Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus CT Hatchback 5d Facelifting

Radek, 6 lat temu
Silnik 200h 136KM 100kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wizyty na stacji benzynowej, tak tanio jeszcze nie było...
4,0
Całokształt
Samochód mam dość nietypowy design nadwozia, osobiście kojarzy mi się troszkę ze zmniejszoną Toyotą Rav4. Jednym się podoba innym nie, niewątpliwie auto zwraca uwagę i jest rzadkim widokiem na polskich drogach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kilkanaście lat doświadczenia robi swoje. Silnik ciężko usłyszeć, jedynie podczas gwałtownego przyśpieszania nieprzyjemny jednostajny dźwięk ale to wina skrzyni biegów. Jak na auto miejskie dynamika na poprawnym poziomie. Nie jest to sprinter ale z wyprzedzaniem kłopotu nie ma. Trzeba nauczyć się wykorzystywać potencjał skrzyni i układu hybrydowego.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia eCVT pracuje jak powinna. Ciężko powiedzieć o niej coś złego poza nieprzyjemnym odgłosem silnika przy mocnym przyspieszaniu ale taki już jej urok. Przy jeździe miejskiej działa bardzo gładko i kojąco dla kierowcy.
5,0
Układ jezdny
Muszę przyznać, że jestem pozytywnie rozczarowany. Jak na miejską hybrydę zawieszenie jest bardzo sprężyste. Posiadam wersję Elite standardowo wyposażoną w 15 (!) calowe koła a pomimo tego samochód prowadzi się bardzo pewnie nawet w trybie sport. Zima dopiero przede mną więc zobaczymy jak to będzie przy utracie przyczepności...
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku bardzo dobrze, plus za duże lusterka zewnętrzne, inni stawiają na design a Lexus postawił na funkcjonalność.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie bardzo dobrze. Wszystko pod ręką, żadnych dziwactw. Wsiadasz i wiesz od razu gdzie czego szukać. Ale, brak podłokietnika na tylnej kanapie i uchwytów na napoje to jakieś nieporozumienie, przydało by się również gniazdo zapalniczki dla pasażerów tylnej kanapy. Natomiast materiał z jakiego wykonano tapicerkę przypomina nubuk, wiesz za co dopłacasz, dodatkowo na desce rozdzielczej znajdują się panele wykończone skórą a szyby w ostatniej fazie zamykania zwalniają aby nie hałasować nadmiernie. Drażni troszkę sygnał ostrzegawczy podczas cofania, którego nie można wyłączyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszytko działa tak jak powinno, miły dodatek to podgrzewane przednie wycieraczki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porządku, mam 188 cm wzrostu i bez problemu znalazłem wygodną pozycję za kierownicą. Przestrzeń z tyłu jak na tą klasę pojazdów ani mała ani duża.
5,0
Wyciszenie
Cisza, spokój, niewiele rzeczy jest w stanie zakłócić podróż tym samochodem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakie koszty? Hamulce wytrzymują nawet 100 tyś. km, brak turbiny, wtryskiwaczy, pasków, alternatora. Spalanie, 4,5 litra w cyklu mieszanym i wcale nie trzeba jeździć mega eco żeby taki wynik utrzymać. 15 calowe koła? Może wyglądają komicznie ale komplet opon kosztuje tyle ile jedna 18-stka...
4,0
Stosunek jakość/cena
Lexus CT tani nie jest, ale jego cena jest porównywalna z dobrze wyposażoną Toyotą Auris i sporo tańszy niż Toyota Prius. Wybór należy do Ciebie, w innych markach ten zespół napędowy w tej cenie nie ma konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 200h 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus CT Hatchback 5d Facelifting