Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Kona II Crossover

buba_sa27, 3 miesiące temu
Silnik 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Kona II Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,64
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto użytkowałem przez kilka miesięcy jako auto zastępcze podczas naprawy silnika w I30N. Byłą to podstawowa wersja ( z plastikowym podłokietnikiem na drzwiach , na którym nie dało się dłużej trzymać łokcia!!!! :-) Przez ten czas przejechałem około 7 tyś km, zarówno w trasie jak i po mieście( 50/50). Przez ten czas na prawdę polubiłem konę, pomimo silniczka 1.0. Wielki minus na pikacze i inne brzęczki ostrzegawcze, które trzeba od razu wyłączyć!!!!! Te systemy były baaaaaaardzo wyczulone na wszelkie przekroczenia prędkości, zbliżenie się do linii czy innych uczestników ruchu!!!! Po tych kilku miesiącach stwierdziłem , że takie autko do codziennej eksploatacji jest zupełnie wystarczające i bardzo przyjemne, nawet myślałem o zakupie takiego autka :-) Bez problemu daje radę w trasie pomimo małej pojemności silnika nie paląc dużych ilości paliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbodoładowany litrowy silniczek na prawdę daje radę w tym niemałym nadwoziu. Warto pamiętać żeby utrzymywać go powyżej 2 tyś obrotów, ponieważ poniżej wpada w nieprzyjemne wibracje i niespecjalnie rozpędza auto. Dźwięk silnika jest dobrze wytłumiony i nawet przy dużym obciążeniu nie jest męczący. Auto miało mały przebieg, więc system start-stop działał na prawdę płynnie i szybko. Jeśli chodzi o spalanie( auto użytkowałem od lutego do czerwca) Najniższe spalanie jadąc drogami krajowymi jakie udało mi się uzyskać to 4.1 l/100 km. Jadąc prędkościami rzędu 90-100 km/h spalanie oscyluje w granicach 5.0-5.5 l/100km. Płynna Jazda w mieście przy małym ruchu płynna owocowała wynikami 5.7-6.2 l/100km (jazda z aktywnym start-stop), przy normalnym ruchu i korkach wyniki oscylowały w granicach 6.3-7.0 l /100km ( jazda z aktywnym start-stop). Jazda w trasie z prędkościami 140-150 km/h w 2 osby bez AC to wynik około 7.5-8 l/100km. Dynamiczna jazda po autostradach z prędkościami 160-170 w dwie osoby plus bagaż z klimatyzacja 9-10 l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna jest precyzyjna , lewarek ma przyjemny krótki skok. Biegi są raczej krótkie, więc w mieście trzeba się namachać, ale jest to przyjemne machanie.
5,0
Układ jezdny
Auto jest zestrojone zdecydowanie miękko. W zakrętach wyraźnie się przechyla . W codziennym użytkowaniu jest bardzo wygodnie. Nie słychać pracy zawieszenia. Autko jest podatne na boczne podmuchy wiatru!!!!!! Kierownica działa za lekko, ale pasuje to do komfortowego charakteru auta i ułatwia manewrowanie w mieście.
5,0
Karoseria
Zbyt krótko miałem styczność z tym autem żeby coś więcej napisać, ale lakier wyglądał dobrze , bez wyraźnych zarysowań.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby są duże i jest bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach!!!!! Kamera cofania w podstawowej wersji ma dobrą rozdzielczość. Światła w podstawowej wersji dobrze oświetlały drogę po zmroku. Wydaje mi się ze nawet było doświetlanie zakrętów!!!!
3,0
Ergonomia
Część funkcji było przeniesionych na dotykowy ekran. Szybko reagował , ale menu nie było zbyt intuicyjne. Żeby wyłączyć nadgorliwych opiekunów za każdym razem trzeba było przeklikać się przez kilka poziomów menu. Plus za obecność fizycznych przycisków dla najważniejszych funkcji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działało bardzo dobrze i wydajnie. Klima działała słabo, w upalne dni nawet przy maksymalnym obniżeniu temperatury w mieście było za gorąco w aucie, w trasie było ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto pozytywnie zaskoczyło mnie ilością miejsca w środku. 4 dorosłe osoby mają dużo miejsca w kabinie w obu rzędach siedzeń. Bagażnik pozwala spakować bagaż 4 osób bez problemu. Siedzenia są miękkie, ale wygodne, nawet w dłuższej trasie. Po złożeniu tylnej kanapy powstaje spora przestrzeń transportowa.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta wyciszenie było bardzo dobre. Nie było słychać pracy zawieszenia, silnik też został dobrze wyciszony. Nawet w trasie przy silnym wietrze w kabinie było cicho!!!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Kona II Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów