Ocena kierowcy - Hyundai i10 III Hatchback Facelifting
Rysiek,
8 miesięcy temu
Silnik 1.2 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,57
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: To bardzo komfortowe i wygodne auto miejskie
4,0
Całokształt
To bardzo udany samochód miejski.
Wrażenia
5,0
Silnik
4 cylindrowa, wolnossąca jednostka, o dobrej kulturze pracy i akceptowalnym zużyciu paliwa. Taki silnik nie jest już obecnie dostępny u konkurencji w tej klasie pojazdów, poza KIA Picanto.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna pracuje bardzo dobrze. Jedyna i największa wada tej skrzyni to tylko 5 biegów, co daje się we znaki przy prędkościach powyżej 100 km/h. Prędkość obrotowa silnika rośnie ponad 3000 obrotów /min. i wewnątrz samochodu robi się głośno.
4,0
Układ jezdny
Bez większych uwag, działa poprawnie.
5,0
Karoseria
Mały miejski samochód z 5 drzwiowym nadwoziem. Mimo niewielkich rozmiarów auto wygodne dla 4 osób (zarejestrowane na 5 osób).
Komfort
5,0
Widoczność
Na wyposażeniu jest kamera cofania i czujniki parkowania z tyłu.
5,0
Ergonomia
Mam pakiet comfort - podgrzewane fotele przednie, podgrzewania kierownica, fabryczna nawigacja, automatyczne światła, rozpoznawanie znaków drogowych, system utrzymania na pasie ruchu, system autonomicznego hamowania przed pieszym lub rowerzystą i wiele innych. Wyposażenie na poziomie dobrego auta klasy kompaktowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo małych rozmiarów samochód zaskakująco wygodny dla 4 osób. Z tyłu dużo przestrzeni na nogi i nad głową. Fotel kierowcy z regulacją wysokości. Bagażnik ok 250l to również dobry wynik jak na auto miejskie.
4,0
Wyciszenie
W mieście, a do tego zaprojektowano ten samochód, jest bardzo dobrze. Powyżej 100 - 110 km/h zaczyna robić się głośno w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie z 3000 km to 6 l. Przeglądy co 15 000 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że obecnie jest to jedna z lepszych (o ile nie najlepsza) propozycja w segmencie A. Niestety samochody bardzo zdrożały i taki maluch dobrze wyposażony to wydatek ponad 70 tys. zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez przykrych niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 84KM 62kW
[l/100km]