Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed II GT 5d

vonski, 9 lat temu
Silnik 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Ceed II GT 5d 1.6 T-GDI 204KM 150kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jak na razie bardzo dobrze. Auto fajne, wygodne, i przede wszystkim nietuzinkowe i nie oklepane jak wszystkie Skody czy Ople. Wrażenia z jazdy póki co tez jak najbardziej na plus.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie fajny. Przesiadłem się z 2.0 turbo, więc jakiegoś wielkiego wrażenia na mnie nie robi. Zbiera się ładnie od ok. 1700 obrotów, niezła elastyczność, fajny dźwięk.
4,0
Skrzynia biegów
Troszkę za krótkie biegi, zdarza się też wrzucić 4 zamiast 6, szóstka nie ma tez takiej elastyczności jak w poprzednim aucie. Ale ogólnie nie narzekam.
5,0
Układ jezdny
Póki co największa zaleta. Poprzednie auto miałem w wersji Sport, co objawiało się twardym, ale niewygodnym zawieszeniem. Kia znalazła świetny kompromis między twardością a komfortem. Nawet na letnich 18" jeździ się zaskakująco wygodnie. A i podczas ostrzejszej jazdy trzymanie na drodze jest znakomite.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, choć końca maski nie widać. Do tyłu średnio, przydają się czujniki. Na boki w porządku mimo niskiej pozycji za kierownicą. Plus za bardzo przydatne doświetlanie zakrętów.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. To moja pierwsza Kia, a przyzwyczaiłem się po do wszystkiego w 1 dzień. Średnio udana jest wizualizacja czujników parkowania na środkowym wyświetlaczu, bo zasłania się ją kierownicą podczas kręcenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co bardzo fajnie, choć testowałem tylko grzanie (auto kupione w zimie). Po 2-3 minutach już leci ciepłe powietrze, nawet przy sporym mrozie. Skuteczny nawiew na przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z większych zalet. Samochód dla rosłych 4, a nawet 5 osób. Ja mam 190cm wzrostu, siedzę wygodnie, a za mną może siedzieć równie wygodnie mój rówieśnik. No i fotele... zakochałem się w Recaro od pierwszej jazdy. Super wygodne, znakomite trzymanie boczne, a do tego nie są twarde jak większość kubełków. Po 400km jazdy wysiadłem jak po krótkiej przejażdżce. Jedyny ich minus to wysiadanie: trzeba się trochę nagimnastykować. Bagażnik nie za wielki, a podwójna podłoga jeszcze ogranicza możliwości załadunku (choć też czasem się przydaje).
4,0
Wyciszenie
Dobrze, ale na oponach 225 (Michelin Pilot Sport) słuchać ich szum. Wyciszenie kabiny raczej w normie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co ciężko ocenić. Wymieniłem olej po 2000km (zalecane, choć nie obowiązkowe) co kosztowało mnie 115zł w ASO (olej miałem swój). Ceny przeglądów też nie odstraszają. Spalanie bez szału, ale 200KM na wodzie nie jeździ. Po mieście 10-11, w trasie z lekką nogą można zejść do 7. Sporo pali za to przy dużym obciążeniu (box na dachu i 4 osoby) na autostradzie: nawet 11L/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dość długo szukałem auta. Chciałem kompakta ze żwawą benzyną, którym można też pojechać w miarę wygodnie z całą rodziną na wakacje. W końcu na placu boju został GT i Octavia RS. No ale jak w Skodzie dowiedziałem się, że na RS muszę czekać 9 miesięcy, to padło na Kię. Za te pieniądze (kupiona za 81tys z wyprzedaży rocznika i po kilku dodatkowych rabatach), uważam że był to świetny wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko by się coś zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 10

Kia Ceed II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Ceed II GT 5d