Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Venga Mikrovan Facelifting

oremi, ponad rok temu
Silnik 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT  125KM 91kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ładnie się prezentuje, zwraca na siebie uwagę.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód, mały zwrotny, w środku niewiarygodnie pojemny. Duży bagażnik, kanapa przesuwana. Silnik dobry, ale pali sporo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest ok, wkręca się na obroty, większość ludzi nie spodziewa się że taki samochód może mieć tyle KM i ma z tym problem.
4,0
Skrzynia biegów
Miałem Toyotę biegi wchodziły jak na schemacie, tu niestety 6 jest jakoś dziwnie nie prosto od 5 tylko jeszcze w prawo i dół. Same biegi wchodzą bardzo dobrze, czasem zdarza się że nie jest idealnie, może przyzwyczajony byłem do krótszego sprzęgła, sam nie wie. Ale na prawdę jest dobrze.
4,0
Układ jezdny
Mały podwyższony samochód, który niestety nie jest idealny. Trzeba mieć spore doświadczenie by przy szybkim wyprzedzaniu samochodu by nie wylecieć z drogi. Jeśli wyprzedzasz samochód powoli, będzie dobrze. Ale jak nie, jest to naprawdę zaskakujące, jak się zachowuje. Mimo mocy nie jest to samochód do szybkiej jazdy i slalomów. W mieście jest naprawdę super, zwrotny niesamowicie.
5,0
Karoseria
Wygląda super, i ma się wrażenie że to mała rajdóweczka.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki z przodu dość spore, nie widać czasami samochodów, do tyłu jest kamera cofania i czujniki więc tu nie ma żadnych problemów.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Przyciski do sterowania klimatyzacją fizyczne, czasami problem z nawigacją - ekran dotykowy, ale to nie jest też jakiś problem, bo działa dość szybko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Specjalny tryb(1 przycisk się włącza) odparowania przedniej szyby włącza klimatyzacje i problem znika po max 1 minucie. Moim zdaniem jest bardzo ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobre fotele, dobrze się siedzi, wysoko, po 500km nie problemu z plecami, nic nie boli. Duży bagażnik przesuwane dzielona tylna kanapa. Niestety na kanapie tylnej środkowy pasażer nie zmieści się miedzy 2 foteliki, jest bardzo mało miejsca, nie da się zapiąć pasa środkowego. Dla rodziny 2+2 jest ok, bagażnik od 440-550l, w tej klasie to rekord. Tylne fotele można lekko kłaść i prostować. Dzięki ich przesunięciu do przodu i postawieniu na 90stop, da się włożyć 4 koła do zmiany. Czego nie w każdym samochodzie da się zrobić. Oczywiście dzieci usiądą na kanapie z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 jest strasznie głośno, jest to niestety samochód na miasto, a nie na trasy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali, w mieście zimą potrafi 11l spalić ale ja nie oszczędzam za bardzo. Coś za coś, silnik nie nadaje się do gazu, ale przy -40 pali bez problemu,
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie psuje się. Po 3 latach używania od nowości, w zasadzie nic się nie zepsuło.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, wszystko ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Venga Mikrovan Facelifting