Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage V SUV

GrzePa, ponad rok temu
Silnik 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Kultura pracy plus mały apetyt na paliwo w swojej klasie - jestem bardzo zadowolony.
5,0
Całokształt
Świetny rodzinny samochód. Miałem dużo samochodów w życiu i ten jest naprawdę rewelacyjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje świetnie, Ciągnie odrazu. Przy wyższych obrotach może trochę słabo wyciszony ale wbrew opiniom ma mały apetyt na paliwo przy w miarę spokojnej jeżdzie. Jeżdżę głównie na trasach do Niemiec i z powrotem. Na autostradach, gdzie wolno 140 km/h, na ograniczeniach w miarę przepisowo - na odcinku 830 km średnie spalanie ok. 7-7,5l.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 7-biegowa pracuje świetnie. W trybie normal przy kikdownie troszkę zwleka ale to jest Suv, a nie sportowy samochód. W trybie sport mam wrażenie, że skrzynia troszkę szybciej zrzuca biegi. Jednak silnik niepotrzebnie jest utrzymywany cały czas na wyższych obrotach, co skutkuje zwiększonym apetytem na Pb.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dość sztywne w porównaniu z innymi samochodami może mniej komfortowe. Jednak samochód świetnie trzyma się drogi, nawet na zakrętach i to przy felgach 17", czyli przy większym profilu opony. Jak dla mnie bradzo przyzwoity kompromis. Napęd 4x4 daje radę. Jeżdżę zimą w góry na narty i do tej pory nie miałem najmniejszego problemu z wszelkimi podjazdami.
4,0
Karoseria
Mogłaby być troszkę lepiej wyciszona . Szum wiatru i opony zimowe troszkę słychać, jednak nie ma tragedii.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoszność bardzo dobra. Z cofaniem na lusterka plus kamera nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką z intuincyjnym sterowaniem. Jedna wada - asystent pasa ruchu jest upierdliwy na zwykłych drogach. Na autostradach i drogach szybkiego ruchu jak najbardziej przydatny. Można go jednak wyłączyć z poziomu kierownicy. Przycisk utrzymania samochodu na środku pasa ruchu przytrzymać na ok. 3 sek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. W chłodne dni podgrzewane siedzenia plus kierownica świetnie wspomagają ogrzewanie w fazie początkowej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mejsca nikomu nie brakuje. Na wakacje jedziemy w cztery osoby i z wszystkimi bagażami mieścimy się w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale mogłoby byc troszeczkę lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Póki co uważam, że samochód jest wart swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
30000 km przebiegu i jak do tej pory nie miałem z samochodem najmniejszych problemów. Silnik nie choruje na branie oleju. Od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
30000 km i brak awarìi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage V SUV