Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed Crossover

Paweł, 2 miesiące temu
Silnik 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia XCeed Crossover 1.5 T-GDI 160KM 118kW od 2021 - Oceń swoje auto
3,79
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pomimo dość wysokiego spalania, byłem zaskoczony że tak cicho i kulturalnie pracuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skręcanie w prawo przy wyższych prędkościach.
3,0
Całokształt
Samochód dobrze wykonany jeśli chodzi o pierwsze wrażenia dotykowe jak i wizualne. W środku trochę za dużo piano-black, ale poza tym nic nie skrzypi i nawet miejscami przyjemnie miękkie. Dość nietypowy otwór drzwiowy powoduje że większe osoby muszą się przyzwyczaić aby przy wsiadaniu nie szorować ciałem po uszczelkach. Skrzynia biegów manualna, jest poprawna, chociaż dwójka ma za mało mocy i przy parkingowych manewrach lepiej zostać na jedynce. Sprzęgło (które podobno zmieniono dla nowego silnika 1.5) nie wybacza błędów (więcej w odpowiedniej sekcji). Ponadto auto to (jak również podobno wiele innych samochodów KIA) trapi problem "ściągania w prawo". Serwis w ramach gwarancji zrobił geometrie na nowo co tylko poprawiło sytuacje ale dalej przy prędkości autostradowej lekko go ściąga na prawo. KIA śmiesznie się tłumaczy że "to jest cecha samochodu". Wystawiłem że "kupiłbym ponownie" z uwagi na konkurencje w tym segmencie. Nie jest to dobry samochód. Po prostu konkurencja albo ma litanię problemów na różnych forach albo kosztuje dużo więcej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy i bardzo cichy. Potrafi sobie łyknąć w warunkach miejskich i na krótkich odcinkach zanim się rozgrzeje, ale na trasie można uzyskać przyjemne wartości rzędu 6,5-7 litrów.
3,0
Skrzynia biegów
Tylko 3 gwiazdki za słabą dwójkę. Zbyt często przy manewrach parkingowych trzeba sięgać po jedynkę żeby nie dusić silnika. Dodatkowo bardzo czułe sprzęgło. Trzeba się trochę skupić przy operowaniu nim przy ruszaniu żeby uniknąć szarpania. Sam drążek zmiany biegów chodzi dość przyjemnie i jest dostatecznie precyzyjny.
1,0
Układ jezdny
Niestety daje tylko jedną gwiazdkę za to że auto po odebraniu od dealera nie jedzie prosto. Efekt był widoczny już przy 80km/h. Po zgłoszeniu tego na gwarancji, dealer zrobił geometrie na nowo co poprawiło sytuacje na tyle że ściąga go w prawo mniej niż przedtem (odczuwalne dopiero przy około 110km/h). Tłumaczenie KIA że ten typ tak ma jest po prostu żałosne. Niby się mówi że poprawili się do standardu europejskiego, ale chyba jednak im brakuje.
5,0
Karoseria
Ciężko się jest tu do czego doczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie poprawna. Sporo się jednak traci ze względu na dość szerokie słupki C
5,0
Ergonomia
Pod tym względem nie mam nic do zarzucenia. Wszystko jest tam gdzie być powinno. Rozmieszczenie przycisków intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy jedzie się solo lub w dwie osoby jest OK. Przy większej ilości osób w konkretnych warunkach trzeba się pobawić ustawieniami klimatyzacji bo tryb automatyczny potrafi dopuścić do zaparowania przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z takimi molochami z segmentu C jak Octavia to nie ma szans, ale generalnie określiłbym Xceeda jako wystarczający na komfortowy przejazd 4 dorosłych osób.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika i otoczenia poprzez szyby jak na tę klasę samochodu, rewelacyjne. Wyciszenie nadkoli, tragiczne. Naprawdę trochę to wygląda tak jak ktoś komu zależy, zaprojektował uszczelki szyby, komory silnika, a do nadkoli zatrudnili idiotę który zepsuł cały efekt. Na autostradzie przy 140 km/h nie słyszysz nic z silnika, a jedynie strasznie hałasujące opony i lekki szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tle konkurencji ma dość duże spalanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie wspomniane usterki i obecne ceny samochodów to może dałbym 5
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów narazie wszystko działa
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skręcanie w prawo (opisane w sekcji z układem jezdnym)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia XCeed Crossover