Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed Crossover

Marek, ponad rok temu
Silnik 1.4 T-GDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia XCeed Crossover 1.4 T-GDI 140KM 103kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobrze dobrany i zestrojony, spokojnie daje radę także w trasie z pełnym kompletem pasażerów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Tarcze hamulcowe z plasteliny.
Przeniesienie napędu : Mega słabe sprzęgło w automacie, trzeba uważać bo koszty naprawy duże.,
Karoseria : Uciążliwe stukania tylnej klapy i oparcia kanapy
4,0
Całokształt
Auto genialnie wygląda. Bez udziwnień jak w Seat'cie w rodzaju zastępowania wszystkiego tabletem, tutaj do sterowania wszystkimi funkcjami są odpowiednie przyciski co się docenia. Bardzo dobry silnik, lepszy niż nowe (w teorii mocniejsze) 1.5 TGDI.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczający do miasta i na trasę, świetnie się zbiera.
3,0
Skrzynia biegów
Bolączka jak większość dwu sprzęgłówek. Sam doświadczyłem 2 razy dziwnego problemu - silnik wchodził na obroty nie współmierne do dodania gazu, biegi wchodziły losowo. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu wróciło do normy. Czasami słychać dziwne kliknięcie przy zmianie biegów, jakby sprzęgło nie do końca załączyło.
5,0
Układ jezdny
Jest bardzo OK. Testu łosia nie przeprowadzałem, ale mimo podniesionego środka ciężkości w sytuacjach awaryjnych zachowała się bardzo dobrze.
4,0
Karoseria
Słaby, delikatny lakier, ale to chyba już teraz wszystkie tak mają od kiedy wodne lakiery kładą producenci. Małe kamyki powodują mikro uszczerbki.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok, zwłaszcza z kamerą cofania
5,0
Ergonomia
Tak jak pisałem, wszystko na swoim miejscu, do wszystkiego fizyczne przyciski co się chwali.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająco
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, ale nadal przebija wiele droższych aut.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis ASO mógłby być tańszy, wiadomo. Tragedii nie ma. Jakkolwiek ewentualna naprawa sprzęgła to już gruby wydatek (ok 10kpln) a awarie zdarzają się często.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze, chociaż obecnie ceny nowych i używanych poszybowały.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tarcze hamulcowe z plasteliny, rdzewieją i rowkują od samego patrzenia. Gdyby ich od razu nie zastąpić czymś porządnym to wymiana tych fabrycznych musiałaby następować co 15-20 tys. Stukanie klapy bagażnika z którym ASO sobie nie może poradzić. To samo oparcie tylnej kanapy. Klapka wlewu paliwa naprawiona przez ASO (odstawała)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wg opinii wielu osób pojawiają się problemy ze sprzęgłem. Trzeba uważnie tych samochodem jeździć, zwłaszcza w mieście unikać pełzania oraz pilnować żeby nie przegrzewać sprzęgła. Wymiana droga.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia XCeed

Liczba wpisów: 15

Kia XCeed – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia XCeed Crossover