Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS II Sedan

Adam, 4 miesiące temu
Silnik 250 208KM 153kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 214 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Lexus IS II Sedan 250 208KM 153kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Aksamitny, dynamiczny, pieknie brzmi
Zawieszenie : Prowadzi się wspaniale, daje frajdę z jazdy
5,0
Całokształt
Autem jeżdżę 3 lata, przez ten czas zrobiłem ponad 90 tys km. Pomimo wieku, w dalszym ciągu jest to moje "daily", i raczej długo jeszcze będzie. A dlaczego? Ponieważ jest to kompletnie niezawodne auto, dające olbrzymią radość z jazdy. Już wsiadając do niego, ma się wrażenie solidności i wygody, pomimo delikatnie archaicznego designu wnętrza. Odpalenie silnika - słychać budzące się V6, które jest niesamowicie kulturalne (aksamitne), liniowo rozwija moc, a jak trzeba, to brzmi rasowo i ciągnie do samego końca. Płynność/gładkość skrzyni biegów urzeka, a cały układ napędowy sprawia, że każdy zakręt pokonuje się z przyjemnością i pewnością. Oczywiście ma też wady - ilością miejsca nie grzeszy, nie można złożyć tylnej kanapy, ale są to tylko wyjątki potwierdzające regułę, że mamy do czynienia z prawdziwym, ponadczasowym samochodem z duszą, który ma szansę zostać youngtimerem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Japońskie V6 z VVTI i kolektorem o zmiennej długości; do 3.6k RPM spokojny, cichy, aksamitny silnik, powyżej brzmi jak bestia :) Chyba najlepiej brzmiące V6 jakie do tej pory słyszałem. Moc rozwijana bardzo liniowo, wystarczający moment obrotowy, żeby bez problemu wyprzedzać i przyspieszać. Niesamowicie oszczędnie obchodzi się z paliwem, w trasie potrafi spalić poniżej 7 l/100 km, na autostradzie 8 przy 140 km/h. Po mieście nim nie jeżdżę, bo szkoda :) Nie ma czegoś takiego jak pobór oleju, wycieki, itd... to jeszcze era prawdziwych i niezawodnych konstrukcji. Coś wspaniałego!
5,0
Skrzynia biegów
6-biegowy automat hydrokinetyczny. Jest to klasa sama w sobie; biegi zmieniane są niezauważalnie, ma się wrażenie jakby ich w ogóle nie zmieniała. Przy kick-down sprawnie zrzuca 2 lub 3 biegi i auto goni do przodu. Jedynie przy toczeniu się, np przez progi zwalniające, po dodaniu gazu, wraca do "jedynki" co powoduje nagły wzrost obrotów, ale takie oprogramowanie :) generalnie bardzo udana i pancerna konstrukcja.
5,0
Układ jezdny
Tył napęd, zawieszenie to wspaniały kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem. Brak nadmiernych wyhyłów w zakrętach, auto przechodzi przez nie bardzo stabilnie, nie wykazuje tendencji do podsterowności... no chyba, że się przegnie, wtedy ESP gasi zapędy kierowcy bardzo skutecznie :) Co do komfortu, auto płynie po drodze, skutecznie i cicho tłumi nierówności, brak nerwowych zachowań. Układ kierowniczy "ciasny" i bezpośredni, czuć wyraźny opór na kierownicy, co daje poczucie pewności prowadzenia, i kierowca wie, co dzieje się z przednimi kołami. Super!
4,0
Karoseria
Auto, wg mnie, zestarzało się bardzo dobrze. W dalszym ciągu wygląda elegancko, tył z dwiema rurami wydechowymi ma "to coś". Lakier jest cieńki - ok. 100-110 mikronów, więc łatwo łapie rysy, najlepiej zabezpieczyć go woskiem lub ceramiką. Totalny brak korozji na nadwoziu, na podwoziu widoczny nalot, nic więcej.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, chociaż szeroki słupek A może czasami przysłonić pieszego, trzeba uważać. Na boki bardzo dobrze, do tyłu tak jak to w sedanie, słabo. Auto ma czujniki parkowania, co bardzo ułatwia temat dla osób mających problem z wyczuciem gabarytu.
5,0
Ergonomia
Pomimo 15 lat, ergonomia na bardzo wysokim poziomie; wszystko, co potrzebne, znajduje sie pod ręką, obsługa bardzo intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać, nic ująć. Auto bardzo skutecznie chłodzi jak i grzeje, kiedy trzeba. Nawiewy z tyłu robią robotę. Sama dmuchawa bardzo cicha, klima automatyczna bardzo skutecznie i łagodnie utrzymuje temperaturę. Klasa!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mierzę 180 cm wzrostu, i dla mnie miejsca nie brakuje, za kierownicą czuję się swobodnie. Miejsca na tylnej kanapie jest raczej mało, szczególnie na nogi. Jest to poziom obecnych kompaktów, nic więcej. Bagażnik duży, 2 duże i 2 średnie torby podróżne wchodzą bez dopychania kolanem, aczkolwiek trzeba mieć na uwadze nieregularne kształty oraz fakt, że tylne siedzenia się nie składają.
5,0
Wyciszenie
No i tu należą się niskie ukłony w kierunku Lexusa - auto jest niesamowicie dobrze wyciszone, zarówno od strony podwozia, jak i szumów opływowych. Silnika również nie słychać, no chyba, że "prostujemy prawą nogę", wtedy ściszamy radio i słuchamy orkiestry 6 garów :) Przy jeździe autostradowej, po stronie niemieckiej, nawet przy prędkościach rzędu 180 km/h, jest naprawdę cicho i przyjemnie. Nie wiem jak oni to zrobili, ale chapeau ba! Mam również NX-a z 2017 roku, i nim jest dużo głośniej niż w IS250.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania sprowadzają się do tankowania, dolewania płynu do spryskiwaczy, i serwisu olejowo-filtrowego co max 10 tys km. Czasami trzeba wymienić elementy zawieszenia, ale na pewno rzadziej, niż w konkurencyjnych markach. Ceny części raczej na standardowym poziomie, dostępność w większości przypadków bezproblemowa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za jakość trzeba zapłacić. Auta te są stosunkowo drogie, ale wiem dlaczego :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby było 6 gwiazdek, to dałbym 6. Przez lata eksploatacji kompletnie zero problemów z autem - tankuję, wsiadam, i jadę, choćby na koniec Europy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 250 208KM 153kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS II Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów