Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed II Hatchback 5d

Karol Częstochowa, 5 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
2,93
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zacierający się mechanizm wycieraczek
3,0
Całokształt
Auto nadaje się dla rodziny dwa plus jeden plus pies. Bagażnik w stanie pomieścić dwie duże walizki i dwie torby średnich rozmiarów. Posiada mocowania na bagażnik dachowy w tym momencie staje się dużo praktyczniejszy ale też o wiele głośniejszy. Miejsca z tyłu na nogi nie brakuje nad głową też nie ma tragedii jeżeli nie przekraczamy 190cm. fotele na tylnej kanapie o wiele wygodniejsze niż fotele kierowcy i pasażera. Jak już wspomniałem z fotele kierowcy i pasażera nie należą do najwygodniejszych średnio po dwóch godzinach z trasy zaczyna nam doskwierać ból odcinka lędźwiowego którego regulacji w wersji wyposażenia L nie uświadczymy. Widoczność za kierownicą dobra a parkowanie ułatwiają czujniki parkowania bądź opcjonalnie montowana kamera cofania. standardowa ilość schowków oraz dobrych rozmiarów kieszenie w drzwiach ułatwiają podróż tym samochodem. Na minus można zaliczyć brak nawiewu na tylną część przestrzeni pasażerskiej. Kia chwali się 7 letnią gwarancją i przez ten okres możemy spodziewać się kilku usterek. Zacinający się mechanizmu wycieraczek bo mrugające reflektory LED zapychające się sitka w bakach. Ale spokojnie możemy to przyjąć na barki dlatego że Kia wszystkie usterki usuwa w ramach gwarancji. Na tylnej kanapie możemy znaleźć podłokietnik światełko w części sufitowej oraz pojemne kieszenie w drzwiach. Na plus zasługuje także możliwość rozłożenie tylnych oparć foteli w taki sposób że uzyskujemy płaską powierzchnię załadunkową i w tym momencie nasza Kia robi się o wiele bardziej pojemna. używałem tego samochodu w trakcie przeprowadzki i do Tak właśnie rozłożonego bagażnika jestem w stanie zmieścić oczywiście obrazujące to państwu 14 kartonów po bananach :) jak ktoś nie wie jak wygląda karton po bananach zapraszam do sieci sklepów z owadem w logo. A teraz mniej przyjemna część. Wady, niestety w moim mniemaniu jest ich sporo. Za 82 tys zł otrzymujemy samochód którego tak naprawdę jedyną taką zaletą był wygląd. Spalanie według mojej oceny silnik Diesla o takiej pojemności nie powinienem oscylować w granicach około 10 litrów w mieście a w trasie i powinno być problemu zejść poniżej 6l/100km. Niestety tak się nie dzieje Kia ma duży apetyt na paliwo. A mocą nie grzeszy, co prawda mój syn otrzymał nową mapę silnika i uzyskał moc w granicach 165 koni i 440nm w tym momencie auto zrobiło się bardziej elastyczne i wyprzedzanie nie było już tak kłopotliwe. Nieduże i stosunkowo mało kłopotliwe usterki zaważyły na decyzji że auto zostanie zmienione gdyż to dopiero początek życia tego samochodu to aż strach pomyśleć co będzie za kilka lat. ogólnie zawieszenie samochodu jest w miarę wytrzymałe lecz zdecydowanie za twarde. Auto posiada trzy tryby wspomagania kierownicy które odpowiednio sprawiają wrażenie bardziej sportowego lub niskiego wkładu kierowniczego. ogółem w samochodu nie polecam chyba że dla kogoś wygląd jest ważniejszy niż awaryjności i wygoda ale w tym wypadku wolałbym już wziąć pod uwagę wersję pro ceed.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik w wersji podstawowej 162 konie mechaniczne za słaby jak na gabaryt samochodu. Po dodaniu kilkudziesięciu koni poprzez wgranie nowej mapy auto nadawało się już do swobodnego przemieszczania. o awaryjności nie mogę się wypowiedzieć gdyż samochodem przejechałem tylko 50000 km od nowości i przez ten czas nic się nie wydarzyło z silnikiem.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą w miarę precyzyjnie ,na plus 6 biegowa skrzynia manualna. Ładny lewarek zmiany biegów. Jeżeli dla czegoś można by się doczepić to tak naprawdę tego jak łapie sprzęgło. długi czas zajęło mi zwyczajnie się do tego ile gazu trzeba dodać bądź odjąć by płynnie bez jakichkolwiek szarpnięć zmieniać biegi oczywiście przy seryjnej mocy.
2,0
Układ jezdny
Mimo że samochód posiadał dobre opony zimowe zarówno letnie to wyrzucenie go z toru jazdy nie jest jakimś wyczynem. kontrola trakcji bar działa bardzo powoli ospale i reaguje dużo dużo za późno niż powinna. Auto delikatnie przychylam się na boki podczas na przykład zjazdów z autostrad. Elektroniczne wspomaganie wytwarza tak naprawdę iluzje usportowienia samochodu poprzez dodanie trybu sport w menu wyboru trybu jazdy
2,0
Karoseria
Lakier miękki łatwo rysujący, się mój kolor czarny bardzo ładnie prezentował się po nałożeniu profesjonalnego wosku . Przez 4 lata od nowości samochód dorobił się korozji na podwoziu lecz są to tylko lekkie ogniska nic poważnego. Korozja występuje też w elementach montażowych typu wkręty i śrubki które montowane są na przykład w zderzaku i ogólnie w miejscach narażonych na wilgoć.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność niezła dodatkowe szybki przy słupkach podszybia oraz w tylnej części samochodu ułatwiają widoczność. Pomocna może się okazać kamera cofania oraz czujniki parkowania. niestety kamera cofania występuje tylko w wyposażeniu z multimedialnym ekranem na które trzeba słono dopłacić zależności od wersji wyposażenia.
1,0
Ergonomia
Tutaj mandatem Piłę piętnował i narzekał na źle wyprofilowane fotele przednie oraz brak możliwości regulacji odcinka lędźwiowego. to że fotel kierowcy posiada regulację tył przód góra dół oraz ruchomy zagłówek to standard w tych czasach. Na plus możemy zaliczyć możliwość regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj powiem tyle nigdy nie zdarzyło się żeby miał wilgoć w samochodzie szyby rzadko kiedy parują a jeżeli nawet to system klimatyzacji automatycznej Sam włącza nawiew na przednią szybę i ją odparowywuje. Podgrzewane fotele działają bardzo dobrze. Samochód nagrzewa się dość szybko i cieplutko robi się nam już po kilku minutach jazdy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla kierowcy i pasażera jest wystarczająca ilość przestrzeni a centralny podłokietnik jest w stanie pomieścić 2 średniej wielkości łokcie. Jeżeli chodzi o tylną kanapę to dla komfortu podróży nie zalecał bym umieszczenia tam więcej niż dwóch osób. w tym momencie osoby siedzące na skrajnych siedziskach mogą korzystać podłokietnika zmontowanego w oparcie środkowego fotela i użytkować dwa miejsca na kubki. Miejsca na buty jest wystarczająco. Niektórym może przeszkadzać średnich rozmiarów tunel środkowy
3,0
Wyciszenie
Jak na samochód tego segmentu to przy doborze dobrych opon jest w kabinie przyzwoicie cicho. Jedynym problemem jeżeli chodzi o hałas to może być bagażnik dachowy jeżeli taki owy zamontujemy. dodam jeszcze że zdarzają się sytuacje gdzie zacznie nam piszczeć deska rozdzielcza bądź innego typu plastiki i wizyta w aso jest nieunikniona.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
o ile części do naszego samochodu bierzemy z hurtowni motoryzacyjnej a nie z serwisu ASO to są one w bardzo przyzwoitej cenie. auto posiada niestety nowy czynnik do klimatyzacji który jest jeszcze bardzo drogi ale jeżeli regularnie ją serwisujemy to nie odczujemy zbytnio tych kosztów. W najgorsza tak naprawdę według mnie wadą tego samochodu jest spalanie tutaj niestety wydamy więcej na paliwo nie jest w konkurencyjnych modelach innych Marek z podobnymi silnikami.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jaka cena taka jakość za dwie postarzanego golfa jesteśmy zmuszeni zapłacić na pewno większą kwotę ale dostaniemy też dużo lepiej wykonane samochód o mniejszej awaryjności o większym jeśli można tak powiedzieć prestiżu. ale jeśli kogoś skusi wygląd tak jak mnie to będzie w stanie zapłacić kwotę w tym momencie około 40 do 40 paru tysięcy złotych za tego typu model z dobrym wyposażeniem.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinający się mechanizm wycieraczek którego wczesne nie zdiagnozowanie może skończyć się całkowitym zatarciem mechanizmu i spaleniem silnika elektrycznego co wiąże się to z dłuższą wizytą w serwisie, psujące się światła LED do jazdy dziennej montowane w reflektory niestety po takiej przygodzie serwis jest zmuszony wymienić nam cały leflektor należy pamiętać aby ubiegać się o wymianę ich parami. Piszczące plastiki to też kwestia do zrobienia przez ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek poważnych przy przebiegu 50000 km. samochód bardzo dobrze się spisywał jeżeli chodzi o taką bezawaryjność nigdy nie został uziemiony tak bym musiał wracać na lawecie . Na plus możemy zaliczyć Kia assistance 24/7 które działa na terenie całej Europy. Poważnych awarii nie było.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Ceed II Hatchback 5d