Szukaj

Lista ocen Kia Optima II Sedan (24) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 6 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~McArni
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Bardzo dobrze spasowan skrzynia. Niestety tryb jazdy SPORT to jedno wielkie nieporozumienie. Trzyma dość wysoko na obrotach, ale przecież w dieslu nie o to chodzi, bo największy moment mamy w okolicach 1.7-2.5k. ECO trzyma najwyższy możliwy bieg, co powoduje, że w mieście można lekko obniżyć spalanie, chociaż moim zdaniem najlepiej się jeździ na domyślnym trybie (NORMAL). Jak trzeba szybko wyprzedzić, to kick-down, albo manetki, które jeżeli...
4,0
~lepszy_model
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Dwusprzeglowa zautomatyzowana przekladnia dziala bardzo sprawnie choc przy dynamicznej jezdzie potrafi sie troche pogubic, przeciagajac niepotrzebnie bieg i trzymajac wysokie obroty. Nie zdarza sie to jednak zbyt czesto, na codzien mozna sie cieszyc plynna zmiana biegow i dobra dynamika. Pierwszy bieg sluzy wylacznie do ruszania i jest bardzo krotki. Takie zestopniowanie przeklada sie na pewna ospalosc przy dynamicznym ruszaniu, ktora jest...
5,0
~Nopler
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Do wyboru 3 tryby: normal, eco, sport. Ten pierwszy najczęściej używany na co dzień, niezauważalnie zmienia biegi. Sport daje wrażenia bardziej akustyczne niż faktyczne, dłużej trzyma wyższe obroty, ale nie przekłada się to zbytnio na osiągi. Jest fajny do agresywnej jazdy po zakrętach i gdy chcemy trochę powyprzedzać. Trybu eco nie doceniałem, dopóki nie spędziłem kilku dni w górach. Przy tym wyborze samochód nie buczy przy podjazdach,...
5,0
~KrzyK
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Tutaj mam jedną tylko uwagę, ale może to wynika z braku mojego doświadczenia ze skrzyniami 7-biegowymi. Mam jeszcze KIA Sportage, tam jest skrzynia automatyczna 6-biegowa, i mam wrażenie że ona jakoś płynniej pracuje. Skrzynia w Optimie ma, moim zdaniem, lekki problem z zejściem na 1 bieg podczas wolnego toczenia się. Nawet podczas jazdy 5 km/h skrzynia uparcie trzyma 2 bieg. A tu aż się prosi o pierwszy bieg.
4,0
~MARIUSZBOC
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Sposób zmiany biegów rewelacja ! Jednakże przy moim przebiegu ponad 90tys. zaczynają się dziwne szarpania przy ruszaniu. Szczególnie przy większym obciążeniu tzn. pod górkę lub przy skręconych kołach. W najbliższym czasie będę w serwisie i zobaczymy co oni na to.
2,0
~Andrzej_S
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Jeden z glownych powodow wyboru KIA - siedem biegow i bardzo dobry automat. Przy 80km/h mam jakies 1200 obrotow ...cichutko . 140km /h daje juz 2.500 obrotow i zaczyna sie robic glosno. Rzadko uzywam lopatek ... jak juz to zeby szybciej wejsc na 7 bieg.
4,0
~Andrzej
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Trzeba się przyzwyczaić, nauczyć prowadzić lewarek w odpowiednie miejsce precyzyjnie. Na początku nauki sprawia wrażenie jakby haczyła. Kiedy jest około 4stC trudniej jest wrzucić jedynkę i dwójkę. Dziwne to, bo takie objawy to występują w 20-letnich autach
5,0
~daniel
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
pracuje poprawnie. da sie odczuć zmiane biegów. tryby pracy skrzyni dzialaja jak trzeba. łopatki pod kierownica wydaja sie niepotrzebne. moc nie pozwala na ich skuteczne używanie. Ręczne sterowanie za szybko zmienia tryb na automat.
5,0
~Roo
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Posiadam auto z automatyczną skrzynią 7DCT, która pracuje rewelacyjnie. Tryb jazdy eco/sport fajny dodatkowy bajer jednak raczej zbyteczny przy normalnej jeździe tak jak i łopatki pod kierownicą.
4,0
~Tomek
Kia Optima II
Sedan 2.0 163KM 120kW
Użytkuje auto głownie na autostradach i wydaję mi się, żę 6sty bieg mógłby trochę bardziej autostradowy. Jest za to całkiem elastyczny.
Kia Optima II Sedan