Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio I Kombi

JarKo., 18 lat temu
Silnik 1.3 i 82KM 60kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 0 tys. km
Kia Rio I Kombi 1.3 i 82KM 60kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Najmocniejsze strony - silnik i wielkość bagażnika a dla estetów - bardzo ładna, "kroplowa" sylwetka (hatchback). Idealny dla rodzin 2+2 na dorobku. Bagaż na wakacje jest gdzie pomieścić a i w mieście nie spali za dużo. Niezawodny. Dopracowano podstawowe, istotne cechy samochodu, nie poświęcając za wiele uwagi komfortowi i elektronicznym dodatkom.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo cichy (zwłaszcza z zewnątrz) przy niskich obrotach. Powyżej 120 dość głośny.
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt długie przełożenia, sprzęgło ustawione "na krótko" i tak za długie (dalsze skracanie może powodować uślizg tarczy). Nie jest to samochód, w którym szybko można zmieniać biegi.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze prowadzi się na prostej i rewelacyjnie trzyma w zakrętach. Na suchum trzeba bardzo się postarać, aby tył zaczął uciekać. Zakręt (płaski) 90st. o promieniu ok. 20m pokonuje 60 bez znaczącego uślizgu. Na śliskim (twardy śnieg) przód ładnie wyprowadza z poślizgu już przy lekkim dodaniu gazu. Jest natomiast zbyt mocne wspomaganie kierownicy, co osłabia czucie drogi. Dobre hamulce, zwłaszcza czas reakcji na naciśnięcie pedału jest krótki.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu - fatalnie, z przodu dość szerokie i wysunięte w przód słupki boczne.
2,0
Ergonomia
Klawisze! Światła z lewej a wycieraczki (przód) z prawej. Z kolei tylna wycieraczka z lewej a przeciwmgielne z prawej. Brak kontrolki świateł pozycyjnych/mijania (w sumie o tym, że są włączone światła można dowiedzieć się tylko z rysunku na przełączniku lub po obserwacji na zewnątrz). Zegar wyświetla tylko do 12h. Za krótkie fotele (podparcie ud), twarde brzegi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa! Dość cicha, 4-pozycyjna dmuchawa, bardzo dobry nawiew wymuszony. Przy regulacji kierunku strumienia powietrza przydałaby się mieszanka: szyba przednia+kabina. Niestety, słaby nawiew do wnętrza bez włączenia dmuchawy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie całkiem nieźle - z przodu wystarczająco, z tyłu trochę mało miejsca dla doroslych. Na szerokość - może być dla 3 osób ale nie zimą i na nie za długie trasy (do 100km).
3,0
Wyciszenie
Silnik - dobrze. Niestety, slychac wszystko, co koła rzucą na nadkola, nawet drobny żwirek (na początku myślałem, że mam niedomknięte drzwi).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie roczne spalanie - 6,5 l (statystycznie lałem E95/E98 1:1). Trasa 75% miasto 25%. Wóz bez klimy. Średnie tempo na trasie 90-110. W mieście jeżdżę bez ścigania się od świateł do świateł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Swego rodzaju następca "Poloneza" - jako auto dla "Kowalskiego". Trudno znaleźć inne auto w tej cenie, jeśli komuś zależy na solidności wykonania i naprawdę miłych wrażeniach z prowadzenia natomiast nie zwraca za wiele uwagi na komfort.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klasyka w tym modelu - tylne amortyzatory, a dokładniej: badziewne gumy na przegubie łączącym karoserię z tłokiem. Niestety, wymieniłem po gwarancji, która jest na 1/2 roku lub 15 tys. Radzę wymieniać wcześniej, nawet jak stuki są sporadyczne. Małe problemy z domykaniem sie prawej szyby (usunięte).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Naprawdę nie ma się do czego przyczepić - leję i jeżdżę :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio I Kombi