Szukaj

Ocena kierowcy - Łada Niva 2131

andrzej, 11 lat temu
Silnik 1.7 i 81KM 60kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 121 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Łada Niva 2131 1.7 i 81KM 60kW 2001-2020 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto z rocznika 95 po remoncie kupione na all za 7,5 tysiąca. Dwa nowe wały i quaifa razem z założeniem - 3,5 tysiąca (zrobione rok po zakupie). Nowe opony AT - 1700 zł (z założeniem). Wymiana płynów && rozrządu (obowiązkowe po zakupie) -1000 zł. W sumie za niecałe 14 tysięcy - auto które mimo wieku jest mocne i niezawodne. Komfort nie jest najwyższy, i nie ma nawet co porównywać ze współczesnymi autami. Ale.. - zimowe problemy przestały dla mnie istnieć. Brak problemów z odpaleniem. Zaspy i nieodśnieżone drogi nie istnieją. - drogę praca-dom mogę skrócić przejeżdżając przez pokopalniane hałdy. Omijam korki i jestem w domu szybciej niż jadąc przez miasto. Mina kierowców w korku - bezcenna. - bez strachu mogę holować inne auta, tudzież wyciągać je z zasp. - kałuże w Szopieniach pod mostem i w obok elektrociepłowni w Sosnowcu przestały być ryzykiem (mają ponad 20cm głębokości i niejeden osobowy tam umarł) - dzieci uwielbiają to auto. - żona nie - pies tak - sąsiad nie zazdrości (jeździ samurajem) - dojazdy na nurkowanie w przygodnych stawach też nie problem - auto wygląda zbyt biednie żeby je ktoś ukradł. - części są tanie - za urwane lusterko dałem niecałe 30zł, za wydech 170. - opony są \'drogie\' trzeba się liczyć z wydatkiem 300-400zł/szt albo zrezygnować z opcji terenowej. Będę nią jeździł póki nie zajadę ;-) A potem mam nadzieje że pojawią się w sprzedaży Chevy Niva.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
Piąty bieg praktycznie nie używany.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny po modyfikacji. Wymienione wały pędne na takie z przegubami homo i w tylnym dyfrze Quaife z firmy Nirfi ze wstępnym naciągiem 6kGm
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina 2+2 oraz bagaże na 2 tygodniowy urlop - mieści się.
4,0
Wyciszenie
Po wymianie wałów -ogromna poprawa. Wcześniej skrzynia rozdzielacza wibrowała niemożebnie od 80km/h w górę. Teraz NIE MA wibracji aż do Vmax (czyli 125km/h).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Długa trasa z Czeladzi do Lubecka (Niemcy) i z powrotem wyszło 8,5 lpg/100 kmh przy 80km/h i jakieś 9,5-10 przy 100 km/h Miasto z reguły zamykam w 10 litrach lpg
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś potrzebuje SUV do realnego skorzystania w terenie - ocena 5/5. Suv do lansu - 0/5 Jako zwykła osobówka - 2/5
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto kupiłem po dużym remoncie, więc kłopotów nie ma żadnych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wydech skorodował i odpadł. Kontrola luzów w kołach - obowiązkowa raz do roku, tak samo na układzie kierownicznym. Czasem falują obroty, dwa razy do roku trzeba obejrzeć czy nie ma korozji. Zabezpieczenie podwozia obowiązkowy bitex przed każdą zimą. Oleje w skrzyniach i silniku wymieniać co 10kkm. i lepiej tego nie opóźniać.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 81KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Łada Niva 2131 1.7 i 81KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
104,00 zł
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Łada Niva 2131