Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS II Sedan

Mehl, 6 lat temu
Silnik 250 208KM 153kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lexus IS II Sedan 250 208KM 153kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
3,50
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Na plus: Silnik V6, bardzo dobre wyposażenie, dość dobre prowadzenie i osiągi, dobre materiały we wnętrzu, w szczególności bardzo przyjemna, miękka w dotyku skóra. Duża wytrzymałość podzespołów, duża niezawodność. Na minus Ilość miejsca w środku, mały bagażnik, przestarzała już skrzynia biegów, pozycja za kierownicą
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy na niskich obrotach. Powyżej 3,5 tyś obr/min budzi się do życia i nabiera przyjemnego, rasowego dźwięku. Jest odpowiednio mocny do tego auta. Spalanie paliwa akceptowalne w stosunku do osiągów.
2,0
Skrzynia biegów
Pasuje do spokojnej jazdy. Zmienia biegi gładko. Niestety jednak nie do końca pasuje do charakteru auta. Czas zmiany przełożeń dość długi jak na dzisiejsze standardy. Nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału silnika w niższych zakresach obrotów, co ma wpływ na spalanie i komfort jazdy.
3,0
Układ jezdny
Bardzo czuły. Dość precyzyjny. Napewno dobrze sprawdza się w mieście, dzięki dobremu wspomaganiu oraz niewielkiemu promieniowi skrętu. Dobrze sprawdzi się przy lekko dynamiczniejszej jeździe. Do większych szaleństw się już natomiast nie nadaje. Na autostradach nieco przeszkadza jego czułość. Powyżej 170km/h auto ma tendencje do lekkiego "myszkowania" po drodze.
3,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i na boki dzięki stosunkowo wysokiej pozycji za kierownicą. Bardzo duże lusterka zewnętrzne, kamera cofania i czujniki ułatwiają parkowanie. Plus za wszystkie trzy samościemniające się lusterka. Boczne automatycznie obniżają się po włączeniu biegu wstecznego. Mały minus jedynie za przednie czujniki parkowania, które rozmieszczone zostały jedynie na rogach zderzaka.
3,0
Ergonomia
Umieszczenie niektórych przycisków / funkcji może zaskoczyć użytkowników nieobeznanych wcześniej z japońską motoryzacją. Pozycja za kierownicą nieco zbyt wysoka (mam 178 cm wzrostu) Kierownica mogłaby mieć większą możliwość wyciągnięcia. Siedziska foteli dość krótkie. Regulacja lędźwiowa tylko w jednej pozycji. Brakuje podświetlenia niektórych przycisków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo sprawnie i bardzo cicho nawet przy wyższych obrotach dmuchawy. Plus za perforowaną skórę oraz wentylację i podgrzewanie foteli przednich
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto raczej dla dwóch osób. Bardzo mała ilość miejsca na nogi z tyłu. Z przodu osoby powyżej 180 cm wzrostu będą miały problem żeby wogóle zmieścić się we wnętrzu, nie mówiąc już o komforcie. Bagażnik niewielki do tego bez możliwości złożenia oparć tylnych foteli, ale z lukiem do przewozu nart.
3,0
Wyciszenie
Jest w porządku, lecz moje oczekiwania były nieco wyższe. Być może krążąca, znakomita opinia na ten temat została zbudowana dzięki innym modelom tej marki. IS raczej nie wyróżnia się w tym względzie i pozostaje na poziomie średniej w tej klasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Materiały eksploatacyjne w autoryzowanych serwisach na tym samym poziomie co w przypadku konkurencji. Podobnie sprawa ma się z cenami ubezpieczenia. Spalanie paliwa również nie odbiega w żaden sposób od średniej dla tej wielkości silnika. Oszczędza się natomiast na ponad przeciętnej bezawaryjnosci.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 250 208KM 153kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS II Sedan