Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Kombi

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4600 mm
Szerokość 1800 mm
Wysokość 1447 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 1070 mm
Prześwit 135 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1642 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 625 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Przemo
Kia Ceed III
Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochodem przejechałem 1 tys. Kilometrów w czasie dwóch tygodni użytkowania. Jeśli chodzi o plusy, to jest to samochód przestronny i ergonomiczny - wszystko jest na swoim miejscu. Dobre wyciszenie. Mało pali mimo dobrej dynamiki. Jego sylwetka też może się podobać. Co mi się nie podobało? Przede wszystkim jakość wykończenia. Wydaje mi się, że gorzej niż w Dacii, a cena użytkowanego przeze mnie egzemplarza była wysoka. Plastiki szybko się zużywają, aż strach pomyśleć, co będzie po większym przebiegu. Lakier bardzo delikatny. Ogólne poczucie budżetowości. Niestety gwarancja na automatyczną skrzynię biegów nie obowiązuje przez 7 lat, ale - jeśli się nie mylę - przez 20 tys. km. A więc pewnie są z nią kłopoty. Z tego powodu nie zdecydowałbym się na zakup tego samochodu.
3,5
~Przemo
Kia Ceed III
Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Otrzymałem ten samochód z wypożyczalni i przejechałem nim prawie tysiąc kilometrów. Na plus zaskoczyło mnie bardzo niskie spalanie. Przy spokojnej jeździe schodziłem czasami poniżej 5 litrów. Niestety inne rzeczy nie były aż tak pozytywne. Automatyczna skrzynia biegów szarpie podczas przyspieszania, a biegi są z zmieniane niezgodnie z moją intuicją i przyzwyczajeniami. Podgrzewana kierownica wręcz parzyła mnie w ręce, a nie miała regulacji stopnia podgrzewania. Oglądając starsze egzemplarze (ale już nimi nie jeżdżąc) stwierdzam też nadmierne zużycie wnętrza, co może rodzić trudności przy sprzedaży samochodu. Cena dobrze wyposażonych Kii zbliża się za to do segmentu premium, co stawia pod znakiem zapytania sens zakupu tego samochodu. Jednym zdaniem: przeciętny, w miarę poprawny samochodów, posiadający nieznaczne lecz irytujące wady, tandetnie wykończony, za zbyt wygórowaną cenę w stosunku do tego, co oferuje konkurencja.
3,7
~Majki
Kia Ceed III
Kombi 1.6 CRDi MHEV 136KM 100kW
Samochód odebrany z salonu w lutym 2021 roku. Po przejechaniu 20kkm pierwsza poważna usterka, napinacz paska rozrządu. W serwisie otrzymałem informację iż jest to typowa usterka dla tych aut i istnieje szansa że spotkamy się ponownie dość szybko lub nigdy więcej, istna loteria. Na moje nieszczęście ponownie spotkaliśmy się przy przebiegu 34kkm z tą samą usterką, ponownie brak rozwiązania na dłuższą metę. Usterka przydarzyła się ponownie przy przebiegu 80 kkm. A więc w ciągu 14 miesięcy użytkowania samochodu problem z rozrządem pojawił się trzy razy, przez co przy jednej z usterek z powodu braku dostępności części w całej europie auto stało w serwisie 4 miesiące! Akcja serwisowa wypuszczona została po 18 miesiącach od daty zakupu. Dodatkowo oprócz problemów z rozrządem przez 3 lata wielokrotnie pojawiał się problem z rozruchem. Według serwisu problem leży w słabej konstrukcji hybrydy, przez co problem będzie się pojawiał. Nigdy więcej nie kupiłbym tego auta w tej wersji silnikowej ponownie. Natomiast z czystym sumieniem mogę polecić wersję benzynową w opcji 140 koni z 2023 roku. Niebo a ziemia!
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Kombi
6,5 – 7,7
l/100 km
5,1 – 5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Kia Ceed III
Kombi 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Jestem pozytywnie zaskoczony, przy spokojnej jeździe spalanie bardzo dobre nawet poniżej 5, zwłaszcza przy jeździe z umiarkowanymi prędkościami do 120 km/h. Przy bardziej dynamicznej jeździe też nie jest źle, na trasie maksymalnie 6,5.
5,1
Kia Ceed III
Kombi 1.6 CRDi 115KM 85kW
3 letnie kombi z przebiegiem 200k, głównie po autostradach i ekspresówkach skumulowane dane z komputera 5,1/100 km. W mieście sporo zależy od korków i tego czy używamy start stop. W moim przypadku w mieście będzie 6,5/100 km. W trasie na 6 biegu przy 90km/h zszedłem do 3,7 na odcinku 20 km ale pewnie dałoby się ciut lepiej na dłuższym odcinku i mniej wyżynnym. Nie wiem ile wynosi max spalanie, ponieważ to auto nie prowokuje to dynamicznej jazdy, raczej do maratonów :)
8,8
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Ludzie, serio nie wiem, jak w mieście można zejść tym autem poniżej 10l/100km. Po 70 tys km, 10l w mieście to minimum, max lekko 13-14 w korkach, średnio w mieście 12. To miało być oszczędne auto, ale nie do miasta. W trasie ok średnio - 6,5l/100km z prędkością od 90 do 140km. Po 70 tys km średnia spalania to 7,8l /100km, ale przy przewadze jazdy w trasie, a po mieście serio po dziadowsku, ekonomicznie. Mam dość. Zmieniam.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 31
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Kombi