Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed III Kombi

Bogdan, 4 miesiące temu
Silnik 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Kia Ceed III Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto prowadzi się jak bolid
Układ hamulcowy : Niezwykle skuteczne, ale jeśli chodzi o części to polecam raczej dobre zamienniki, wytrzymują kilka razy dłużej niż oryginały
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik ogółem. Jak jest sprawny to jeździ fantastycznie, ale w ciągu 4 lat i 100 000km padły cewki, turbosprężarka, nie dało się auta uruchomić. Olej był wymieniany co 7-10 000km.
Przeniesienie napędu : Niestety skrzynia DCT działa świetnie, ale do przebiegu około 20 000km. Potem zaczyna szarpać i irytować. Im dalej w las tym gorzej. Powyzej przebiegu 80 000km ciężko jest ruszyć bez kangura jak uczniak na kursie prawa jazdy... Koszt wymiany sprzęgieł w skrzyni DCT powala. Myślę, że mógłbym polecić to auto, ale ze skrzynią manualną.
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód można określić potocznie jako "fajny".
Wrażenia
5,0
Silnik
Super dynamiczny (kiedy jest sprawny), potrafi spalić tyle co diesel przy oszczędniej jeździe.
2,0
Skrzynia biegów
W normalnym trybie koszmarnie obcina moc silnika, nie nadaje się kompletnie do miasta. Potrafi szarpać, niepotrzebnie jeździ na sprzęgle. Biegi zmienia zdecydowanie zbyt wcześnie i często kiedy chcemy mocno przyspieszyc, ona wbija bieg wyższy zamiast niższy. Za to na trasie no to jest świetnie
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i konfiguracja systemów kontroli trakcji to jest majstersztyk. Z pełną odpowiedzialnością twierdzę, że nie ma aktualnie na rynku drugiego tak dobrze i pewnie prowadzącego się kompaktu. Auto jest niesamowicie zwinne i zwrotne, ma niewielki promień zawracania. Jest bardzo stabilne na drodze przy każdej prędkości. Na uwagę zasługują skuteczne hamulce, choć te fabryczne musiałem wymienić już po 30 000km ze względu na zużycie tarcz.
4,0
Karoseria
Nic do zarzucenia, "widziały gały co brały". Samochód jest w miarę równo poskładany. Lakier zgodnie z obecnymi trandami, natomiast blacha jest bardzo mało odporna na grad.
Komfort
4,0
Widoczność
Linia okien jest dość wysoko przez co trzeba wyczuć prawą stronę samochodu przy manewrowaniu tak, żeby nie haczyć o krawężniki etc.
5,0
Ergonomia
Mistrz mistrzów. Fizyczne przyciski do wszystkiego, tablet można wygasic z czego chętnie korzystam zwłaszcza jeżdżąc w nocy. Sam w sobie działa dobrze i zaledwie kilka razy się zawiesił. Najważniejsze dla mnie jest to, że absolutnie wszystkie podstawowe funkcje samochodu są łatwo dostępne za pomocą dedykowanych przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa super! Przednia podgrzewana szyba robi niesamowitą robotę w tym chlodniejszym i wilgotniejszym okresie listopad-marzec.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla niezbyt wysokich osób jest w sam raz
3,0
Wyciszenie
Mam kombi i tu jest kiepsko. Ja wyciszyłem cały bagażnik i tylne nadkola od wewnątrz matami wygłuszającymi. Niestety huk uszczelek w drzwiach wciąż bywa dokuczliwy na trasie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest z jednej strony bardzo dobrze, a z drugiej strony bardzo źle. Rzeczy takie jak hamulce, filtry są tanie i łatwo dostępne. W przypadku skrzyni DCT koszt wymiany sprzęgieł około 10 000zł jest ogromny, zwłaszcza że te trzeba zmieniać nierzadko co kilkadziesiąt tysięcy km i tym samym zabija całą ekonomiczność auta. Wg. ASO sprzęgła padają często już nawet po 20 000km. Ja wymieniałem przy 100 000km i rzekomo to bardzo dobry wynik...
2,0
Stosunek jakość/cena
Tak sobie. W ciągu 4 lat, auto trzykrotnie skończyło na lawecie, co uważam za słaby wynik i ciężko to usprawiedliwiać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Huczące uszczelki, zepsute głośniki, stuki z nadwozia, stuki i trzeszczenie zawieszenia, to codzienność. Można to olewać i jeździć tak jak ja, ale ci bardziej wrażliwi na dźwięki mogą być rozczarowani.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety, sprzęgła w moim egzemplarzu po 100 000km były w agonalnym stanie i to pomimo świadomej jazdy tak, aby jak najmniej im szkodzić. Skrzynia zaczęła już szarpać po około 20-30 000km,a im większy przebieg tym bardziej to przeszkadzało. Ciężko nazywać to normalnym zużyciem, zwłaszcza przy takim traktowaniu i w dodatku jeżdżąc większość "w trasie". Aktualnie znów jest zepsute, prawdopodobnie padła turbosprężarka... Padły też cewki jadąc z wakacji autem załadowanym po dach i z rowerami na haku, nie było masy na rozruszniku i spalił się wentylator powodując kłęby dymu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 31

Kia Ceed III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Ceed III Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów