Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage III SUV

info@napp.pl, 13 lat temu
Silnik 2.0 DOHC 163KM 120kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage III SUV 2.0 DOHC 163KM 120kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,25
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : No ... no ... wygląd auta jest nieprawdpodony i to nie tylko jak na tą markę :-), przy czym auto jest funkcjonalne !
4,0
Całokształt
Auto prócz kilku w zasadzie drobnych mankamentów jest świetne, pomijam wygląd który mnie akurat ujął. Przede wszystkim daje radość z jazdy - fajny silnik, dobrze zestopniowana skrzynia, stabilne zawieszenie, wygodne fotele, wysoka pozycja za kierownicą .. nie spodziewałem się po nim aż tak dużo nawet jak już zdecydowałem się na zakup, dopiero po czasie odkryłem jego kolejne zalety, takie jak prostota budowy dająca nadzieję na bezproblemową eksploatację, ekonomiczność etc.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zaskakująco elastyczny jak na benzynową jednostkę, nie tak jak doładowane diesle, ale i tak ładnie przyspiesza od dość niskich obrotów. Nie podoba mi się natomiast kultura pracy podczas kiedy silnik jest zimny, przy niskich temperaturach, nie doświadczyłem tego nigdy przy wcześniejszych benzynowych silniach.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie jest bardzo fajnie zestopniowana, mimo że jest to jedyna 5-ątka w ofercie, to nie odczuwam potrzeby 6 go biegu. No i jak zwykle - 1 szy bieg na zimno ... "wchodzi" opornie. Drogi lewarka mogłby być nieco krótsze.
4,0
Układ jezdny
Jako że nie nigdy nie poruszam się w trudnym terenie ( prócz około 1 - 2 rocznie sytuacji zimowych :-), oraz z powodu że napęd na 4 koła jest dołączany, nie chcąc komplikować sobie auta, wybrałem wersję z napędem na jedną oś ... niestety odnoszę wrażenie że trakcja jest taka sobie. Nie wiele trzeba żeby koła traciły przyczepność, czy to na jakimś garażowym podjeździe, czy to przy intensywnym przyspieszaniu na mokrej nawierzchni. Dodam że poprzednio również poruszałem się autem o podobnej mocy ... i takie rzeczy mimo braku wszelkich tcs, esp etc.. nie występowały. Słów kilka o zawieszeniu ... świetnie zestrojone, przynajmniej jak dla mnie. Raczej na twardo, auto wspaniale pokonuje zakręty, daje poczucie pewności prowadzeni i kontroli nad autem .. ( przydałby się może ciut lepszy układ kierowniczy )oczywiście nie można przesadzać, pamiętając że to pojazd o nieco podwyższonym środku ciężkości.
Komfort
3,0
Widoczność
Cóż ... z tym rzeczywiście jest nie najlepiej, parkowanie bez czujników parkowania odradzam. Przednie słupki też nie ułatwiają życia, ale do tego da się przyzwyczaić. No i jak to w takich niby suvach ... ogromne i wspaniałe lusterka boczne ... to jest przyjemność !
5,0
Ergonomia
W tym wypadku ie mam nic do zarzucenia. Jest po prostu świetnie. W aucie od pierwszych chwil czułem się "normalnie", prócz świetnej pozycji za kierownicą, rozmieszczenia guziczków, radyjek etc, naprawdę dobrze robi niewielka odległość lewarka skrzyni biegów od kierownicy ... naprawdę pierwsza klasa, jak w autach o przeznaczaniu sportowym ...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tu niektórzy się zachwycają ... a ja tak sobie ... nie podoba mi się fakt że nagłe dodanie gazu ma tak duży wpływ na chwilową falę gorącego powietrza nadmuchiwanego do kabiny, wcześniej takiego czegoś nie widziałem ... chyba że w mojej starej skodzie 100 z 74 roku .. ale tu ! ? Przydały by się nawiewy na tylny rząd siedzeń ( prócz tych na na nogi ). Reszta fajnie, szczególnie odmrażanie przedniej szyby działa bardzo fajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To komentarza nie wymaga. Przed zakupem siedziałem w Skodzie Yeti, Miśku ASX ... no i powiem ... że porównania to nie ma na korzyść Spoartage oczywiście. Z tyłu tak samo, w dodatku szerokie drzwi - wyjątkowo wygodnie się wsiada czy umieszcza dziecko w foteliku.
5,0
Wyciszenie
I tu też należą się brawa, podczas pracy silnika na biegu jałowy, bądź podczas spokojnej miejskiej jazdy naprawdę nie słychać silnika ( w ogóle )! Powyżej 130 - 140 km/h wiadomo :-) auto jest wysokie i szerokie. Zawieszenie pracuje dość cicho, ale na poprzecznych nierównościach coś tam stuknie, i w tym jedynym wypadku jest to dość toporny dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto treściwe, 2 litrowy silnik, 163 KM ... a spalanie na poziomie 9,8 litra na 100 i to dużym mieście. To bardzo dobry wynik, tym bardziej że wcale nie trzeba być zawalidrogą - trzeba po prostu myśleć o tym co się robi. Dynamiczniejsza jazda przy ostaniach mrozach poniżej -15 stopni potrafi kosztować już 11,5 l. Na trasie nie wiem, nie miałem jeszcze okazji udać się w jakąś dłuższą, miarodajną.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak ... auto jest fantastycznie wyposażone, w kwestii systemów bezpieczeństwa każda wersja ma full. Testy NCAP mówią same ze siebie ... gwiazdki to mają wszyscy ( wszyscy po 5 ) ale porównując dokładne wyniki procentowe mamy wynik na poziomie nowej BMW 5 !!! Jakość materiałów prócz boczków drzwi jest tak na 4, z drugiej strony to auto dla "aktywnych" więc można przyjąć że narty, że śnieg, że częste wyjazdy więc może i takie boczki są na miejscu :). Mi to nie przeszkadza, chciałbym tylko żeby tapicerka foteli trochę wytrzymała ... bo wygląda na niezbyt trwałą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No już czuję że z tym dźwiękami w desce rozdzielczej trzeba będzie coś zrobić....

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage III SUV