W rok przejechaliśmy razem 25kkm. Wygląd jest rzeczą gustu, ale mi się Robocop podoba, lecz wyłącznie w wersji N. Błotniki innych wersji w odrębnym kolorze to w mej prywatnej opinii, pomyłka. Szpecą to auto. Bardzo przyjemnie sie tym jezdzi, cicho i komfortowo. Zaskakująco skuteczne hamulce. W poprzednim aucie mialem założone wieksze zestawy na obu osiach, ale hyundai tez nie ma powodu do wstydu.
Wrażenia
5,0
Silnik
3 tryby pracy, Eco praktycznie nie włączam. Zazwyczaj normal lub sport, nie chcę by dostał wiatru pod panewkę. Silnik zrywny, w trasie bez starań pali między 6,5, a 7L. Rekord w nocy na trasie 150 km to 5,4L/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Świadomie wybrałem 6biegowy manualn. Wcześniej jeździłem włoskim autem, na które złego słowa nie powiem i tutaj sprzęgło reaguje odrobinę inaczej. Przy ruszaniu trzeba dać sprzęgłu 0,2s wiecej. Wówczas jest płynna zmiana jak w AT. Szybko sie zorientowałem i zacząłem tak jeździć.
5,0
Układ jezdny
Jeśli ktoś ma zacięcie sportowe, nie będzie szczesliwy. Prowadzenie nastawione na komfort, nie gonitwę po łukach. Na zakrętach lusterka prawie szorują o asfalt. Moze po gwarancji pomyślę o krótszych i twardszych sprężynach Eibach czy H&R, tulejach PU, czas pokaże. Przerabiałem i wiem, że warto, ale nie jestem pewien czy mi jeszcze to potrzebne.
5,0
Karoseria
Spasowane bez zarzutu. Nie ma do czego się przyczepić. Lakier też w porządku.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w porządku. Czasem muszę wyjrzeć zza słupka A, ale to problem większości współczesnych aut.
5,0
Ergonomia
Przydałby sie mały schowek miedzy kierownicą, a drzwiami kierowcy. Ogólnie w porządku. Wszystko pod ręką i większość obsługuję już na pamięć, piszę o fizycznych przyciskach. Świetna kamera 360° plus widok z kamery monitorującej martwe pole, ktore podczas pracy kierunkowskazu wyswietla się w cyferblacie lewego lub prawego zegara.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa. Do klimatyzacji nie mam uwag. Chłodzi. Plus za automatyczne przełączanie na obieg zamknięty w chwili wjazdu do tunelu lub użycia spryskiwaczy przedniej szyby. Obieg otwiera się również samoczynnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,9m wzrostu. Za mną swobodnie siada osoba dorosła. Rozpatrywałem Tucsona, ale Kona spełnia oczekiwania. Spory bagaznik z podwójną podłogą. Wszystko co dotychczas musiałem upychać w sakwach czy pętać siatkami, schowane jest pod podłogą.
5,0
Wyciszenie
Jest zaskakująco cicho, rozgrzanego silnika na postoju nie słychać. Powyżej 120km/h, przy zamkniętych oknach mozna swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych niespodzianek. Pojawiło się kilka załamań skóry fotela pod lewym pośladkiem kierowcy. Zgłoszone, odrzucone. Gdy w miejscu załamania skóra...a raczej "skóra", odparzy się/rozwarstwi, wówczas na załamaniu pęknie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę bieżące cenniki, jest wszystko czego szukałem. Mam wersję 198KM. Gdybym poczekał 2 miesiace, za te samą kwotę otrzymałbym dokładnie to samo ale wykastrowane softem o 60KM.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 198KM 146kW
[l/100km]