Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery Sport SUV

...., 4 lata temu
Silnik 2.0 TD4 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Land Rover Discovery Sport SUV 2.0 TD4 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto jest niezwykle przestronne. Laczy w sobie cechy rodzinnego minivana, auta w trase jak i jednoczesnie nie boi sie terenu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Musialbym zaznaczyc wiekszosc kategorii od silnika, po uklad przeniesienia napedu po wykonanie kabiny.
3,0
Całokształt
Auto piekne z wygladu, swietnie zaprojektowane pod katem przestrzeniu w srodku ale jednoczesnie slabo wykonczone i bardzo awaryjne. To sprawia ze samochod nadaje sie raczej na weekendowa zabawke niz na dlugie dystanse i tak powinien byc traktowany. Niestety, pomimo licznych zalet i calej mojej sympatii do marki, koncepcji auta i jego wszechstronnosci, nie polecam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma 380 nm i w miare sprawnie napedza ciezkie auto. Jest przyzwoicie ale z cala pewnoscia nie zapewnia sportowych doznan. Oceniam nisko z uwagi na fakt iz po ok. 10 tys km konieczna byla wymiana silnika na nowy z uwagi na wade fabryczna. Auto wylaczone przez 3 tygodnie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF 9 biegowa, automatyczna. Dziala plynnie pod warunkiem spokojnej jazdy. Przy dynamicznej, zdarza sie ze skrzynia sie gubi, przeciaga biegi i szarpie. Widac, iz zaprojektowana jest do maksymalnego oszczedzania na paliwie i trzeba duzo wyczucia by przy przyspieszaniu nie powodowac kazdorazowej redukcji, szarpniec itd. Ogolnie jednak oceniam pozytywnie, autem staram sie jezdzic plynnie i wowczas skrzynia dziala poprawnie.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie bardzo dobrze jak na wysoki srodek ciezkosci. Jest bardzo sprawne w terenie, dobre na asfalcie i swietne na szybkiej trasie, gdzie z uwagi na szerokosc i wage jest niezwykle stabilne i pozwala zapomniec o wplywie warunkow pogodowych na prowadzenie. Deszcz czy wiatr nie robia zadnego wrazenia, auto trzyma sie drogi i daje pewnosc prowadzenia przy kazdej pogodzie. Minus daje za zachowanie w miescie, gdzie na dziurach, studzienkach czy progach auto jest zbyt twarde nawet przy 'malych' 18 celowych felgach. Nie polecalbym tym samym 19 i 20 calowych kol jesli ktos oczekuje komfortu.
4,0
Karoseria
Wyglad auta to jego niezaprzeczalna zaleta. Auto nieczego nie udaje, duzy przeswit, oslony podwozia, dwa faktyczne wydechy a nie chromowane zaslepki. Wyroznia sie na tle konkurencji i daje poczucie posiadania dosc rzadko spotykanego na drogach samochodu. Przy oferowanej wielkosci wnetrza wymiary zewn. sa mimo wszystko dosc niewielkie co pozwala bezproblemowo poruszac sie po miescie. Jakosc wykonania to osoba kwestia opisana w temacie usterek.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc z auta jest doskonala. Za kierownica siedzi sie wysoko, tak jak oczekuje sie od SUV'a, zapewnia to mozliwosc obserwacji drogi powyzej zwyklych samochodow a w terenie daje pewnosc poruszania sie bez zgadywania czy uszkodzimy karoserie czy nie. Ilosc miejsca na tylnej kanapie jest fantastyczna, siedzi sie wyzej niz z przodu co dla dzieci pozwala na obserwacje drogi przez boczne okna. Kierowcy pomagaja duze lusterka, przyzwoita widocznosc przez tylnia szybe i latwo wyczuwalne wymiary samochodu.
5,0
Ergonomia
Poza wygladem, najwiekszy atut samochodu. Jak na auto wielkosci Audi Q5 czy BMW X3, ilosc miejsa w srodku jest fantastyczna. Auto z bardzo komfortowych warunkach przewiezie 4 osoby i da sobie rade rowniez w sytuacji kiedy trzeba przewiez 3 osoby na tylnej kanapie. Mieszcza sie tam 2 foteliki i pomiedzy nimi mozna jeszcze usiasc i przetrwac krotka trase. Dodatkowe 2 fotele w bagazniku wylacznie dla dzieci. Ilosc schowkow i ich wielkosc rowniez spelnia wymagania duzej rodziny i sprawia ze auto idealnie nadaja sie na rodzinne wyprawy, na i poza asfaltem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania dziala sprawnie, chociaz silnik potrzebuje chwili na nagrzanie a nastepnie rozgrzanie wnetrza. Klimtyzacja bardzo sprawna ale od czasu do czasu glupieje, zmieniajac sile nawiewu bez wyraznego powodu. Poza tym bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen dla pasazerow jaka oferuje to auto jest swietna. Nie mozna oczekiwac wiecej po aucie miezacym niecale 4.6 metra. Bagaznik jest spory i da sie go powiekszac poprzez mozliwosc przesuwania tylnej kanapy. Generalnie, jedna z najwiekszych zalet tego samochodu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przyzwoite jak na malo aerodynamiczne nadwozie. Najslabszym elementem jest silnik, ktory wyraznie daje o sobie znac w przypadku duzego obciazenia. Sytuacja poprawia sie przy plynnej jezdzie na trasie gdzie spokojnie da sie rozmawiac nawet przy 'niemieckich' predkosciach autostradowych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali adekwatnie do wagi i wymiarow. W miescie nie ma co liczyc na zejscie ponizej 10 litrow jezdzac w korkach. W trasie przy 90 km/h i plynnej jezdzie mozna zejsc do ok. 6 litrow co jest b. dobra wartoscia, na autostradzie przy 140 km/h spalanie to ok 9 litrow i wzrasta gwaltownie w przypadku szybszej jazdy. Przy niniejszym spalaniu frustuje maly, 54 litrowy bak, ktory bardziej pasuje do auta miejskiego niz 2 tonowego SUVa. Auto jest caly czas na gwarancji ale jesli byloby po niej to nie dalbym ani jednej gwiazdki w tej kategorii z uwagi na ilosc usterek
2,0
Stosunek jakość/cena
Przy kwocie zakupu rzedu 230 pln, auto nie spelnia wymagan i jest przewartosciowane w stosunku do jakosci wykonania. Projekt i koncepcja auta jest fantastyczna, wykonanie jednak bardzo slabe. Tym samym otrzymujemy produkt budzacy mase sprzecznosci.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kokpit kiepsko spasowany i trzeszczy pod naciskiem. Plastiki przy skrzyni biegow slabej jakosci i trzeszcza rowniez. Na dziurach auto sprawia wrazenie rozklekotanego. Podsufitka doprowadza do furii z uwagi na ciagle trzaski przy najdrobniejszych dziurach. Niestety serwis nie radzi sobie z usuwaniem tych problemow. Ponadto, dlugie interwaly serwisowe (34 tys km) sprawiaja ze trzeba samemu dolewac plynu chlodniczego i adblue, co szczegolnie w przypadku tego drugiego jest uciazliwe bowiem wlew jest pod maska i latwo zalac komore silnika. W pierwszym roku uzytkowania zmuszony bylem odwiedzac serwis ponad 10 krotnie z uwagi na drobne i bardziej powazne niedorobki, pozniej bylo niewiele lepiej. A to samochod sciaga w lewo, a to w prawo, a to nie chowa sie zaslepka reflektora, a to nie domyka sie klapa bagaznika. Generalnie jakosc wykonania tego auto wola o pomste do nieba. Jedyny plus jaki widze to profesjonalne podejscie serwisu, ktory faktycznie daje poczucie obcowania z marka premium.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik wymieniony po 15 tys km, wczesniej awaria ukladu napedowego przy 10 tys km , lacznie 5 tygodni auto spedzilo w serwisie. Kazdy przeglad to auto wylaczone z eksploatacji na minium kilka dni z uwagi na dluga liste usterek do eliminacji. To co ratuje troche sytuacje to cierpliwy serwis, ktory przynajmniej stara sie pomoc ale generlanie gdyby nie gwarancja to kwota na naprawy tego auto przekroczylaby juz polowe jego wartosci. Auto nie ma nawet 2 lat.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD4 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery Sport SUV