Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage V SUV

Bacjor, ponad rok temu
Silnik 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Jest to moje trzecie nowe auto z salonu. Dwa poprzednie to kombi. Tym razem wybór padł na kompaktowego suv-a. Całokształt na 4+, ale do tego zaraz nawiąże.
Wrażenia
4,0
Silnik
Podróż rodziną (4 osoby) plus box na dachu to dla tego silnika małe wyzwanie, w celu wyprzedzenia konieczna redukcja biegu. Na 5 czy 6 biegu wciśnięcie gazu do spodu niewiele daje, generalnie z butów nie wyrywa. Co więcej, na zimnym silniku podczas płynnego przyspieszenia z 1 na 2 auto dziwnie szarpie czy też kaczkuje trochę. A teraz wisienka ma torcie, otóż z przejechanych prawie 12k dolałem już litr borygo, zaznaczam , że wycieku nie ma. Za niedługo serwis więc zgłoszę. Problemów z GPF narazie nie mam, ale na forach i fb widać że to zmora tego auta jak i w tucsonie.
3,0
Skrzynia biegów
Tu się trochę zdziwiłem. Nie zawsze płynie wskoczy bieg, zwłaszcza z 4 na 5. Co więcej, jeśli auto minimalnie się toczy to redukcja z 2 na 1 praktycznie za każdym razem wiąże się z delikatnym zgrzytem. Serio Kia?
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, pomimo dużego balonu 215/65, szybkie zakręty pokonywane są z nienaganną precyzja i przyczepnością.
3,0
Karoseria
Klękajcie narody. Lakier tak cienki że rysuje się od samego patrzenia. Minimalne przetarcie szczotką z miękkim włosiem podczas odśnieżania o kilka płytkich rys gotowych. Na wiosnę detaling konieczny.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, zarówno na boki jak i z przodu. Słupki A elegancko poprowadzone, szyba tylna w porównaniu do poprzednika zdecydowanie na plus.
5,0
Ergonomia
Jest okej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutów, robotę robią podgrzewana kiera i fotele, zarówno z przodu jak i z tylu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie 180cm i 80kg idealne, podobnie reszta rodziny ocenia przestrzeń. Wielkim minusem jest dziwnie poprowadzony tunel środkowy. Jadąc w długa trasę prawa noga opiera się o niego delikatnie niżej niż kolano, a z boku kolana jest taka kość, po trasie mam tam zawsze siniaka. Poduszka na taśmę 3m już zamontowana. Uratowała mi życie.
5,0
Wyciszenie
Dam 5 gwizdek, gdyż autem tym podróżuje głównie w trasy z boxem i rodziną. Przy 135km/h słyszę szum powietrza działającego na box. Tak więc ciężko mi obiektywnie ocenić wyciszenie tego auta przy większych prędkościach. Przy normalnej jeździe autem tych gabarytów jest dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowe auto, nie ma co więcej pisać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dostałem dobry rabat na grupy zawodowe plus rabat od sprzedającego, oraz masę akcesoriów, więc okej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co regulacja tylnych lewych drzwi. Trzeba było trzaskać drzwiami jak w stodole żeby zamknąć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Ale problem z apetytem na płyn chłodzący zgłoszę. Pierwszy raz w nowym aucie mam doczynienia z czymś takim.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 16

Kia Sportage V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Sportage V SUV