Dlaczego daję pięć gwiazdek skoro oceny cząstkowe to w większości cztery gwiazdki? Ponieważ Sorento idealnie wpisuje się w mój styl życia i sytuację rodzinną. Mieszkam w zakorkowanym mieście wojewódzkim, rodzina 2+2, jedyny samochód jaki posiadamy. Jest on na tyle uniwersalny, że jestem zadowolony przez 99% czasu spędzonego w aucie. Obsługa latorośli na tylnych siedzeniach? Żaden problem. Korki w mieście? Hybryda + systemy wspomagające i się nie męczę. Spalanie? Na naprawdę zadawalającym poziomie biorąc pod uwagę gabaryty. Wnętrze? Dobre materiały, dobre wykończenie, świetna ergonomia. Trochę trudniejszy teren? AWD daje radę. Pewnie z minivana byłbym jeszcze bardziej zadowolony, ale gatunek w Europie wymarł :(
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdy ma się dostępną pełną moc systemową jest wystarczająco dynamicznie. Natomiast, wyjeżdżając z miasta przy dużym natężeniu ruchu można baterię całkowicie rozładować , a wtedy samochód wcale nie jedzie powyżej 120km/h. Tryb elektryczny w mieście jest ok, ale spodziewałem się, że przy niskich prędkościach częściej będę jechał tylko na EV.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia musi obsługiwać dwa silniki, a ma tylko 6 biegów i jest powolna. Nie przeszkadza to gdy ktoś jeździ spokojnie, ale do jazdy dynamicznej nie nadaje się wcale. U mnie temperament już nie ten, a i odpowiedzialność za rodzinę skutecznie hamuje zapędy, więc w sumie takie zestrojenie mi nie przeszkadza.
4,0
Układ jezdny
Skręca tam gdzie chcę, ale bardzo mało informacji zwrotnej. Sorento kierujemy jak wielkim statkiem pasażerskim, z włączonym myśleniem strategicznym. Zawieszenie ok, AWD działa należycie.
3,0
Karoseria
Blacha cienka. Lakier cienki. Podobno Korea tak ma.
Komfort
5,0
Widoczność
Biorąc pod uwagę opcjonalny dach panoramiczny, czuję się jak w akwarium.
5,0
Ergonomia
Samochód podobno projektowali ludzie z Kia USA i to czuć. Dużo kieszonek, schowków, miejsc na napoje, guziki na swoim miejscu, wszystko czytelne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja niestety tylko dwustrefowa co nie jest optymalnym rozwiązaniem w samochodzie dedykowanym rodzinom z dziećmi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, wygodne fotele. Jest jeden mankament - środkowy tunel jest wyprofilowany w górę dokładnie w miejscu gdzie powinno być moje kolano. Fotel udało mi się jako tako ustawić dopiero po 2-3 tyś. kilometrów. Mam 183cm wzrostu. Żona mierząca 160cm nie ma tego problemu. Siedzisko dostatecznie długie, żeby czuć podparcie uda.
3,0
Wyciszenie
No tutaj to się nie popisali. Szerokie opony, duży samochód, duże lusterka, to wszystko generuje sporo hałasu a wyciszenie jest nisko-kosztowe... Przy 140km/h szum zaczyna być uciążliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwsze przeglądy są w cenie. Póki co średnie spalanie to 8,7L/100km przy jeździe 60% miasto, 30% ekspresówki, 10% powiatówki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wielu powie, że w tych pieniądzach można już kupić coś fajnego w segmencie premium, ale jakoś Mercedes GLB czy Audi A5 nie wydają mi się mieć startu do Sorento.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 230KM 169kW
[l/100km]