce.
4,0
Całokształt
Nie jest najgorzej. Silnik, prowadzenie jak najbardziej na plus. Wady to skrzynia biegów, rdza i szybko zużywające sie hamulce, ale największą bolączką jest brak części na magazynach, serwisach. Na wszystko trzeba czekać, od filtrów paliwa, linek hamulca ręcznego, po sprężarkę klimy.
Wrażenia
4,0
Silnik
największe zaskoczenie..., ale dopiero po wgraniu nowych map. 170 km tylko na papierze, w rzeczywistości hamownia pokazała 149,2 km/333,7 Nm. Po wgraniu nowych map 189,4 km/436,9 Nm i wtedy dopiero można docenić ten silnik :)
3,0
Skrzynia biegów
Nieprecyzyjne prowadzenie dźwigni na wszystkich biegach, problemy z wbiciem jedynki , szczególnie zima, piątka jest tak daleko z przodu i po prawej, ze kojarzy się ze zmiana biegów w starych autobusach :) Brak szóstego biegu bez komentarza...
4,0
Układ jezdny
Chyba największe zaskoczenie po silniku, prowadzi sie jak osobówka. Jeździłem różnymi busami/vanami i ten zdecydowanie prowadzi sie najlepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok. Siedzenia mogły by byc wygodniejsze i lepiej trzymajace.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Przesuwne drzwi z obu stron jak najbardziej na plus. Uchwyt na kubki w konsoli środkowej skutecznie uniemożliwia posadzenie drugiej osoby na siedzeniu pasażera z przodu. Po zamknięciu uchwytu niewiele się zmienia :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie najgorzej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, ale podwójne siedzenie z przodu tylko dla dzieci, lub osób o malutkich gabarytach :) w innym wypadku można traktowac tylko jako siedzenie pojedyncze.
4,0
Wyciszenie
jak na auto użytkowe może być
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok 9-10 litrów na sto, nie jest najgorzej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest najgorzej, ale brak części na magazynach zdecydowanie pogarsza odczucia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wycieki z wału napędowego, padła sprężarka klimy i przez dwa miesiące wakacji nie można było ściągnąć nowej. Przecieki pod uszczelką przedniej szyby od góry.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai H1 II Van