Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed II Kombi Facelifting

Tomasz, 6 lat temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykończenie, jest naprawdę ładnie i przyjemnie w środku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Bluetooth, MP3, automatyczna klimatyzacja.
4,0
Całokształt
Samochód całkiem udany, ale z czasem zaczynają wychodzić pewne niedoskonałości, o tym poniżej. Zakupiony jako nowy, głównie jazda do pracy 70 km przez wioski, reszta to autostrady. Roczny przebieg ok. 35 tyś.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oceniam jako dobrze, ponieważ silnik nie jest idealny. Sprawuje się jak typowe 1.6 tyle że obecne samochody ważą trochę więcej więc ma również więcej mocy. Do codziennej jazdy wystarcza. Wyprzedzanie trzeba jednak dobrze zaplanować i zredukować często o 2 biegi wtedy jest bezpiecznie. Na autostradzie nie ma większych problemów, 160-180 można jechać. Nie bierze oleju. Nie jest to jednostka tak zrywna jak silniki doładowane, nie ma tyle pojemności, żeby nie mieć zadyszki powyżej 120-130. Taki złoty środek na trasę i do miasta. Wybrana ze względu na mam nadzieję bezawaryjność i w miarę prostą jak na dzisiejsze czasy konstrukcję. Nie jest to samochód do miasta ze względu na widoczność i spalanie pewnie powyżej 10 l przy korkach, dynamicznej jeździe i klimie.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Bez rewelacji ale bardzo przyjemne i krótkie prowadzanie drążka. 6 bieg znacząco oszczędza paliwo. Jednak toczenie się na 1 w korku nie jest ulubioną stroną tego samochodu.
5,0
Układ jezdny
W moim odczuciu bardzo precyzyjne prowadzenie chociaż może trochę za miękkie.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety jak większość współczesnych samochodów, kosztem wyglądu zewnętrznego widoczność jest przeciętna. Nie chciałem kamery cofania, ponieważ uważałem, że czujniki parkowania wystarczą jednak kombi z przyciemnionymi szybami i bez kamery było by trudno. Z przodu i na boki nie jest źle, przy dłuższych łukach trochę przeszkadza słupek A.
4,0
Ergonomia
Chyba nie mam większych zastrzeżeń. Najdłuższa trasa do 1400 km, zrobione na raz w 13 godzin, nie czułem się specjalnie zmęczony. Przeszkadza twardy podłokietnik na drzwiach i brak regulacji podłokietnika w części środkowej. O obsłudze nawigacji i całego systemu multimedialnego podczas jazdy można zapomnieć, bardzo odwraca uwagę od drogi. Plusem jest, że ma fizyczne przyciski obsługujące podstawowe funkcje pomimo dotykowego wyświetlacza. Brak głosowego wydawania komend utrudnia korzystanie z telefonu. Przyciski na kierownicy załatwiają sprawę obsługi większości funkcji, brakuje jedynie zmiany folderów.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj chyba największe rozczarowanie. Jeśli kupował bym ten samochód raz jeszcze to zdecydowanie z manualną klimatyzacją. Automatyczna jest porażką. W zimie nie jest ok, bardzo szybko się nagrzewa, jest przyjemnie. Problem pojawia się wiosną, latem i jesienią. Bardzo intensywny nawiew który stara się utrzymać zaprogramowaną we wnętrzu temperaturę, ale wystarczy, że przy wiosennej temp. 15 stopni poświeci słońce i zaczyna dmuchać lodowym powietrzem. Późna jesień, temp. zewnętrzna 8 st. noc, autostrada (słońce nie ma wpływu, temp zewnętrzna stała) i im szybciej się jedzie tym siła nadmuchu jest większa. Generalnie podczas jazdy jest cały czas kręcenie pokrętłem. Było by jeszcze do zniesienia gdybym mógł regulować temp. nawiewu ale nie tutaj ustawia się temp. w pojeździ i do tego można sobie dopasować siłę i kierunek powietrza. Polecam zwrócić uwagę na ten element podczas jazd próbnych. Plus jest taki że mocno grzeje i mocno chłodzi. Tylko nie idzie ustawić tego dziadostwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy 185 cm wzrostu i pasażera. Z tyłu jechałem raz i też jest ok.
4,0
Wyciszenie
W mieście o do 120-130 jest dobrze, cicho, można swobodnie rozmawiać. Powyżej jest już głośniej, nie jest to strasznie męczące ale radio trzeba podkręcić. Plus taki, że jest tak do 190.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd ok 700-800 zł. Najdroższy olej Lotos Quazar. Zobaczymy jak będzie z serwisem w Łodzi Marvel. Na razie próbowali mnie wkręcić na dodatkowe wymiany oleju pomiędzy przeglądami czyli co 15 tyś. jako oficjalne zalecenie producenta. Sprawdziłem, nie ma takiego zalecenia. A olej i tak wymieniam co 15 tyś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Wnętrze samochodu podobało mi się najbardziej ze wszystkich popularnych samochodów klasy C. Uważam, że jest dobrze i ładnie wykończona. Wnętrze podoba mi się bardziej niż np. w Golfie do wisienki na torcie brakuje wyłożonych pianką kieszeni bocznych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie jedna która psuje mi dobrą opinię o tym samochodzie, mianowicie jednostka centralna (zintegrowane radio, navi). Problemem było znalezienie odpowiedniego pendriva który by działał i przerywający bluetooth. Pendriva w końcu znalazłem, problem był taki, że po pewnym czasie słuchania muzyki z pen. przestawał go widzieć i przełączał się na radio, po chwili znowu go widział i wracał do muzyki z pena, za chwilę znowu przestawał... irytujące. Bluetooth przerywa podczas jazdy z większa prędkością, ucina moje słowa i nie jestem rozumiany, drugą stronę słyszę bardzo dobrze. Była wymieniona jednostka centralna ale nie rozwiązało to problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 10

Kia Ceed II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Ceed II Kombi Facelifting