Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Pride Kombi

markus3d@interia.pl, 15 lat temu
Silnik 1.3 i 64KM 47kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Pride Kombi 1.3 i 64KM 47kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik Mazdy. Duża kultura pracy i niezłe osiągi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : karoseria mocno podatna na rdzę!
4,0
Całokształt
Możliwe, że mam szczęście i po prostu trafił mi się dobrze złożony model, ale choć nie jest to moje marzenie to Kia Pride da się znieść. Jako codzienny środek transportu jest do zaakceptowania, a japońskie pochodzenie części daje poczucie pewności, że auto nie rozpadnie się na drodze. Szkoda tylko, że blachy są tak kiepsko zabezpieczone i rdza niestety jest czymś naturalnym i chyba nieuchronnym w tym pojeździe :(
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik (1.3 73KM) to zdecydowanie najlepszy element tego auta. Pracuje równo i mimo niedużej pojemności zapewnia niezłą elastyczność zwłaszcza na drugim i trzecim biegu. Po prostu kolejny udany produkt od Mazdy z którym nie większego problemu :)
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia skrzyni są długie - to fakt. I mimo, że początkowo zastanawia człowiek sens takiego posunięcia to ostatecznie dochodzi do wniosku, że jest dobrze. Z jednej strony silnik jest na tyle mocny by nie zmuszać do częstej zmiany biegów w mieście, a z drugiej można spokojnie jechać 100-120km/h w trasie na piątym biegu bez zbędnego żyłowania jednostki napędowej. Sama zmiana biegów nie nastręcza problemów w postaci siłowania się z drążkiem czy jego nieprecyzyjnego prowadzenia, tylko do wrzucania drugiego biegu trzeba się przyzwyczaić. Jest ok.
3,0
Układ jezdny
Auto jest lekkie, zrywna a zawieszenie miękkie. Za miękkie, co utrudnia szybszą jazdę. Układ jezdny to żadna rewelacja i nie powala precyzją, a auto ogólnie dość mocno przechyla się na zakrętach. Za to układ wspomagania kierownicy chodzi bardzo lekko a auto ma mały promień skrętu co ułatwia parkowanie i inne wygibasy :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra i choć nie cieszy wysoka pozycja za kierownicą to przynajmniej nie musimy się martwić że czegoś nie zauważymy.
4,0
Ergonomia
W aucie wszystko działa tak jak powinno i jest tam gdzie się człowiek tego spodziewa. Przynajmniej na desce rozdzielczej i przy kierownicy. Natomiast nie rozumiem czemu przełączniki sterowania szyb są tak strasznie mocno przesunięte do tyłu :(. Auto jest tak samo nudne w środku i na zewnątrz ale nie ma obawy by jakiś element zaskoczył niemiło swoim działaniem czy umiejscowieniem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest ok. I choć producent poskąpił chyba filtrów powietrza wpadającego z zewnątrz to na szczęście istnieje możliwość włączenia zamkniętej cyrkulacji powietrza która oszczędzi nam wdychania spali z innych pojazdów po reanimacji. Auto szybko się nagrzewa nawet w duże mrozy ale ogrzewanie działa tak sobie. Po za tym poprzez małą szczelność auta i duże powierzchnie szyba wnętrze auta szybko się wychładza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja Kombi zapewnia jak na tą klasę przyzwoitą przestrzeń na nogi za równo z przodu jak i z tyłu. Po za tym auto jest wysokie i przestrzeni nad głowami jest całkiem dużo, co optycznie powiększa wnętrze pojazdu. Fotele choć nie są niczym nadzwyczajnym nie męczą na dłuższych trasach.
1,0
Wyciszenie
Tragedia :) Wyciszenia brak. Dzięki bogu, że autem tym da się jeździć sprawnie na niskich obrotach nawet z większymi prędkościami bo inaczej jazda w trasie byłaby koszmarem. A tak jest to tylko tragedia z akompaniamentem stuków, zgrzytów, szumu opon, powietrza i przy donośnym ryku silnika :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - w trasie wychodzi jakieś 5 litrów na 100km przy szybkiej i nieekonomicznej jeździe. Znam siebie i wiem, że można jeździć oszczędniej. W mieście na pewno więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kia Pride można nabyć z naprawdę nieduże pieniądze, a w zamian otrzymujemy auto które nie raz może miło zaskoczyć :) Jeśli ktoś szuka swojego pierwszego auta, samochodu na czas określony i czegoś naprawdę taniego, czego nie będzie nam szkoda to Kia jest w sam raz :) Można się wyszaleć, poprzerabiać a jak już się znudzi to bez sentymentu wywalić na złom :D
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie dobrze. Mam to auto co prawda dopiero pół roku, a to używane auto ma już na przebiegu 120K km a ja wcale go nie oszczędzam, jeżdżę dużo, szybko i często. Na razie główna inwestycja to paliwo :) Wszystko działa i auto nie zawiodło mnie ani razu czy to zimą czy latem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi nie wiadomo o mechanicznych, ale karoseria jest mocno podatna na rdzę niestety.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Pride Kombi