Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stonic Crossover Facelifting

Grzegorz M., ponad rok temu
Silnik 1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI MHEV  120KM 88kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,64
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika jak na tak mały silnik, spalanie, prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Polecam nie słuchać w innych komentarzach rozpaczy nad słabymi silnikami i skrzyniami. Polecam kupić wersje 100 lub 120km, najlepiej w mechanice. To jest miejskie autko trochę udające SUV, i z tym zadaniem idealnie się spisuje. Zobaczymy jak będzie w przyszłości, ale użytkuje samochód dość intensywnie i nie mam żadnych awarii i w ogóle żadnych problemów, siadam, minuta na rozgrzanie (jednak turbo i bezpośredni wtrysk paliwa) i jade 5-10-100-1000km, bez różnicy
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, jak na taki mini-silniczek to jest nawet zryw, pewnie dzięki elektrycznemu silnikowi. Nie jest to demon prędkości, ale da się pisnąć oponami w trybie spoty - do miasta w sam raz
5,0
Skrzynia biegów
Mam manual i polecam, żadnych zastrzeżeń. Co do roboty Dct to niestety nie mam zdania, ale pewnie jak to każdy nowy robot - trzeba dbać i często zmieniać oleje
5,0
Układ jezdny
Jest to chyba najtwardszy B-crossover na rynku, i dobrze. Jeśli się chce więcej miękkości - zmieniam opony na standartowe. Więcej sztywności? Zostawiam run-flat’y. Dobrze się trzyma w zakrętach, nie jest to rozlazła krowa jak np. T-cross, ale kto co woli
5,0
Karoseria
Rysy nie pojawiają się łatwo (podobno w nowych samochodach to już jest luksus). Wyglada ładnie, świeżo, polecam dołożyć do lamp LED i niebieskiego koloru
Komfort
4,0
Widoczność
W sumie Ok, do tylu jak to w nowych autach (bezpieczeństwo hah). Na szczęście kamery są prawie we wszystkich wersjach wyposażenia
4,0
Ergonomia
Wystarczająco dużo miejsca, ale raczej to jest auto na 2 osoby + max 1 dziecko
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, wentyluje i ogrzewa, okna odmarzają dosyć szybko. Wygodne pokrętła do klimy, nie odczuwa się tandety jak w Fordzie/Fiacie/Dacii
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco na 2, 2+1 osoby, powyżej tego już trzeba zakładać bagażnik na dach do dłuższych podróży
4,0
Wyciszenie
Oczywiście mogło być lepiej, ale to jest miejskie auto, więc jak jedziemy zgodnie z ograniczeniami prędkości na autostradach to jest Ok. Daleko do Francuzow, blisko do Niemców, lepiej od Amerykanów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Aktualnie tylko przeglądy, nic się nie psuje, a trochę jeżdżę. Jak się użytkuje auto zgodnie z jego przeznaczeniem to nie ma problemów - jeśli kupujemy 1,2 atmo do wyścigów spod świateł to zaczyna się płacz o wytrzymałość i dynamikę
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam, jeden z najlepszych współczynników w segmencie i 7 lat spokoju z gwarancją. Już nie będę mieć problemów z turbiną w odróżnieniu od TSI. Spalania przy ciężkiej nodze w mieście 8/100, poza miastem 6,5/100, trasa (120 km) 5,5/100. Na niektórych drogach pozamiejskich (90km/g) dało się zejść do 4l/100, ale to już trzeba się bawić w eco tryby i „sailingowanie”
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne potrzaskiwania w desce na nierównościach, silnik i skrzynia bez zastrzeżeń, zawieszenie dobrze się sprawuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie się nie działo, auto jeździ jak nowe. Jak nic się nie psuje w 1 rok użytkowania to już się jest lepszym od 90% konkurencji motoryzacyjnej, niestety takie są czasy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Stonic Crossover Facelifting