Inne
: Dopracowany model zdecydowanie dla osób praktycznych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: łańcuch rozrządu za słaby w pierwszych modelach .
4,0
Całokształt
Kupiłem w zasadzie przez przypadek , wyprzedaż w salonie. Początkowo wszystko było ok. pierwsza awaria lusterka nie chciały się składać i rozkładać tak przy ok. 5 tys. km. trzy wizyty w serwisie , reperacje na raty gdyż przyczyny nie ustalono więc metodą prób i błędów wymieniono na nowe wtedy problem ustał. Następnie przy 20 tys. silnik nastąpiła awaria silnika trzy wizyty w serwisie , różne diagnozy i końcowy werdykt łańcuch rozrządu się wyciągnął. Oczekiwanie na nowy trwało 2 miesiące . Jak nieoficjalnie się dowiedziałem fabrycznie zamontowano w tym modelu za słaby łańcuch i przeszedł modyfikację stąd ten długi czas oczekiwania. Na tą chwilę więcej awarii nie było , auto ekonomiczne i wygodne mógłbym polecić z uwagą na sprawdzenie wersji łańcucha. Żeby wykorzystać w pełni potencjał tego auta i zrozumieć czemu działa tak a nie inaczej w określonych warunkach trzeba trochę praktyki. Miałem okazje porównać jazdę na tej samej trasie dwoma innymi hybrydami (honda i lexus) i zdecydowanie renegate wygrywa szczególnie skrzynią , wygoda i prostotą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oryginalny łańcuch rozrządu jest za słaby przy intensywnym użytkowaniu , w połowie 2025 założono mi na gwarancji wersję wzmocnioną.
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do innych hybryd rewelacja choć trochę z opóżnieniem reaguje przy ruszaniu.
5,0
Układ jezdny
Czasami w zależności od drogi zawodzi asystent pasa ruchu ale to raczej norma przy wszystkich autach.
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie słupki trochę za grube ale coś za coś z kamerą przy cofaniu nawet słaby kierowca sobie poradzi.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana rozrządu poza gwarancją ok. 8 tys. w tym części ok. 2,5 tys . Przegląd okresowy ok. 1200 zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem przecenionego z salonu dobrze wyposażonego więc za ta cenę ok. ale salonowe ok. 150 tys. to chyba trochę za dużo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Turbo MHEV 130KM 96kW
[l/100km]