Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback Facelifting

Człowiek-Tłok, 1 miesiąc temu
Silnik 1.4 DOHC 109KM 80kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
3,57
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
W swojej klasie wygodny, przestronny i funkcjonalny, a przy tym głośny i trzeszczący. A silnik benzynowy 1.4 to skarbonka. Więcej szczegółów w sekcjach poniżej.
Wrażenia
2,0
Silnik
Na swoją pojemność bardzo dynamiczny, responsywny, świetna liniowa charakterystyka pracy. Niestety koszty eksploatacji to masakra - drogi w utrzymaniu rozrząd (pokrywy puszczają, żywotność ma ten łańcuch typu 100-150tys. km + częste problemy z jakimiś kołami zmiennych faz itp., mało który mechanik to ogarnia), zawory do regulacji co ok. 100+150tys. km (trzeba zamawiać bardzo drogie szklanki). A wisienka na torcie to wadliwe sworznie tłoków i pierścienie, przez co auta po 100tys. km biorą olej i klekoczą jak stary diesel, poszarpują. Silnik skarbonka oferujący jedynie fajną dynamikę i nieduże spalanie.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie przełożenia, nieźle się trzeba namachać podczas jazdy. A przy tym wycie silnika jest takie, że czasem nie wiadomo czy męczyć korbę niskimi obrotami czy słuch tym wyciem powyżej 2,5tys. obrotów. Poza tym jak się zmienia olej to chodzi dość precyzyjnie i cicho.
4,0
Układ jezdny
Jeździ sztywno, nieco sportowo, fantastycznie trzyma się drogi, a przy tym jest jakaś namiastka komfortu. Duże zaskoczenie w tej klasie. Ale zawieszenie samo w sobie nie wybiera jakoś świetnie nierówności. Dość proste i tanie w serwisowaniu.
3,0
Karoseria
Cienka blacha, drzwi wydają puste dudnienie przy zamykaniu, i lakier rysujący od samego patrzenia. Ale paleta barw piękna i świetnie się błyszczą.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność topka! W lusterkach widać tyle co w 2 normalnych, sama przyjemność z jazdy jak widać cały sąsiedni pas, tylne koło i jeszcze kawałek nieba. W żadnym aucie czegoś takiego nie widziałem i bardzo za tym tęsknię w nowym aucie.
5,0
Ergonomia
Bardzo intuicyjny interfejs, większość rzeczy tam gdzie bym się ich spodziewał. Jedynie głupie położenie przycisku start-stop (ISG) - nie widać bez schylania czy jest włączony czy nie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie, klima baaardzo szybkie, sprawne i cichutkie. Najlepsze z jakim miałem do czynienia, nowsze auta grupy VAG do pięt nie dorastają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne w swojej klasie, szerokie, obszerne i wystarczająco wygodnie się siedzi. Z tyłu również. A to wszystko bez widocznych cięć w wymiarach i tak pojemnego bagażnika.
1,0
Wyciszenie
Cienka blacha, marne wyciszenie, głośny silnik, trzeszczące plastiki. To auto to jedno wielkie pudło rezonansowe. Przy 80 się zaczyna robić głośno, 100 jest niefajnie, 110 granica jakiegokolwiek komfortu, a 130 łeb urywa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Usterek mało i tanio oraz łatwo można naprawiać. Ale utrzymanie silnika benzynowego 1.4 to katastrofa. Mają dobrą renomę po pierwszych właścicielach, którzy pozbyli się aut póki przebieg był 5-cyfrowy. Oczywiście auto ma pewne usterki charakterystyczne (np. gwiadka wspomagania).
4,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę jest wygodnie i dynamicznie, zwłaszcza dla osób o słabym słuchu. Koszty utrzymania niskie, póki nie osiwiejesz przez silnik 1.4.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mało drobnych usterek, łatwe w naprawie. Występują oczywiście usterki charakterystyczne dla modelu.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całe auto się nie sypie, ale silnik skarbonka spędza sen z powiek, o czym więcej w sekcji Silnik.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
7,4
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów