Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Terracan

Czarek Radom, 9 lat temu
Silnik 2.9 16V DSL 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Terracan 2.9 16V DSL 150KM 110kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
3,38
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń ładunkowa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Użytkowałem Terracana przez blisko 2 lata. Kupiłem go od prywatnej osoby, która wiem, że o pojazd dbała i wymieniała wszystko na czas. Niestety, wpakowałem się na minę. Terracan ma zalety ale jest koszmarnie drogi w naprawach! W rok pochłonął z mojego konta ponad 15tys zł, a to nie był jeszcze koniec... Nie jest to samochód do miasta bo za duży, w trasie za wolny, w terenie...cóż, są lepsze od niego. Tak więc dla kogo jest to auto? Chyba po prostu dla przeciętnego Polaka chcącego poczuć jak to jest, gdy patrzy się na wszystkich na drodze z góry. Prawda jest taka, że lepiej dołożyć 10-15tys i kupić np. Patrola i cieszyć się jazdą zamiast non stop grzebać przy Terrcu. Szkoda nerwów, czasu i kasy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Największa zaleta i wada tego auta - silnik. jak wszystko w nim działa to idzie bardzo dobrze, nie czuć, że napędza niemal 3 tony (z załadunkiem). Jest elastyczny i pali ok 11L/100km co uważam za wynik dobry. Są jednak momenty kiedy coś się psuje i wówczas otwiera się puszka pandory! Silnik jest niestety strasznie skrzywdzony układem paliwowym! Trzeba non stop uważać gdzie się tankuje, a i tak nie ma gwarancji, że pompa CR zaraz nie zdechnie. W 2 lata regenerowałem ją 2x co łącznie dało niemal 6000zł! Zaznaczam, że tankuję tylko na BP i Shellu, żadne tam Szejki, Kraby czy inne wynalazki. Gdyby Terracan miał pod maską starego sprawdzonego diesla, a nie badziew oparty o pompę CR to było by idealne połączenie
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma szału ale źle też nie. Pierwsze 2 biegi bardzo krótkie, trzeba się ogromnie w mieście namachać. Na szczęście skrzynia działa dość precyzyjnie, wsteczny czasami haczy. Wg mnie lepszym rozwiązaniem do tego pojazdu jest jednak automat - zapewnia zdecydowanie płynniejszą jazdę.
4,0
Układ jezdny
Nie mam większych zastrzeżeń poza dość często padającymi łożyskami z przodu (nie jeździłem 4x4 po asfalcie). Niestety koszt ich wymiany niski nie jest no ale w przypadku Terrca nie ma tanich napraw...
Komfort
5,0
Widoczność
Tu pozostaje mi wystawić najwyższą notę, widać wszystko w każdym kierunku
4,0
Ergonomia
W sumie wszystko jest po ręką ale brakuje większej ilości schowków, w sumie to dziwi bo jest to idealne auto na dalekie wypady
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa znakomicie choć to zwykły schładzacz, a nie climatronic. Daje radę bez problemu nawet w 40 stopniowym upale - szacun. Ogrzewanie też jest wydajne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w najlepszej limuzynie, szczególnie z tyłu
3,0
Wyciszenie
Tu niestety dobrze nie jest. Połączenie słabej aerodynamiki, szerokich opon i słabo wyciszonego silnika daje kiepski rezultat. Powyżej 120km/h jest już mało komfortowo i trzeba podgłaśniać radio
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Katastrofalne wręcz koszty napraw, szczególnie jeżeli chodzi o silnik. Przeciętny koszt utrzymania to 6-8tys rocznie, pomijając oczywiście paliwo. To średnia z dwóch lat, może miałem pecha ale piszę tak jak to wyglądało u mnie. Do ASO nie warto jeździć bo o terrcu pojęcia i tak nie mają. Spalanie tak jak pisałem 11L, akceptowalne
3,0
Stosunek jakość/cena
No tak, tu mogło być dobrze ale jest średnio. Tanio kupujesz - dużo dokładasz, stara prawda.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyskoczyło ich bardzo dużo! tu czujnik, tu pęknięty wąż, tu uszkodzona chłodnica, tu intercooler...napraw na parę ładnych tysiaków
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To nie jest samochód na Polskie paliwo! Licz się z tym, że co 2-3 lata czeka Cię remont pompy CR lub wtrysków, a to idzie w tysiące zł. Tak więc jeżeli nie masz na koszty utrzymania to odpuść sobie ten model.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 16V DSL 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Terracan 2.9 16V DSL 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
11,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Terracan