Pierwsza opinia na tym portalu - może komuś się przyda. Zaznaczam, że to są pierwsze wrażenia, samochód użytkuję dopiero od kilku dni. Przesiadłem się z Audi Q5 (2018) - urodziły mi się bliźniaki i Q5 niestety jest zbyt mała. Jeździmy przeważnie w 3 osoby dorosłe, 2 niemowlaków (2 foteliki do jazdy tyłem) oraz 2 psy :) Żona siada z tyłu między foteliki - w audi ledwo się mieściła na tylnej kanapie, a jest osobą szczupłą. Nie mówię już o bagażniku, gdzie po złożeniu podwójnego wózka musiałem dociskać klapę żeby się zamknęła. Wracając do Starii, mam wersję 9-osobową (Smart Business). Bagażnik potężny - podwójny wózek wchodzi bez składania i jest jeszcze miejsce na inne rzeczy. W środku dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu ogrom miejsca. Na trzecim rzędzie jeżdżą psy, ale po odsunięciu do tyłu spokojnie zmieszczą się 2-3 osoby. Prowadzenie bardzo przyjemne (Staria zbudowana na płycie podłogowej Santa Fe, a nie na dostawczaku jak w przypadku konkurencji). Układ napędowy daje radę, bardzo płynny przy ruszaniu, często jeździ na samym elektryku. Trasa po odbiorze samochodu okolice 100km, droga przez miasteczka i wioski, trochę korków - średnie spalanie 5.9 l/100km, a silnik jeszcze nie dotarty. Na autostradzie pewnie wyjdzie sporo więcej, ale dla mnie to nie problem, bo większość czasu jeżdżę w cyklu mieszanym. Wygłuszenie całkiem spoko, po recenzjach na youtube spodziewałem się, że będzie dużo głośniej. Do 100 km/h powiedziałbym nawet że jest cichutko. Nie ma przepaści pomiędzy Starią, a Q5. Prowadzenie tak jak pisałem - bardzo dobre, układ kierowniczy precyzyjny (momentami mam wrażenie, że lepiej sobie radzi w zakrętach niż Q5). Momentami jedynie trochę za dużo drgań jest przenoszonych na kierownicę. Rozważałem jeszcze alternatywne rozwiązanie - minivan z USA (Pacyfika lub Sienna) jednak są to nadal sporo mniejsze samochody + chciałem samochód na gwarancji, bezszkodowy. Ogólnie - pierwsze wrażenia na duży plus. Jedyny minus na ten moment to system ostrzegający o przekroczeniu prędkości - nie da się go wyłączyć przytrzymując Mute na kierownicy więc trzeba wejść w ustawienia systemu (można przypisać skrót) i wyłączyć na ekranie - a system potrafi zamulić na początku przy cold starcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemna jednostka. Mocy nie brakuje. Płynne ruszanie. Niskie spalanie w cyklu mieszanym.
5,0
Skrzynia biegów
Przełączanie pomiędzy elektrykiem, a silnikiem spalinowym niezauważalne
4,0
Układ jezdny
Komfortowy, jednak układ kierowniczy dość precyzyjny. Jak na taki gabaryt dobrze radzi sobie w zakrętach.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała. Ogromne szyby i lusterka.
4,0
Ergonomia
Gdyby tylko dało się wyłączyć system ostrzegania o przekroczeniu prędkości za pomocą jednego przycisku byłoby idealnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciężko znaleźć samochód osobowy, który oferuje więcej miejsca w środku + bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h cicho. Przy około 120 km/h dość słyszalne szumy powietrza. Jednak nie ma tragedii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie OC+AC wyszło mnie 1000zł mniej niż mojej 7-letniej Audi Q5...
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze m3 samochodu na rynku. W okolicach 200 tys zł nie ma konkurencji. Za podobnych gabarytów samochód od innego producenta trzeba liczyć w okolicach 300 tys, jak nie 400.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg żeby coś napisać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg żeby coś napisać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI HEV 225KM 165kW
[l/100km]