Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I SW

waldy, 8 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Ceed I SW 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2009 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Oprócz kilku mankamentów spisuje się naprawdę dobrze. Auto od nowości w rodzinie, praktyczne i niezawodne, ekonomiczne w eksploatacji. Obecnie jako tzw drugie w domu, chętniej używane ze względu na poręczność i brak oporów przed parkowaniem na zatłoczonych parkingach sklepowych itd.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośny i mocny a przede wszystkim niezawodny. Do codziennej jazdy lepszy byłby 1.6 crdi ale w momencie zakupu (początek 2009) nie było 6-biegowych skrzyń do 1.6 .
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie przełożenia na I i II biegu, wybrałem tę wersję ponieważ ceed jest używany jako holownik ciężkiej przyczepy kempingowej i w tej roli jest znakomity właśnie ze względu na przełożenia które nie sprawdzają się w normalnej jeździe po mieście. Przebieg blisko 200tys a biegi pięknie wchodzą z delikatnym kliknięciem.
4,0
Układ jezdny
Pewne prowadzenie, tanie części eksploatacyjne. Pierwsze naprawy zawieszenia po 120 tys. km jakieś łączniki stabilizatora i końcówki drążka kier. Poważniejszym wydatkiem była naprawa tylnego zawieszenia po 180tys km - w niezależnym warsztacie koszt wyniósł ok 700 zł. Przy tym samym przebiegu wymiana przednich tarcz i czyszczenie i smarowanie tylnych hamulców i postojowego. W ASO nigdy nie zajrzeli do tzw tarczobębnów z tyłu chociaż co 60tys powinni to robić i pieniądze regularnie za przeglądy brali.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic nie przeszkadza w jeździe.
5,0
Ergonomia
Ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzałka elektryczna bardzo szybko dogrzewa auto w mroźne poranki, w drugim aucie miałem webasto ale w ceedzie nie ma potrzeby montować takich urządzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem.
4,0
Wyciszenie
Silnik starej konstrukcji trochę głośny i wyciszenie mogłoby być lepsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 Crdi spala napewno więcej jak 1.6 ale był to świadomy wybór. Części eksploatacyjne tanie, auto niezawodne więc jest dobrze. Wymiana rozrządu z pompą w renomowanym warsztacie poza ASO koszt ok. 1300zł z gwarancja roczną.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed kupnem obleciałem salony kilku marek i w podobnej cenie (71 tys z wyprzedaży rocznika 2008 wersja optimum plus) mogłem u konkurencji dostać auta słabiej wyposażone i z silnikami od kosiarek. Piszę o końcowej konfiguracji bo specjaliści od reklamy pracują nad zamieszaniem w głowach potencjalnych klientów. Przykładowo Skoda Octavia w podobnej cenie oferowana była w styczniu 2009 z TDI 105km, z manualna klimą i nadwoziem hatchbeck, pozostałe wyposażenie równie ubogie, do tego smutna czarna deska rozdzielcza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymianami eksploatacyjnymi które wcześniej czy później w każdym aucie występują nic się nie działo przez 190tys km. Auto regularnie serwisowane co 20tys. Do 140 tys w ASO później w dobrym niezależnym warsztacie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Ceed I SW