Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio IV Hatchback 5d

Posiadacz, 4 lata temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,43
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto jest przepiękne, wygląda dynamicznie a z pakietem LED cudo. Mam wersję L czyli tą z wyświetlaczem i paroma systemami. Auto mam w leasingu na szkołę jazdy. Kursanci jakoś sobie radzą nie marudzą więc będę wspierał swoją opinię ich opinią. Z tego co widziałem w 2019 znacznie zmienił się konfigurator i pojawiło się więcej opcji. Multimedia W standardzie mamy połączenie Bluetooth i to się bardzo przydaje nie dostane przynajmniej mandatu za gadanie podczas jazdy i umożliwia słuchanie muzyki z Spotify.
Wrażenia
4,0
Silnik
To 84km więc nie spodziewają się cudów, jeśli chodzi o dynamikę to da się wyprzedzać ale trzeba stosować taktykę o której powiem przy skrzyni biegów. Silnik powyżej 3000obr wydaje bardzo przyjemny i donośny dźwięk, który zachęca do sportowej jazdy, 122NM są dostępne przy 4000obr
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowy manuał jest bardzo przyjemny skoki są krótkie i bardzo precyzyjne, skrzynia stawia przyjemny spory opór a zmiana biegu to prawdziwa przyjemność, jeśli chodzi o wyprzedzanie to gdy szybko chcemy wyprzedzić polecam zrobić redukcję 53 i przy 4000obr dopiero wrzucić wyższy bieg to samo dotyczy sytuacji gdy chcemy trochę poszaleć, uważam że automat do tego samochodu jest bezsensu bo jazda wtedy się staje nudna BIEŻCIE MANUAL
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sztywne bardzo sportowe zakręty pokonujemy pewnie i szybko raz się trochę zagapiłem i wjechałem w zakręt 120km/h na dozwolonym 70km/h bez większego problemu zmieściłem się w zakręcie, możemy spokojnie wjechać w zakręt trochę ponad dozwoloną jeśli posiadamy odpowiednie umiejętności prowadzenia, szkoda że niema jakiegoś mocnego silnika auto ma bardzo sportowy charakter. Przełożenie kierownicze to 10.1:1 jest bardzo bezpośrednie dla ludzi którzy lubią prowadzić, stawia przyjemny, raczej spory opór trudno o przypadkowe ruchy kierownicą. Auto prowadzi się przyjemnie bardziej bezpośrednio niż Skoda Superb którą miałem okazję jeździć
5,0
Karoseria
Pewna kursantka i długich paznokciach "podrapała" otwór przy klamce, obciażyłem ją kosztami lakierowania w serwisie Kia zapłaciłem ok. 4000PLN. Po za tym lakier okej nie rdzewieje nie rysuje się sam z siebie, nie odjąłem gwiazdki bo to nie wina samochodu tylko kursantki
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę będę krócej pisał bo zaraz wychodzę. Przód okej, tył okej, boki w porzadku, lusterka są duże więc dużo w nich widać spore słupki C ale nie przeszkadzają w parkowaniu, mam kamerę cofania która dodatkowo ułatwia parkowanie ale bez niej jest również wpożadku
4,0
Ergonomia
Schowków nie za dużo, te z tyłu są bardzo małe tylko na butelkę, bagażnik jeden z większych w segmencie ale ogólnie to 325l na co dzień jest dobrze o ile nie musimy wozić wózka, w trasę gorzej, 2 osoby się zapakują bez problemu zawsze mamy tylna kanapę, 4 osoby już gorzej może być ciężko tylko trzeba rozsądnie zaplanować przestrzeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko mi coś porządnego o tym napisać klima po prostu działa dobrze bez cudów, ogrzewanie działa poprawnie tylko w zimę trochę trzeba poczekać jeśli chodzi o bajery to wiem że w wersji GT są, w skrócie nie ugotujesz się ani nie zanarźniesz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2 osoby + bagaż jest okej bez zarzutu, 4 osoby też, trochę gorzej z bagażnikiem ma 325l ale da radę , 5 osób się zmieści ale będzie ciasno nie ma tunelu prawie płasko Miejsca na nogi jest wystarczająco z lekkim zapasem trochę gorzej niż w Skodzie Superb na głowę miejsca jest wystarczająco bez cudów, mam 178cm
3,0
Wyciszenie
Przy 120km/h słychać szum powietrza a przy 3000obr zaczyna z pod maski dobiegać wyraźny i donośny dźwięk silnika który jak wspomniałem jest bardzo przyjemny. Ponownie jest dobrze ale bez cudów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio w mieście 6.2 na trasie 6.5-6.7 bez szaleństw, wyprzedzanie szybkie zakręty to 6.7-7.2 Autostrada to 7.5 Nie wiem jak z przeglądem bo mam w leasingu na firmę bo mam swoją szkołę jazdy Samochód ma na szybie nalepkę LOTOS
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko mi porównać mój egzemplarz jest wart około 62tyś. Nie wiem co za to można nowego kupić. Wyposażenie jest takie "to co potrzebuje bez bajerów" jak ktoś chce szczegółów niech zajrzy w konfigurator Moja wersja to 1.2 DOHC L pakiet Navi i Kia Advence Driving odziwo ma utrzymanie na pasie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio IV Hatchback 5d