Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio IV Hatchback 5d

MazRio, 2 lata temu
Silnik 1.4 DOHC 100KM 74kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Rio IV Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Drugie auto w rodzinie, użytkowane głównie przez żonę na trasach do 15 km. Jeden dalszy wyjazd. Kupione za Toyotę Yaris 1,3 MultidriveS. Uważam, że to doskonały wybór - taki zdroworozsądkowy. Stosunek ceny do wyposażenia o niebo lepszy niż u konkurencji. Stylistyka neutralna - trochę nudna. Super wyposażenie: automatyczna klima, automatyczne światła, wycieraczki, system z Aple CarPlay i kamerą cofania, ledy, doświetlanie zakrętów i wiele innych. Z zasady niezawodny wolnossący, 4-ro cylindrowy silnik, hydrokinetyczny, 6-cio biegowy automat - to niewątpliwe zalety tego auta. Plus długa gwarancja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak dla mnie przeciętny. Jak na małe i lekkie auto spodziewałem się trochę więcej. Pod względem kultury pracy czy bezawaryjności nie mam uwag. Natomiast dynamika i spalanie jest na średnim poziomie.
5,0
Skrzynia biegów
W naszej kijance jest 6-cio stopniowy automat (hydrokinetyczny). Skrzynia działa bardzo dobrze, może nie jest najszybsza, ale biegi przełącza super. Zarówno przy spokojnej jeździe (wtedy zmiany biegów są niezauważalne) jak i przy nagłym przyspieszeniu reaguje dokładnie tak jak powinna. Ciekawostką jest fakt, że wymiana płynu (myślałem, że jest tam olej, ale w instrukcji jest napisane płyn) w skrzyni nie jest przewidziana jako czynność serwisowa. Autko jest jeszcze nowe a przebieg mały, ale przy następnym przeglądzie zapytam o to w serwisie.
5,0
Układ jezdny
W aucie założyłem wielosezonowe opony Goodyear i to była dobra decyzja. Prowadzenie jest neutralne, ani sportowe ani miękkie. Samochód prowadzi się precyzyjnie i nigdy mnie nie zaskoczył.
4,0
Karoseria
Kia jest taka sobie, ani ładna ani brzydka - po prostu przeciętna. Lakier biały wygląda dobrze. Nie zauważyłem nadmiernego rysowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest wzorcowa i z przodu i z tyłu. Plus z czujniki i kamerę cofania!
5,0
Ergonomia
Tu też nie mam uwag. Wszystko jest sterowane intuicyjnie. Jak na auto z 2018 dobry system. Ekran dotykowy, z fizycznymi przyciskami, Android Auto czy Aple CarPlay. Wszystko działa i nigdy się nie zawiesiło. Plastiki są okrutnie twarde, ale dobrze spasowane i nie skrzypią.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja chłodzi na średnim poziomie. Ogrzewanie ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe autko jest dużo miejsca. 4 dorosłe osoby spokojnie się mieszczą, Karoseria jest jednak na tyle wąska, że w 5 nie da się jechać.
4,0
Wyciszenie
Wydaje mi się, że jest ciszej niż w Toyocie Yaris (poprzednia generacja) jak na tę klasę jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest średnio wysokie. Wcześniejsze nasze auta Yaris (palił ok. 0,5l mniej) i Colt (palił podobnie) spalały mniej lub tyle samo - wszystkie z automatem. Koszty przeglądów w serwisie są wyższe niż w Toyocie. Ok. 800 zł po roku i 1000 zł po dwóch. Muszę tu dodać, że serwis Kia zrobił na mnie wrażenie. Dokumentacja jaką dostaję po przeglądzie zawiera nie tylko check listę, ale także pomiary grubości klocków i tarcz, test akumulatora i wiele innych. Miałem 8 samochodów, każde innej marki i żaden serwis (może poza Mitsubishi) nie sprawiał tak dobrego ważenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjny. Samochód był o 7 tys. tańszy do Peugeota 208, 10 tys. od skody Fabia a 12 od VW Polo. Innych nie rozważałem. Dodatkowo Kia ma najlepsze wyposażenie, natomiast pozostałe miały silniki turbo i były bardziej dynamiczne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie się nie wydarzyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz samochód nie chciał zapalić. Wezwana autopomoc odpaliła je z trudności z pomocą boostera. Po przyjeździe do serwisu całe auto zostało prześwietlone i sprawdzone - niczego nie znaleziono. Jedynym wytłumaczeniem jakie sobie wymyśliłem to, że dzień wcześniej dobiłem do opony przy parkowaniu w garażu i zadziałał wyłącznik, ale sam nie wiem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio IV Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio IV Hatchback 5d