Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery Sport SUV

MacO, 5 lat temu
Silnik 2.0 TD4 180KM 132kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Discovery Sport SUV 2.0 TD4 180KM 132kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pomimo gabarytu auta, jest zwinny i mocny, przewiezienie 5 osob z bagazami, czy sciaganie sie z innymi autami na autostradzie nie stanowi w sumie zadnego problemu, problem pojawia sie jedynie przy redukcji biegow przy 120kmh, ale tutaj w gre wchodzi jednak masa i wielkosc auta, czego sie tak naprawde spodziewalem- kupowalem auto wieksze, bezpieczne, rodzinne na trasy a nie scigacza
4,0
Całokształt
Auto kupilbym jeszcze raz, marzylem o nim od kilku lat i po roku uzytkowania jestem megazadowolony, pomimo kilku problemow oraz malych zmian ktore wprowadzilbym jesli kupowalbym ten sam model jeszcze raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
W zupelnosci wystarczajacy, moc jest OK- jesli bylaby taka opcja, chetnie wzialbym wersje 2.0 TDI ale o wiekszej mocy- 200km+, niestety w tym modelu taki silnik nie jest dostepny, a silnik benzynowy nie wchodzil w gre w mojej sytuacji. Auto sprawnie sie rozpedza, start ze swiatel to zaden problem, idealnie sprawdza sie w trasie dzieki perfekcyjnej (prawie) skrzyni. Problem maly pojawia sie jedynie, kiedy probuje zredukowac i przyspieszyc przy predkosci ok 120kmh, wtedy pomimo zrzutu biegow w dol, auto nie do konca ma ochote na przyspieszenie. Nie zauwazylem turbo dziur, auto od 0 predkosci przyspiesza bardzo sprawnie, oraz dostarcza duzej radosci z jazdy. Nie jest to formula 1, ale spodziewalem sie tego kupujac diesla, zalezalo mi na balansie pomiedzy moca oraz spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia na 5ke, zarowno automat jak i manetki, biegi zmieniaja sie w odpowiednich momentach, zapewniajac moc i odpowiednie spalanie. Manetki dzialaja sprawnie, szybka wrzucaja i zrzucaja biegi kiedy chce sie pojechac troche szybciej. Tryb eco troche zamula skrzynie oraz silnik, ale na trasie widac zmniejszone spalanie, do jazdy dziennej raczej nie polecam, gdyz opoznia on reakcje gazu. Tryp sport dziala bardzo dobrze, biegi sa wyraznie krotsze i pozwalaja wykorzystac cala moc auta, ktorego wagi tak naprawde nie czuc.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie idealne, wybiera wyboje pomimo ze czuc ze auto jest niby, lekko sportowe wg nazwy modelu. W terenie nie ma problemow z czymkolwiek, wjazd na Jakuszyce czy w gory w Czechach na calorocznych oponach po oblodzonej drodze nie stanowi problemu, systemy ABS ESP czuwaja i ingeruja tylko wtedy kiedy ich wsparcie jest potrzebne, nie przeszkadzaja w prowadzeniu auta. Naped 4x4 rowniez na 5ke, choc przyznaje ze dealer poinformowal mnie o tym, ze naped dziala jedynie do predkosci 40kmh dopiero po odbiorze auta, w kazdej innej sytuacji auto czuwa i dolacza naped w miare potrzeby. Auto oferuje rowniez tryb niskiej przyczepnosci, ktory mozna zalaczac recznie w przypadku jazdy po sniegu czy lodzie, sprawdza sie rowniez idealnie. Innych trybow, w polskich warunkach, nie mialem jeszcze okazji testowac, ale auto na zime/lod/snieg/slizgawice sprawdza sie doskonale, i na tym zalezalo mi najbardziej. Autem jezdzi sie bardzo pewnie, podczas burzy czy ulewy auto sie nie slizga, nie znosi go na boki, czuc ze jedzie sie miniczolgiem, ktorego ciezko jest jednak zatrzymac. System hamowania automatycznego rowniez czuwa i w 2-3 okazjach pomogl mi zatrzymac auto przed nagym hamowaniem auta przede mna, auto ma doskonale hamulce, potrafi je doslownie zatrzymac w miejscu kiedy trzeba.
5,0
Karoseria
Zadnych zastrzezen, kolor- White Fuji, wyglada pieknie i po roku dalej prezentuje sie jak nowy. Karoseria nie ma zadnych wad, usterek, nie ma sie do czego przyczepic.
Komfort
5,0
Widoczność
W aucie siedzi sie wysoko, nawet moja zona (163cm wzrostu) uwielbia nim jezdzic, ja majac 186cm siedze powyzej dachow przecietnych hatchbackow czy kombi i lekko nizej niz kierowca Range Rovera. Idealnie duza szyba przednia, duzo tylna zapewniaja dobry oglada 360 stopni, slupki B i C widac wyraznie, ale nie przeszkadzaja one w parkowaniu czy wymijaniu innch aut.
5,0
Ergonomia
Rowniez na 5ke, idealne miejsce za kierownica, mozliwosc dostosowania wysokosci fotela i kierownicy we wszystkich kierunkach, ja (186cm) czy zona (163cm) nie mamy problemow aby znalezc idealna pozycje za kierownica.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo dobra, choc moglaby dzialac troche wydajniej- dla porownania w drugim aucie Toyota CHR, klima chlodzi duzo szybciej, nie ma sie do czego przyczepic, auto jest wieksze wiec jest wiecej przestrzeni do schlodzenia/ogrzania, wiec na plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie mozna biegac jak to sie mowi, z tylu 3dorosle osoby siedza wygodnie, mozliwosc rozlozenia tylnich siedzen do pozycji prawie lezacej pomaga i zapewnia komfort. Jazda autem nie meczy, sprawdzone na trasie Wroclaw- Darłowo, czy Berlin, siedzi sie wygodnie, duzo miejsca na nogi i nad glowa bezwzgledu na wzrost kierowcy tak naprawde- testowanie rowniez z kolega ktora ma 198cm wzrostu.
5,0
Wyciszenie
Silnik bardzo dobrze wyciszony, auto jest ciche i wygodne, podczas wiekszych predkosci slychac lekko wiatr muskający lusterka, ale nie jest to zbyt denerwujace czy przeszkadzajace, cos czego rowniez sie spodziewalem przy gabarytach tego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj rowniez daje 5ke, auto jest nowe wiec odpada wiec koszt przegladow (5 lat gwarancji), klocki czy tarcze do wymiany dopiero po 60 tys, olej wymieniany byl raz przez serwis (szczegoly nizej, pomimo ze 1szy wymiana powinna byc dopiero przy 30tys km) ale koszt ok 1300zl pokryty zostal przez serwis/na gwarancji. Spalanie to ok 6.5-8 w miescie w zaleznosci od korkow i stylu jazdy, na autostradzie ok 7 do 150kmh, ale mozna oczywiscie z klima dojsc nawet do 8.7 gdy naprawde sie spieszy :) Auto naprawde zapewnia dobry balans pomiedzy spalaniem a predkoscia czy radoscia z jazdy, podczas trasy WroclawDarłowo auto zapakowane w 3 osoby oraz pelny bagaznik po dach, z klima, auto spalilo w sumie 7.8 wiec absolutnie do zaakceptowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto marzen, jak dla mnie, czesc drobnych usterek opisana nizej. Co wkurza, to troche sredniej jakos plastik na konsole, zaraz pod nawigacja, wydaje sie strasznie cienki i przy nacisnieciu lubi poklikac. System multi moglby byc szybszy, ale nie jest denerwujacy, po prostu moglby dzialac lekko sprawniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto bylo w serwisie, w ciagu pierwszych 6 miesiecy, w sumie 3 razy, nic powaznego, ale bardziej denerwujace drobnostki ktore serwis naprawil w ciagu kilku dni - brzeczenie ze srodkowej konsoli podczas przyspieszania/zwiekszenia obrotow silnika (naprawione dodatkowymi podkladkami, co wymagalo niestety prob i bledow, calosc zalatwiona w ciagu 2 wizyt w serwisie we Wroclawiu) - lampka kontrolna wskazujaca zmieszanie oleju poprzez blednie dzialajacy DPF, standardowy problem dzisiejszych diesli, wymagala wymiany oleju na koszt serwisu, choc wstepnie gwarant twierdzil, ze jest to spowodowane zbyt mala iloscia kilometrow jakie auto robi, co nie bylo zgodne z prawda. - termometr zewnetrzny, droba usterka ktora zostala naprawiona poprzez upgrade softwaru, po wylaczeniu auta w lecie, termometr po ponownym odpaleniu auta pokazywal termperature -6, po czym w ciagu kilku sekund temperatura wzrastala do 28 stopni, dziwne zachowanie, nie znalazlem info na ten temat na zadnym innym forum. - dziwne trzeszczenie dochodzace z bagaznika, wstepnie myslalem ze jest to problem z tylnim zawieszeniem, dzwiek pojawial sie jedynie podczas przejezdzania przez hopki zwalniajace. Po analizie okazalo sie, ze material znajdujacy sie pod pokrywa bagaznika, pseudo plastyk/steropian ktory trzyma w miejscu lewarek, sruby i trojkat, slizga sie podczas przejezdzania przez hopki, a dzwiek powodowany jest przez ocieranie sie czesci tego pseudo steropianu o siebie- dokrecilem elementry montujace, i monitoruje sytuacje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Auto jest nowe, ma dopiero rok o 20tys przebiegu, mam nadzieje, ze tak bedzie dalej. Na roznych forach mozna czytac rozne historie, ale naprawde sa to wyjatki z tego co widze, moj problem z brzeczaca konsola pojawial sie wczesniej w modelach z 2015 roku, ale widac ze moj model jest po prostu jednym z tych egzemplarzy. Silnik, skrzynia, uklad, wszystko dziala idealnie, a 5letnia gwarancja daje jednak ten spokoj ducha.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD4 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery Sport SUV