Zastanawiałem się na Toyotą Priusem 3, ale po wysłuchaniu opinii i przejechaniu się, zdecydowałem się na Lexusa CT 200h jako tego, który z priusem dzieli ten sam silnik i skrzynię biegów, ale jest lepiej wykończony i lepiej wyciszony. W dodatku kupiłem sprawdzony egzemplarz z LPG i po wymianie uszczelki pod głowicą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobrze, że jest 4 cylindrowy a nie 3 jak w obecnie w Toyocie Yaris Cross. Ten silnik spokojnie przejeździ kilkaset tysięcy kilometrów ( 500-600k km) jedyne co się może w nim wydarzyć i co warto zrobić profilaktycznie przy przebiegu 200-300k km to wymienić uszczelkę pod głowicą,. wtedy kolejne 200-300k km spokój. Super znosi LPG i spalanie gazu ok. 6,8-7,5 l w moim przypadku z nienajnowszą bo 14 letnią baterią. Nie jest to demon prędkości, super sprawdza się w mieście i na trasie też poleci 130-140 km/h. na tempomacie przez pół Polski.
5,0
Skrzynia biegów
Nie jestem zwolennikiem CVT, ale to obecnie najlepsza skrzynia do hybryd. Nie słyszałem jeszcze o tym aby się zepsuła. Kwestia przyzwyczajenia. Niskie spalanie auta i bezawaryjność rekompensują niedogodności.
5,0
Układ jezdny
Bardzo responsywny układ kierowniczy i zawieszenie. Nawet bym powiedział, że prowadzi się jak auto usportowione ( oczywiście mam na myśli tylko układ kierowniczy i zawieszenie z kołami 17 calowymi- wyłączając z tego porównania silnik i skrzynie biegów ). Myślę, że to jeden najmocniejszych punktów w tym modelu.
5,0
Karoseria
Wbrew potocznej opinii o korozji w Toyocie i Lexusie po 11 latach nie ma żadnych wykwitów na karoserii. Zdarzają się na naloty korozji na śrubach czy pasie przednim, ale znacznie powyżej średniej konkurencji.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bardzo przyzwoicie. Wiele osób skarży się na widoczność przez tylnią szybę, ale dla mnie kwestia przyzwyczajenia tym bardziej, że mam oryginalną kamerę cofania, która poniekąd niweluje tę niedoskonałość.
5,0
Ergonomia
Ładnie starzejące się wnętrze - proste i eleganckie i przede wszystkim wszystko działa. Bagażnik jest raczej mały ale na weekend wystarczy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porządku. Daje 4/5 gwiazdki bo brakuje mu do ideału nawiewów dla drugiego rzędu siedzeń. Nie jest to odczuwalne bo z tyłu jeździ dziecko i nie skarży się, że jest na gorąco czy za zimno. Auto jest nieduże więc problemu jak dla mnie nie ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porządku, z tyłu też na trasy do kilkuset km.
4,0
Wyciszenie
Na pewno dużo lepiej niż w Toyocie. Trochę głośny powyżej 140-150 km/h na autostradzie, ale spodziewałem się tego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zmieniać olej co 10k km
5,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym trudno o egzemplarz poniżej 35k zł za auto 14 letnie, z przebiegiem 250k km. To potwierdza, że drogie w zakupie ale tanie w eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
podłokietnik się nie zamyka - ale na yt są filmiki jak to przeczyścić i nasmarować, żeby działało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą najlepiej wymienić profilaktycznie przy przebiegu 200-300k km koszt ok. 3,5k zł, ( z robocizną ) oraz pompę wody 1,5 k zł ( z robocizną ) i to tyle. Tarcze i klocki zużywają się dużo wolniej niż w klasycznym aucie spalinowym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 200h 136KM 100kW
[l/100km]